Divadlo RADOST v Brně se pouští do sezóny po koronapauze

Nemá to lehké čerstvě ustanovený ředitel divadla Radost v Brně, který vzešel z konkurzu. Nestihl se ani rozhlédnout a provoz divadla zastavila pandemie. Naštěstí Mgr. Pavel Hubička, Ph.D. není v oboru žádný začátečník. Absolvent Katedry alternativního divadla DAMU jako scénograf pracoval v Naivním divadle Liberec, v dalších domácích i zahraničních divadlech v ČR, ale i ve Švédsku, Estonsku, Maďarsku.

Divadlo Radost
doporučujeme

Na svém kontě má více než 170 scénografických prací. Jeho jméno ostatně není neznámé ani v divadle Radost. Připomeňme inscenace Málinka, bobr a král na střeše (2002), Tři pohádky pro rošťáky (2011), Kytice (2012), Kouzelná flétna (2014), Zlatovláska (2019). Vždy šlo na nápadité práce, plné srozumitelných metafor a vtipu.

Do konce divadelní sezony uvede divadlo ještě dva tituly, které virová epidemie přibrzdila a až teď se budou moci diváci těšit na jejich zhlédnutí: KRÁSKA A ZVÍŘE  je známá magická pohádka o obětavosti a lásce. Scénář tohoto putujícího sujetu připravili Pavel Trtílek a Marek Zákostelecký. (První  je dramaturg Divadla Radost, druhý zároveň režisérem i výtvarníkem inscenace.) Autorem scénické hudby je Vítězslav Šrámek, premiéra je 23.října v 18 hodin.

Komorní hru, která bude uvedena na Malé scéně pro děti od tří let - BRATŘÍČCI SVATÉHO  FRANTIŠKA,  napsala polská autorka Marta Guśniowska. Nechává Františka z Assisi putovat světem, potkávat lidi i zvířátka, usmiřovat jejich spory, těšit smutné  a učit je dívat se na svět s nadějí. Světová premiéra hry byla v polském Teatrze Lalek v Opole. Inscenační tým tvoří režisér Jacek Poplawski, výtvarník Pavel Hubička a autor scénické hudby Pavel Helebrand.

Nový ředitel divadla RADOST,  Mgr. Pavel Hubička, Ph.D. se k připravovaným inscenacím vyjádřil docela srozumitelně a bude nejlepší jej citovat:

 „Do nové sezóny vstupujeme společně po dlouhé, pracovní a tvůrčí přestávce, vynucené působením coronaviru. Pandemie není ještě ani zdaleka zažehnána a spolu s ní i všechna rizika, ohrožující chod našeho divadla. Rád bych ale, abychom se při kreativní práci, která nás čeká, pokusili o změnu perspektivy nazírání a obrátili naši pozornost od prostorů vnějších směrem k vnitřním. Témata obou příštích inscenací ostatně o vnitřních světech a obrazech pojednávají. Bude mne těšit, pokud se nám společně podaří postupně nalézat dialog s našim dětským publikem právě v rovině mnohdy složitě uchopitelných vnitřních obrazů, jimiž je bohatý právě dětský svět. Kontakt se světem vnitřních metaforických obrazů  a hledání způsobu jejich prezentace na scéně nám i našemu dětskému diváku snad pomohou v lepším chápání světa vnějšího“.

Od roku 1947 loutkové divadlo baví dětské diváky i dospělé a tvůrčí činnost ansámblu je stále nápaditější, veselejší. Ne jinak tomu bude v Brně i dál. Už první připravované inscenace to naznačují.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

RECENZE: Velmi, velmi, velmi temný příběh. Divoká inscenace irského…

18.09.2020 21:42 První premiérou po uzavření divadel vinou Covidu byla v Redutě, scéně Národního divadla v Brně,…

Do síně slávy zábavního umění vstoupil Ivo Šmoldas, porota ocenila i další…

06.09.2020 17:21 Do Síně slávy zábavního umění byl dnes uveden publicista, redaktor, básník a nakladatel Ivo Šmoldas…

Divadlo Bez zábradlí bude mít v budoucí sezóně nové vedení i nové hry

06.09.2020 10:15 Divadlo Bez zábradlí zahajuje již dvacátou osmou sezónu, ve které nabídne několik premiér. Mimo…

RECENZE: Ferda Mravenec cílí na dětské publikum, to mu chyby zřejmě promine

28.08.2020 09:38 Budova Janáčkovi opery se po pandemii poprvé otevřela divákům. Pravda, jenom té pětistovce, kterou…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama