Česká republika je e-shopová velmoc. Zatímco se dříve přes internet nakupovalo zejména zboží, které nebylo možné dostat v kamenných prodejnách, dnes už toto neplatí. Čeští spotřebitelé nakupují přes internet klidně i potraviny nebo léky. Co však rozhoduje o tom, zda vyrazí do fyzického obchodu, nebo nakoupí online?
Česká republika jako ráj e-shopů
E-commerce se v České republice daří – dokazují to statistiky – na trhu je e-shopů už téměř 51 tisíc, a jejich roční obrat dosahuje více než sto miliard korun, což činí 13,5 % z celkového maloobchodního trhu v Česku. To představuje meziroční nárůst o 2,3 %.
Další internetové obchody přitom přibývají a roste i celkový podíl e-commerce na české maloobchodním trhu. Nárůst rozšířenosti elektronického obchodování ukazuje na větší příklon k nakupování online za poslední roky.
Internetoví prodejci lákají zákazníky na slevové kupony a promo kódy
Čím více však čeští zákazníci nakupují v e-shopech, tím více si vybírají, kde utratí své peníze. Konkurence je veliká a prodejci tak musí o zákazníky bojovat, a to nejrůznějšími způsoby, přičemž mezi hlavní z nich slevové kupony a promo kódy.
Na slevové kupony s promo kódy si zvyknuli i spotřebitelé, podle expertů na digitální kupony z platformy promo-codes.cz, hledá stále více zákazníků slevy do svých oblíbených obchodů, porovnává akční nabídky a o jejich nákupu nakonec rozhodně právě skutečnost, zda mohou uplatnit některý z promo kódů či využít slevový kupon.
Platforma zaznamenala 12 % nárůst návštěvnosti svých stránek s digitálními kupony do českých i zahraničních e-shopů, přičemž největší zájem byl o slevy na oblečení, obuv a elektroniku. Ze statistik dále vyplývá, že slevové kupony stále častěji využívají i spotřebitelé, kteří hledají výhodnou nabídku na nákup potravin, léků nebo drogerie.
Češi čím dám častěji přes internet nakupují i služby, konvenuje jim pohodlnost, s jakou lze službu sjednat online. I v těchto případech však spotřebitelé sází na slevy – obecně je velký zájem o slevové kódy Skylink: https://promo-codes.cz/slevove-kody/skylink na výhodnější sjednání internetové či satelitní televize. V žebříčku oblíbenosti jsou však stále na předních místech slevy na spotřební elektroniku a oblečení. Návštěvníci slevových stránek v posledním měsíci nejvíce využívali slevové kupony JRC: https://promo-codes.cz/slevove-kody/jrc na výhodnější nákup elektronických zařízení a pak také slevové kupony na nákup módy a doplňků u předních prodejců, jako je Zalando, About You nebo Zoot.
Podle nedávno provedeného průzkumu odborníků z Promo-Codes mezi nejčastější návštěvníky slevové platformy patří věková skupina 20 až 30 let. To potvrzuje i aktuální trendy v oblasti e-commerce – preference nakupování online oproti nakupování v kamenných obchodech má s věkem klesající tendenci. Senioři a věková kategorie 50 až 60 let se mnohem méně často obracejí k online nakupování než mileniálové a příslušníci generace X.
Mění se i celý proces nakupování. V dnešní době mnoho nákupů zahrnuje jak digitální, tak fyzické prohlížení zboží – nákup často začíná online průzkumem, po kterém následuje návštěva obchodu za účelem nákupu, nebo naopak nákup může začít tím, že si zákazník produkt prohlédne v obchodě, ale nákup provede online.
Zákazníci mají vyšší očekávání a větší nároky na nakupování online než kdykoli předtím
Dva hlavní požadavky elektronického obchodu? Nakupující samozřejmě zajímá cena. Ale pohodlí je těsně na druhém místě – a je to tak správně, protože nakupování online znamená, že je nabídka zboží téměř nekonečná a porovnávání cen probíhá v reálném čase.
Co dalšího však spotřebitelé zohledňují při svém rozhodování o online nakupování? Průzkum provedený odborníky z Promo-Codes říká, že je to:
- doprava zdarma,
- bezplatné vrácení zboží,
- udržitelnost.
Obchodníci, kteří nabízejí dopravu a vrácení zboží zdarma – a to z dostupných míst, kde se snižují náklady na odevzdání zboží, působí na své zákazníky dojmem, že jsou více orientováni na hodnoty a zákazníky. To platí zejména pro vracení výrobků. Někteří prodejci začali tuto službu zpoplatňovat a jsou ochotni při tom přijít o zákazníky, ale tato filozofie může být z dlouhodobého hlediska škodlivá. Nakupující chtějí utrácet peníze u obchodníků, u kterých cítí, že sdílejí jejich hodnoty a starají se o potřeby svých zákazníků.
Související
Jak umístit manželskou postel 180x200 cm v malé ložnici
Večer pro náročné muže v Praze
Aktuálně se děje
před 5 minutami
Skupiny fotbalového MS rozlosována. Češi mohou hrát proti Mexiku, Jižní Koreji a JAR
před 6 minutami
Trump Rusům ustupuje, Putin nemá zájem polevit. Na Evropu může zaútočit dřív než porazí Ukrajinu, varuje Svoboda
před 41 minutami
Stovky dronů, desítky raket. Rusko zahájilo na pozadí mírových rozhovorů útoky po celé Ukrajině
před 1 hodinou
Jindřich Rajchl obhájil post předsedy strany PRO. Chce z ní vybudovat „vůdčí sílu“ Česka
před 2 hodinami
Financování Ukrajiny se zaseklo. Maďarsko vetovalo další plán EU na podporu Kyjeva
před 4 hodinami
MAAE: Kryt v Černobylu po zásahu dronem neblokuje únik radiace
před 5 hodinami
USA hlásí pokrok v jednáních s Ukrajinou o plánu na ukončení války
před 6 hodinami
Provokace Kremlu se zvyšují. Švédské námořnictvo hlásí nárůst aktivity ruských ponorek
před 7 hodinami
Příměří se rozpadá. Pákistán a Afghánistán spolu na hranicích bojují, civilisté prchají
před 8 hodinami
Podzim v prosinci. Meteorologové přinesli předpověď na příští týden
před 13 hodinami
OBRAZEM: Mikuláš se svou partou čertů a andělů si podmanil ulice Prahy
včera
Experti rozebrali chování prince Harryho. Návrat domů není vyloučen
včera
Papír s informací o růstu důchodů už nepřijde každému, upozornil úřad
včera
V USA padl první trest v případu smrti herce Matthewa Perryho
včera
Nedorozumění vedlo k policejnímu zásahu ve škole v Praze
Aktualizováno včera
Zemřel populární moderátor Patrik Hezucký
včera
Německo schválilo dobrovolnou vojenskou službu. Čekají se protesty mladých
včera
Obchod roku: Vzniká obří streamovací gigant, Netflix kupuje Warner Bros., HBO a CNN
včera
Trump varuje Evropu před „civilizačním vymazáním“. V novém dokumentu kritizuje EU i migraci
včera
Občanské demokraty čeká kritické období. Kuba mohl svůj odchod dohodnout s Babišem, tvrdí analytik
Jihočeský hejtman Martin Kuba domluvil odchod z ODS s pravděpodobně budoucím premiérem Andrejem Babišem (ANO). Promluvil o tom v pořadu Osobnost Plus politický analytik Bohumil Pečinka. Z čela ODS brzy odejde dosavadní předseda vlády Petr Fiala, a právě Kuba byl jedním z favoritů na jeho nástupce. Jeho krok jen potvrzuje, že občanští demokraté před sebou mají velmi náročné období.
Zdroj: Jakub Jurek