Budějovický Budvar měl loni rekordní čistý obrat tři miliardy Kč, meziročně vyšší o 192,7 milionu, poprvé přesáhl tři miliardy. Tržby za vlastní výrobky a služby vzrostly o šest procent na 2,8 miliardy, zisk po zdanění o čtyři procenta na 278 milionů. Loni Budvar zvýšil výstav proti roku 2018 o 4,8 procenta na 1,67 milionu hektolitrů, nejvíc za 124 let existence pivovaru.
Národní podnik vyvezl loni nejvíc piva v historii, 1,15 milionu hektolitrů. Vyplývá to z vyjádření ředitele Budvaru Petra Dvořáka pro ČTK a z výroční zprávy.
Tahounem rostoucího výstavu byly ležáky. Loni pivovar uvařil nejvíc ležáku za dobu své existence, jeho podíl na výrobě přesáhl 78 procent.
Tržby za pivo se meziročně zvýšily o 6,3 procenta na 2,71 miliardy Kč. Podle Dvořáka se potvrzuje, že strategie zaměřit se na prémiové segmenty trhu, je úspěšná. "I proto rosteme v tržbách za pivo rychleji než v samotném objemu. Dobrou zprávou je i více než dvouprocentní nárůst prodeje našeho piva na jinak klesajícím domácím trhu," uvedl v tiskové zprávě. Co se týče baleného piva, největší nárůst zaznamenal Budvar u plechovek. Loni v nich prodal 377.000 hektolitrů, meziročně o deset procent víc.
Zisk před zdaněním vzrostl Budvaru loni o 10,9 procenta na 363,7 milionu, což je nejlepší výsledek od roku 2001. Provozní zisk stoupl o 6,2 procenta na 338 milionů Kč. Čtvrtý největší výrobce piva v Česku měl loni odpisy za 295,2 milionu Kč a čeká, že další dva roky ještě porostou.
Pivovaru se 670 zaměstnanci loni stoupl export meziročně o 7,4 procenta na 1,15 milionu hektolitrů. Je to rekordní vývoz. Na export šlo téměř 69 procent prodaného piva.
Budvar loni exportoval do téměř 80 zemí. Mezi pět největších odbytišť patřily Německo, Polsko, Slovensko, Rusko a Velká Británie, 90 procent exportu tvořil světlý ležák. Na Slovensku, v Německu a Velké Británii vlastní Budvar stoprocentní dceřiné společnosti, které loni prodaly 563.000 hektolitrů piva. Největší exportní trh je Německo.
Loni Budvar investoval 738 milionů korun. Zprovoznil kromě jiného třetí lahvovou linku. Letos za 280 milionů Kč rozšířil téměř o polovinu kapacity pro hlavní kvašení, díky 24 cylindrokónickým tankům s objemem 3000 hektolitrů. Letos ještě plánuje Budvar další rozšíření kvasných kapacit. Až pivovar dokončí rozvojový plán z roku 2015, který obsahuje investice za 2,5 miliardy Kč,roční výstav stoupne na 2,25 milionu hektolitrů.
Budvar vede po světě přes 60 známkoprávních sporů. "Bilance úspěšnosti vyznívá jednoznačně v náš prospěch," uvedl pivovar ve výroční zprávě.
V roce 2018 přispěl Budvar do státního rozpočtu přes fond zakladatele, tedy ministerstva zemědělství sumou 500 milionů korun. Za loňský rok takto žádné peníze neodvedl, řekl již dříve ČTK mluvčí ministerstva zemědělství Vojtěch Bílý.
Loňské výsledky dnes zveřejnil i Plzeňský Prazdroj, největší český pivovar. V roce 2019 meziročně zvýšil zisk o zhruba 300 milionů korun na 4,8 miliardy. Tržby stouply o půl miliardy na rekordních 17 miliard. Na domácím trhu Prazdroj prodal meziročně o procento více piva, celkem 7,3 milionu hektolitrů. ČTK to sdělil mluvčí společnosti Zdeněk Kovář.
Pivní dvojka trhu, skupina Pivovary Staropramen, a třetí největší česká pivovarnická skupina - Heineken ČR - zveřejnily letos zatím jen výsledky za předloňský rok. Tehdy vzrostly konsolidované tržby Staropramenu o 250 milionů korun na devět miliard. Kvůli účetní operaci se však skupina dostala do ztráty 3,1 miliardy po ztrátě 82 milionů korun v roce 2017. Prodej skupiny se zvýšil na 5,41 milionu hektolitrů. Heinekenu v Česku v roce 2018 meziročně stoupl zisk na 326 milionů korun a tržby na 3,36 miliardy. Výstav se zvýšil na 2,5 milionu hektolitrů piva značek Krušovice, Zlatopramen, Březňák, Starobrno a Hostan.
4. července 2025 16:19
Rozsáhlý blackout zasáhl český průmysl. Problémy hlásily automobilky i operátoři
Související

Budvar nemůže být za současné situace dodáván do Ruska, vzkázal Nekula

Dvořák chce vrátit Budvar na ruský trh, sankcím navzdory
budvar , Petr Dvořák (Budvar) , pivovary , Ekonomika , české budějovice , Pivo , pivovar Plzeňský Prazdroj , Pivovar Heineken
Aktuálně se děje
před 34 minutami

Trumpovi lidé mění FBI v loajální mašinérii. Věrnost posuzují detektory lži
před 1 hodinou

Fiala píše Ficovi. Slováky v dopise žádá o podporu protiruských sankcí
před 2 hodinami

Zájem o hráče z české ligy v zahraničí stoupá. Z elitních lig cílí na Šulce, Zadražila nebo Riga
před 2 hodinami

Nedělní bouřky budou spíše ojedinělé. Meteorologové vysvětlili, proč platí výstraha
před 3 hodinami

Dánové v čele Evropy. Nejvyšší prioritu má "zelená" a bezpečnost
před 4 hodinami

Mladík se v Praze tragicky zřítil z mostní konstrukce. Případ řeší policie
před 4 hodinami

Miliardáři by mohli zastavit hlad i chudobu. Nechtějí, a nikdo to po nich ani nemůže chtít
před 5 hodinami

Volby by vyhrálo ANO. Starostové v novém průzkumu předčili SPD
před 6 hodinami

Bouřlivé počasí je zpět. Meteorologové varují před kroupami a přívaly deště
před 6 hodinami

Dodržujte právní stát, jinak z EU nepřijdou peníze. Slováci a Maďaři mají problém
před 7 hodinami

Češi jsou jediní z ciziny. Hasiči posílají experty do Texasu, aby hledali pohřešované
před 8 hodinami

Dánsko nemělo jinou možnost. Parlament posvětil obrannou dohodu s USA
před 8 hodinami

Brusel na nohou: Úředníci přišli o víkend, scházejí se diplomaté. Kvůli Trumpovi
před 9 hodinami

Kimova KLDR přislíbila bezpodmínečnou podporu Ruska ve válce na Ukrajině
před 10 hodinami

První předpověď počasí na příští víkend. Česko bude pod vlivem útvaru nad Alpami
včera

Nevídaná nehoda na Bruntálsku má vážné následky. Na auto spadl obráběcí stroj
včera

Slovenský filmař ovládl karlovarský festival. Skarsgård má Křišťálový glóbus
včera

Trump oznámil uvalení cla na zboží z EU. Známe první reakce českých politiků
včera

Dvacítku už nikdo neoblékne. Liverpool vyřadí číslo tragicky zesnulého Dioga Joty
včera
Dálnice D8 je obousměrně uzavřená. V tunelu se stala nehoda
Nehoda dvou vozidel v tunelu obousměrně uzavřela dálnici D8 v Ústeckém kraji. Na místě zasahují záchranné složky, nikomu se naštěstí nic nestalo. Řidiči musí počítat se značným zdržením, kolonami a objízdnými trasami.
Zdroj: Jan Hrabě