Třetina velkých značek přeruší kvůli nenávisti reklamu na sociálních sítích

Výdaje na reklamu na sociálních sítích pozastaví kvůli nedostatečné regulaci nenávistných projevů téměř třetina velkých světových značek. Vyplývá to z průzkumu Světové federace reklamních zadavatelů (WFA), na který dnes upozornil list Financial Times.

Sociální sítě
doporučujeme

Členové WFA generují 90 procent světových výdajů na marketingovou komunikaci. Společnost Facebook v pondělí oznámila, že se podrobí auditu ohledně toho, jak nenávistné projevy na svých sociálních sítích reguluje, a dnes se chystá oslovit skupinu zadavatelů reklamy.

Podle federace WFA se dalších 41 procent respondentů ještě nerozhodlo, zda kvůli nenávistným komentářům a obsahu, který rozděluje společnost, své digitální kampaně na platformách jako facebook, twitter či Snapchat pozastaví.

Ze zjištění průzkumu vyplývá, že bojkot facebooku a dalších sociálních sítí má potenciál rozšířit se na většinu bluechipových zadavatelů reklamy. V anketě odpovídalo 58 členů WFA, kteří ročně generují celosvětově 90 miliard (2,1 bilionu Kč) výdajů za reklamu.

"Popravdě se to jeví jako bod zlomu," konstatoval šéf federace Stephan Loerke. Očekává, že věc bude mít hlubší dosah než původní měsíční bojkot facebooku, kampaň s názvem Stop Hate for Profit (Zastavme nenávist pro zisk).

Ačkoli tržby společnosti Facebook utváří ze tří čtvrtin malí a střední zadavatelé reklamy, bojkot se neblaze podepsal na reputaci sociální sítě i stejnojmenné firmy. Akcie společnosti tento týden odepsaly devět procent.

Společnosti, které pozastavily inzerování na sociálních sítích zahrnují mimo jiné podniky Unilever, Verizon, Adidas, Starbucks, Coca-Cola, Ford, HP či Volkswagen. Některé firmy se účastní pouze měsíčního bojkotu, jiné se ze sociálních médií stahují až na půl roku.

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg v pátek oznámil, že Facebook bude přísněji moderovat obsah příspěvků na své síti. Nenávistná sdělení v reklamách zakáže a bude upozorňovat na problematické příspěvky. Přibývání velkých společností k bojkotu od té doby nicméně nabralo na rychlosti.

Audit Facebooku uskuteční společnost Media Rating Council (MRC). Vyhodnotí mimo jiné to, jak společnost chrání zadavatele reklamy před tím, aby se jejich příspěvky neocitly vedle škodlivého obsahu. Rozsah a načasování auditu se ještě domlouvá, informovala společnost Facebook.

Viceprezidentka společnosti pro globální marketing Carolyn Eversonová má dnes oslovit skupinu zadavatelů reklamy.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

V USA začíná výsledková sezona, patrně bude nejhorší od finanční krize

12.07.2020 09:53 Ve Spojených státech příští týden začíná výsledková sezona, která zřejmě ukáže nejvýraznější propad…

Dopad pandemie na moři: Co s výletními loděmi, které se nemohou plavit?

11.07.2020 21:13 Aktualizováno Stovky lidí před několika týdny v Glasgowě kvůli neobvyklé podívané lemovaly břehy řeky Clyde.…

Emirates by kvůli koronaviru mohly zrušit až 9000 pracovních míst

11.07.2020 08:39 Dubajská letecká společnost Emirates Airline by v důsledku koronavirové krize mohla zrušit až 9000…

USA oznámily podobu odvety Francii za digitální daň, na vyřešení sporu je…

11.07.2020 07:55 Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa v pátek oznámila dodatečná 25procentní cla na…

Související:

Právě se děje

Další zprávy