Tuzemské e-shopy se přou o to, kdo z nich umí lépe vyřizovat reklamace. Alza nabídla zákazníkům Mall a CZC, že jejich reklamace odbaví "rychleji a pohodlněji". Konkurenčí obchod Mironet to ale považuje za neetické, a proto přišel s vlastní nabídkou. Vyřídí reklamace nejen zmíněných e-shopů, ale i samotné Alzy.
Celý spor odstartovalo prohlášení Alzy, která uvedla, že nově vyřizuje i reklamace zboží zakoupeného na Mall a CZC. "Společnost Alza, jednička české e-commerce, přichází s inovativním přístupem k reklamacím, který potěší většinu zákazníků CZC a Mall. Ti nově mohou reklamovat zboží zakoupené na těchto e-shopech prostřednictvím Alzy s úžasnými výhodami a rychlostí," napsala v prohlášení.
Alza uvádí, že do reklamačního procesu přináší revoluční změny, které údajně zvyšují efektivitu a pohodlí pro koncové zákazníky. "Firma tak chce zákazníkům ukázat, že jsou reklamace na Alze rychlejší a pohodlnější než u e-shopů Mall a CZC," napsala v prohlášení.
"Dlouhodobě investujeme do reklamačního procesu. Zákazník Alzy například může reklamované zboží vrátit přes jeden z našich více než 1 500 AlzaBoxů nebo využít naše pobočky. (...) Nejen díky této unikátní fyzické infrastruktuře jsme při vyřizování reklamací rychlejší a tím pádem u nás zákazníci mají lepší zkušenost s reklamacemi. Teď se o tom mohou přesvědčit i zákazníci Mall či CZC. Z dat totiž vidíme, že většina zákazníků, co někdy nakoupila na těchto dvou e-shopech, nakupuje také na Alze, jsou to tedy i naši zákazníci," uvedl místopředseda představenstva Petr Bena.
Tvrdí také, že Allegro, které vlastní Mall a CZC, je údajně velmi neurčité ohledně budoucnosti zmíněných e-shopů. Podle Mironetu je ale přístup Alzy nejen okopírovaný, ale i neetický, a prodejce žádá jeho stažení.
"Mironet sleduje zhoršující se hodnocení Alzy, které získává od svých zákazníků, a je připravena převzít řešení jejich reklamací. Zároveň tímto protestuje proti nekorektně okopírované historické akci Mironetu týkající se řešení reklamací. Tu společnost Alza dle názoru společnosti Mironet.cz okopírovala, a neetickým způsobem ji upravila a fakticky ji tak zneužila. Vyprázdnila tak hodnotu sdělení služby, která je potřebná pro zákazníky," uvedl Mironet v prohlášení.
Dodává, že pochybuje o pravdivosti tvrzení Alzy, která se honosí tím, že 99,9 % reklamací vyřešila k plné spokojenosti zákazníků. "Realitou je, že desítky, až stovky tisíc recenzí dostupných na internetu ukazují, že jak v oblasti prodeje, tak v oblasti reklamací má na mnohých hodnoceních Alza horší hodnocení, než má CZC, na které v kampani útočí," podotýkají zástupci e-shopu.
Mironetu tak zpochybňuje, že může být pro zákazníky jakýmkoli přínosem přejít z CZC nebo Mall k Alze. " Společnost Mironet žádá o odstranění klamavého tvrzení z veškeré komunikace Alza, že Alza je 'Nejspolehlivější internetový obchod v ČR'. Stejně tak žádá, aby odstranila jiná zavádějící reklamní tvrzení. Zároveň žádá stažení celé kampaně 'Umíme to rychleji a pohodlněji', kterou vůči společnostem Mall, CZC považujeme za neetickou a vůči společnosti Mironet za klamavou," uvedl e-shop.
Mironet také zveřejnil hodnocení kvality, které uvedli zákazníci o společnostech Alza, Mironet, CZC, Mall na serveru Heureka za posledních 90 dnů. Z něj vyplývá, že zatímco Mironet má hodnocení 98%, Alza "jen" 93 %. 95 % pak získal CZC a 91 % Mall. Následně Mironet dodává, že se chce v roce 2024 stát dvojkou na českém e-commerce trhu.
Závěrem prohlášení společnost uvádí, že Alza je "vzorovým zneužitím pojmu a hodnoty, kterou na trhu roky budoval Mironet. Společnost Mironet opakovaně řešila reklamace po zkrachovalých konkurentech, například po zkrachovalých společnostech ProCA, Monima, Agen, a dalších. Službu, jakou nabízí Alza, nabídl v minulosti Mironet, ale službu plnohodnotnou a zároveň ji vždy nabídl až poté, co taková společnost skutečně zkrachovala."
Mironet proto také převezme případně i reklamace po CZC a Mallu, pokud by společnosti přestaly být schopné je odbavovat. A nejen to. Mironet i zákazníkům Alzy možnost vyzkoušet si jejich způsob reklamace. "Společnost Mironet v reakci na kampaň Alzy 'Umíme to rychleji a pohodlněji' spouští vlastní kampaň 'Umíme to lépe', v rámci které nabízí vyřízení reklamací zákazníků konkurenční Alzy, a to za prakticky totožných podmínek, jaké nabídla Alza ve své reklamní kampani směřované k CZC a Mallu," uvedla společnost.
Související

Policie rozkryla síť podvodných e-shopů. Jediný muž oběti obral o miliony

Bezútěšný stav českých e-shopů. Ze 152 kontrolovaných porušila předpisy naprostá většina
Aktuálně se děje
před 15 minutami

Vedle Švédska je ve čtvrtfinále MS i druhý domácí tým Dánové. Mezi osmičkou je i Rakousko, Kazachstán sestupuje
před 19 minutami

Na čtvrtfinále se Švédy i s Kämpfem. Toronto českého útočníka pouští na MS
před 26 minutami

Izraelci zřejmě zabili lídra Hamásu Sinvára. Obsadíme celé Pásmo Gazy, potvrdil Netanjahu
před 2 hodinami

Kanada se chce připojit k Trumpovu štítu Golden Dome
před 2 hodinami

Elon Musk nekončí. Prozradil, jak dlouho zůstane v čele Tesly
před 3 hodinami

Válka na Ukrajině: Jaké budou další kroky? Trumpa čekají tři zásadní rozhodnutí
před 4 hodinami

Nemoc, která v minulosti děsila svět, už nebude hrozbou? Británie spouští jako první na světě očkování
před 5 hodinami

Nejde jen o Ukrajinu. USA stojí před možností největšího vojenského konfliktu od druhé světové války
před 5 hodinami

Elton John kvůli AI označil britskou vládu za absolutní lůzry
před 6 hodinami

Češi věří vědě, Slováci konspiracím. Průzkum o placaté zemi ukazuje na tragický stav tamního vzdělávání
před 6 hodinami

Mír výměnou za území? Rusko a Ukrajina zvažují možnosti dohody
před 7 hodinami

Ve Španělsku byl zastřelen Andrij Portnov, ukrajinský politik a poradce Janukovyče
před 8 hodinami

Ukrajina má důkazy, že ruská armáda popravuje kapitulující ukrajinské vojáky
před 8 hodinami

Brexit pozpátku? Británie a EU se snaží aktualizovat vztahy, jinak nezvládnou čelit novým hrozbám, říká Meislová
před 8 hodinami

Trump neví co dál, Ukrajinu nechá padnout. V Kyjevě panuje zklamání, frustrace a rostoucí obavy
před 8 hodinami

Problém, který jde za každým z nás. Leností ničíme ekosystémy, přitom stačí vyměnit oblečení za jídlo
před 9 hodinami

Izraelské operace v Gaze jsou velmi blízko válečnému zločinu, varuje expremiér. Mezinárodní tlak roste
před 9 hodinami

Konec levných zásilek z Temu a Sheinu. EU zavede speciální poplatek za každý balíček
před 10 hodinami

Devastace Země v přímém přenosu. Loňský rok přinesl tragický rekord
před 11 hodinami
Situace v Pásmu Gazy je katastrofální. Dva miliony lidí čelí hladomoru
Situace v Pásmu Gazy zůstává i po 11 týdnech blokády naprosto katastrofální. Více než dva miliony lidí čelí bezprostřednímu hladomoru, zatímco mezinárodní humanitární pomoc stále jen obtížně proniká skrze izraelské hranice. Na zemi, kde lidé marně čekají na jakoukoliv potravinu, se valí přísliby, které se zatím mění jen v bezmoc a frustraci.
Zdroj: Libor Novák