E-shopy nejsou bez problémů. Problém s nákupem po internetu řešila více než polovina lidí

Problém při nákupu po internetu řešila více než polovina lidí. Nejčastěji šlo o nedodaný výrobek, když objednané zboží nedorazilo téměř 30 procentům Čechů. O něco menší počet lidí obdržel poškozený nebo chybně dodaný výrobek. Naopak nejmenší potíže jsou s reklamacemi. Vyplývá to z průzkumu společnosti Cofidis mezi 525 respondenty.

V ČR je mizivé procento lidí, které si ještě nákup v e-shopu nevyzkoušelo. Určitý problém mělo 53 procent lidí. Pětina z nich komplikace řešila dlouho, někteří udávají, že jejich problém doposud vyřešen nebyl.

"V on-line sektoru se pohybuje také množství podvodných obchodů. Zákazníci by se měli vyvarovat nákupů v e-shopech, které nemají na webu uvedené kontaktní údaje, obchodní podmínky, nabízejí zboží za podezřele nízké ceny a pouze jeden způsob platby, a to úhradu předem na bankovní účet. Na téměř 1500 rizikových e-shopů upozorňuje web České obchodní inspekce, jen od počátku tohoto roku jich přibyla více než stovka,“ uvedl marketingový ředitel Cofidisu Milan Bouda.

Na 26 procent nakupujících obdrželo chybně dodaný výrobek a stejný počet lidí řešil špatně dodanou velikost objednaného zboží. Z dalších problémů, se kterými se zákazníci při svých nákupech na internetu potýkali, uvedla pětina lidí nefungující produkt a téměř shodný počet špatnou nebo žádnou komunikaci s obchodem. Na opačné straně žebříčku jsou problémy s reklamacemi. Pět procent lidí uvedlo, že jim nebyla reklamace uznána, tři procenta zmiňují pozdě uznanou reklamaci.

Případné komplikace při nákupu se lidé snaží řešit nejčastěji se samotným obchodem, podle průzkumu tak učinilo více než 80 procent zákazníků. Pro více než čtvrtinu z nich je problém důvodem, proč příště v tomto konkrétním obchodu již nenakoupí. Jen mizivé množství lidí v řádech jednotek procent se obrátilo ohledně řešení problémů s nákupem na další subjekty, jako je ČOI, finanční úřad nebo dokonce soud.

Umírnění jsou zákazníci i v případě svěřování se a hodnocení při neúspěšném internetovém nákupu. Pouhá dvě procenta dotazovaných po negativní zkušenosti napsala recenzi na webový srovnávač. Stejné množství lidí poskytlo recenzi na sociálních sítích. A ani rodině či známým se Češi příliš nesvěřují. O svých potížích s nákupem se podělilo se svými blízkými mizivé procento dotazovaných.

Související

Více souvisejících

e-shopy

Aktuálně se děje

včera

Donald Tusk

Tusk: Situace je kritická. Nadcházející týdny mohou rozhodnout o osudu Ukrajiny

Polský premiér Donald Tusk po summitu Evropské rady upozornil, že situace na ukrajinské frontě je kritická a příští týdny mohou rozhodnout o osudu války. Podle premiéra obsahují závěry summitu závazné ustanovení, která zavazují EU přijmout opatření k zajištění bezpečnosti ukrajinského nebe. Tusk se také vyjádřil k zatčení Poláka, který údajně pracoval pro ruskou rozvědku.

včera

včera

včera

včera

Írán, ilustrační fotografie.

Írán čelí novým západním sankcím i hrozbě izraelské odvety

USA a Velká Británie ve čtvrtek uvalily rozsáhlé sankce na firmy a jednotlivce, kteří pomáhají s výrobou íránských dronů a řízených střel, uvedla zahraniční média. Jde o reakci na íránský útok na Izrael. Teherán ve čtvrtek zopakoval, že je připraven na další odvetu v případě slibované izraelské reakce. 

včera

včera

včera

Ilustrační fotografie

Škola Michael vychovává špičku současné mladé fotografie

Když získáte ocenění v prestižní soutěži Fotograf roku, kterou každoročně pořádá Asociace profesionálních fotografů ČR, je to velký úspěch. Dvacetiletý Matyáš Páleníček, čerstvý absolvent Střední školy reklamní a umělecké tvorby Michael, nedávno tuto cenu získal, a to v kategorii do 30 let.

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

Žhavá láva, ilustrační fotografie.

Sopka v Indonésii se probudila. Úřady varují před hrozbou tsunami

V Indonésii se během probíhajícího týdne probudila sopka Ruang. Úřady ve čtvrtek varovaly před hrozbou vln tsunami, kvůli sopečným erupcím nařídily evakuaci více než 11 tisíc lidí a uzavřely i mezinárodní letiště Kota Kinabalu, informovala zahraniční média. 

včera

V metru na Floře spadl člověk do kolejiště. Vlaky hodinu nejezdily

Pád osoby do kolejiště ve stanici Flora zastavil ve čtvrtek dopoledne provoz linky A pražského metra. Vlaky nejezdily zhruba hodinu, zatímco na místě zasahovaly složky integrovaného záchranného systému. Vážně zraněný muž byl převezen do nemocnice v umělém spánku. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy