Česká republika je e-shopová velmoc. Zatímco se dříve přes internet nakupovalo zejména zboží, které nebylo možné dostat v kamenných prodejnách, dnes už toto neplatí. Čeští spotřebitelé nakupují přes internet klidně i potraviny nebo léky. Co však rozhoduje o tom, zda vyrazí do fyzického obchodu, nebo nakoupí online?
Česká republika jako ráj e-shopů
E-commerce se v České republice daří – dokazují to statistiky – na trhu je e-shopů už téměř 51 tisíc, a jejich roční obrat dosahuje více než sto miliard korun, což činí 13,5 % z celkového maloobchodního trhu v Česku. To představuje meziroční nárůst o 2,3 %.
Další internetové obchody přitom přibývají a roste i celkový podíl e-commerce na české maloobchodním trhu. Nárůst rozšířenosti elektronického obchodování ukazuje na větší příklon k nakupování online za poslední roky.
Internetoví prodejci lákají zákazníky na slevové kupony a promo kódy
Čím více však čeští zákazníci nakupují v e-shopech, tím více si vybírají, kde utratí své peníze. Konkurence je veliká a prodejci tak musí o zákazníky bojovat, a to nejrůznějšími způsoby, přičemž mezi hlavní z nich slevové kupony a promo kódy.
Na slevové kupony s promo kódy si zvyknuli i spotřebitelé, podle expertů na digitální kupony z platformy promo-codes.cz, hledá stále více zákazníků slevy do svých oblíbených obchodů, porovnává akční nabídky a o jejich nákupu nakonec rozhodně právě skutečnost, zda mohou uplatnit některý z promo kódů či využít slevový kupon.
Platforma zaznamenala 12 % nárůst návštěvnosti svých stránek s digitálními kupony do českých i zahraničních e-shopů, přičemž největší zájem byl o slevy na oblečení, obuv a elektroniku. Ze statistik dále vyplývá, že slevové kupony stále častěji využívají i spotřebitelé, kteří hledají výhodnou nabídku na nákup potravin, léků nebo drogerie.
Češi čím dám častěji přes internet nakupují i služby, konvenuje jim pohodlnost, s jakou lze službu sjednat online. I v těchto případech však spotřebitelé sází na slevy – obecně je velký zájem o slevové kódy Skylink: https://promo-codes.cz/slevove-kody/skylink na výhodnější sjednání internetové či satelitní televize. V žebříčku oblíbenosti jsou však stále na předních místech slevy na spotřební elektroniku a oblečení. Návštěvníci slevových stránek v posledním měsíci nejvíce využívali slevové kupony JRC: https://promo-codes.cz/slevove-kody/jrc na výhodnější nákup elektronických zařízení a pak také slevové kupony na nákup módy a doplňků u předních prodejců, jako je Zalando, About You nebo Zoot.
Podle nedávno provedeného průzkumu odborníků z Promo-Codes mezi nejčastější návštěvníky slevové platformy patří věková skupina 20 až 30 let. To potvrzuje i aktuální trendy v oblasti e-commerce – preference nakupování online oproti nakupování v kamenných obchodech má s věkem klesající tendenci. Senioři a věková kategorie 50 až 60 let se mnohem méně často obracejí k online nakupování než mileniálové a příslušníci generace X.
Mění se i celý proces nakupování. V dnešní době mnoho nákupů zahrnuje jak digitální, tak fyzické prohlížení zboží – nákup často začíná online průzkumem, po kterém následuje návštěva obchodu za účelem nákupu, nebo naopak nákup může začít tím, že si zákazník produkt prohlédne v obchodě, ale nákup provede online.
Zákazníci mají vyšší očekávání a větší nároky na nakupování online než kdykoli předtím
Dva hlavní požadavky elektronického obchodu? Nakupující samozřejmě zajímá cena. Ale pohodlí je těsně na druhém místě – a je to tak správně, protože nakupování online znamená, že je nabídka zboží téměř nekonečná a porovnávání cen probíhá v reálném čase.
Co dalšího však spotřebitelé zohledňují při svém rozhodování o online nakupování? Průzkum provedený odborníky z Promo-Codes říká, že je to:
- doprava zdarma,
- bezplatné vrácení zboží,
- udržitelnost.
Obchodníci, kteří nabízejí dopravu a vrácení zboží zdarma – a to z dostupných míst, kde se snižují náklady na odevzdání zboží, působí na své zákazníky dojmem, že jsou více orientováni na hodnoty a zákazníky. To platí zejména pro vracení výrobků. Někteří prodejci začali tuto službu zpoplatňovat a jsou ochotni při tom přijít o zákazníky, ale tato filozofie může být z dlouhodobého hlediska škodlivá. Nakupující chtějí utrácet peníze u obchodníků, u kterých cítí, že sdílejí jejich hodnoty a starají se o potřeby svých zákazníků.
Související

Síla kontrastů: Nečekané a překvapivě trendy kombinace outfitů

Proč se obchodování na Forexu těší rostoucí popularitě mezi Čechy?
Aktuálně se děje
před 21 minutami

"Je to hanba." Trump odpověděl na indický útok proti Pákistánu
před 1 hodinou

Podrobná předpověď počasí na prodloužený víkend: V Česku může mrznout
Aktualizováno včera

Mimořádná zpráva Indie poslala rakety na Pákistán, ten jí sestřelil stíhačky
včera

Izrael plánuje Pásmo Gazy vymazat z mapy. Civilisty chce vystěhovat za hranice
včera

Nejhlasitějším výkřikem je ticho. Děti v Pásmu Gazy ani nemají sílu plakat, hlady trpí i těhotné
včera

Přidejte se k USA, získáte skvělou zdravotní péči, řekl Trump Carneymu. Nejsme na prodej, opáčil kanadský premiér
včera

Dva Evropané i největší Putinův spojenec. Kdo pojede do Ruska na oslavy Dne vítězství?
včera

Postoj Evropy k Číně se mění. Snahy o zabránění ovládnutí technologických firem slábnou
Aktualizováno včera

Mimořádná zpráva Merz byl zvolen německým kancléřem
včera

Evropa hledá cestu ven z ruské energetické pasti. Má ale plán
včera

Kanadský premiér Mark Carney míří do Bílého domu. Na pozadí ochladlých vztahů se sejde s Trumpem
včera

Českou televizi dočasně povede Fila. Ředitelkou se chce stát Šmuclerová
včera

Mimořádná zpráva Souček končí v čele České televize, rada ho odvolala
včera

Dostavba Dukovan zastavena. Soud den před podpisem zastavil největší tendr v české historii
včera

Před šesti měsíci se jeho vláda zhroutila, po dnešku zůstává Scholz německým kancléřem
včera

Mimořádná zpráva Historický otřes v Německu: Merze nezvolili kancléřem. Krizová jednání odstartovala, AfD žádá nové volby
včera

Litva se chystá na válku s Ruskem. Zaminuje hranice, aby zpomalila invazi
včera

Dokáže se Evropa ubránit bez USA? Renomovaní experti sestavili plán, jak na to, politikům se líbit nebude
včera

Volba papeže je na spadnutí. Vatikán vypne veškerý mobilní signál
včera
Ukrajinské drony podruhé zaútočily na Moskvu, krátce před vojenskou přehlídkou
Moskva se v noci stala terčem druhého po sobě jdoucího útoku ukrajinských dronů, zatímco se ruská metropole připravuje na velkolepou vojenskou přehlídku u příležitosti 80. výročí vítězství nad nacistickým Německem. Ruské úřady oznámily, že systémy protivzdušné obrany zneškodnily nejméně 19 ukrajinských dronů mířících na město, den poté, co byly u Moskvy sestřeleny čtyři další bezpilotní stroje.
Zdroj: Libor Novák