Tuzemské e-shopy se přou o to, kdo z nich umí lépe vyřizovat reklamace. Alza nabídla zákazníkům Mall a CZC, že jejich reklamace odbaví "rychleji a pohodlněji". Konkurenčí obchod Mironet to ale považuje za neetické, a proto přišel s vlastní nabídkou. Vyřídí reklamace nejen zmíněných e-shopů, ale i samotné Alzy.
Celý spor odstartovalo prohlášení Alzy, která uvedla, že nově vyřizuje i reklamace zboží zakoupeného na Mall a CZC. "Společnost Alza, jednička české e-commerce, přichází s inovativním přístupem k reklamacím, který potěší většinu zákazníků CZC a Mall. Ti nově mohou reklamovat zboží zakoupené na těchto e-shopech prostřednictvím Alzy s úžasnými výhodami a rychlostí," napsala v prohlášení.
Alza uvádí, že do reklamačního procesu přináší revoluční změny, které údajně zvyšují efektivitu a pohodlí pro koncové zákazníky. "Firma tak chce zákazníkům ukázat, že jsou reklamace na Alze rychlejší a pohodlnější než u e-shopů Mall a CZC," napsala v prohlášení.
"Dlouhodobě investujeme do reklamačního procesu. Zákazník Alzy například může reklamované zboží vrátit přes jeden z našich více než 1 500 AlzaBoxů nebo využít naše pobočky. (...) Nejen díky této unikátní fyzické infrastruktuře jsme při vyřizování reklamací rychlejší a tím pádem u nás zákazníci mají lepší zkušenost s reklamacemi. Teď se o tom mohou přesvědčit i zákazníci Mall či CZC. Z dat totiž vidíme, že většina zákazníků, co někdy nakoupila na těchto dvou e-shopech, nakupuje také na Alze, jsou to tedy i naši zákazníci," uvedl místopředseda představenstva Petr Bena.
Tvrdí také, že Allegro, které vlastní Mall a CZC, je údajně velmi neurčité ohledně budoucnosti zmíněných e-shopů. Podle Mironetu je ale přístup Alzy nejen okopírovaný, ale i neetický, a prodejce žádá jeho stažení.
"Mironet sleduje zhoršující se hodnocení Alzy, které získává od svých zákazníků, a je připravena převzít řešení jejich reklamací. Zároveň tímto protestuje proti nekorektně okopírované historické akci Mironetu týkající se řešení reklamací. Tu společnost Alza dle názoru společnosti Mironet.cz okopírovala, a neetickým způsobem ji upravila a fakticky ji tak zneužila. Vyprázdnila tak hodnotu sdělení služby, která je potřebná pro zákazníky," uvedl Mironet v prohlášení.
Dodává, že pochybuje o pravdivosti tvrzení Alzy, která se honosí tím, že 99,9 % reklamací vyřešila k plné spokojenosti zákazníků. "Realitou je, že desítky, až stovky tisíc recenzí dostupných na internetu ukazují, že jak v oblasti prodeje, tak v oblasti reklamací má na mnohých hodnoceních Alza horší hodnocení, než má CZC, na které v kampani útočí," podotýkají zástupci e-shopu.
Mironetu tak zpochybňuje, že může být pro zákazníky jakýmkoli přínosem přejít z CZC nebo Mall k Alze. " Společnost Mironet žádá o odstranění klamavého tvrzení z veškeré komunikace Alza, že Alza je 'Nejspolehlivější internetový obchod v ČR'. Stejně tak žádá, aby odstranila jiná zavádějící reklamní tvrzení. Zároveň žádá stažení celé kampaně 'Umíme to rychleji a pohodlněji', kterou vůči společnostem Mall, CZC považujeme za neetickou a vůči společnosti Mironet za klamavou," uvedl e-shop.
Mironet také zveřejnil hodnocení kvality, které uvedli zákazníci o společnostech Alza, Mironet, CZC, Mall na serveru Heureka za posledních 90 dnů. Z něj vyplývá, že zatímco Mironet má hodnocení 98%, Alza "jen" 93 %. 95 % pak získal CZC a 91 % Mall. Následně Mironet dodává, že se chce v roce 2024 stát dvojkou na českém e-commerce trhu.
Závěrem prohlášení společnost uvádí, že Alza je "vzorovým zneužitím pojmu a hodnoty, kterou na trhu roky budoval Mironet. Společnost Mironet opakovaně řešila reklamace po zkrachovalých konkurentech, například po zkrachovalých společnostech ProCA, Monima, Agen, a dalších. Službu, jakou nabízí Alza, nabídl v minulosti Mironet, ale službu plnohodnotnou a zároveň ji vždy nabídl až poté, co taková společnost skutečně zkrachovala."
Mironet proto také převezme případně i reklamace po CZC a Mallu, pokud by společnosti přestaly být schopné je odbavovat. A nejen to. Mironet i zákazníkům Alzy možnost vyzkoušet si jejich způsob reklamace. "Společnost Mironet v reakci na kampaň Alzy 'Umíme to rychleji a pohodlněji' spouští vlastní kampaň 'Umíme to lépe', v rámci které nabízí vyřízení reklamací zákazníků konkurenční Alzy, a to za prakticky totožných podmínek, jaké nabídla Alza ve své reklamní kampani směřované k CZC a Mallu," uvedla společnost.
28. listopadu 2023 13:26
Související

Bezútěšný stav českých e-shopů. Ze 152 kontrolovaných porušila předpisy naprostá většina

Kamenné obchody vs. e-shopy: Co určuje, kde spotřebitelé nakoupí? Lákají zejména digitální kupony
Aktuálně se děje
včera

Návrat Kalouska do politiky je zase o něco blíž. Podpořila ho pražská TOP 09
včera

Brno hlásí odstávku tepla a teplé vody během noci v části města
včera

Rusové přišli ve válce na Ukrajině o dalšího generála
Aktualizováno včera

Němci prodlužují hraniční kontroly. Týká se to i Česka
včera

Pekarová Adamová a Vystrčil navštívili v Izraeli i místa, kde v říjnu zaútočil Hamás
včera

Fico tlumočil Šmyhalovi své obecně známé postoje ke konfliktu na Ukrajině
včera

Fiala a Válek zažehnali potíže ve zdravotnictví. Platy porostou až o 15 tisíc korun
včera

Piráti mohou pokračovat na stejné vlně. Bartoš chce být nadále předsedou
včera

COP28: Stojí za změnami počasí fosilní paliva? Kontroverzní předseda summitu zpochybnil vědecké důkazy
včera

Izraelská válka tvrdě dopadá na obyvatele Pásma Gazy. Statisíce lidí skončily bez práce
včera

Obchody od ledna zdraží, i přesto, že DPH na potraviny klesne
včera

Poláci předali Čermáka na hranici Čechům, dezinformátor míří do vězení
včera

O důchod je možné žádat online, potřeba je pouze identita občana
včera

Kauza XIXOIO: NCOZ zahájila stíhání pro podvod, škoda činí stovky milionů korun
včera

Harry a Meghan nedostali pozvánku na svatbu, kam půjde celá královská rodina
včera

Erdogan chce, aby "řezník z Gazy" Netanjahu stanul před soudem
včera

Válka v Izraeli pokračuje. Armáda zasáhla přes 200 cílů v Pásmu Gazy
včera

Počasí: Mrazivé ráno v Česku. Na Šumavě klesly teploty pod minus 20 stupňů
včera

NKÚ: Miliardy dostaly za covidu od státu i firmy, kterým rostl zisk a počet zaměstnanců
včera
Válka na Ukrajině je v nové fázi. Ukrajinci v noci sestřelili drony i řízenou střelu
Ukrajinská protivzdušná obrana v noci na pondělí zlikvidovala 18 dronů íránské výroby a jednu řízenou střelu. Podle Kyjeva se válka se začátkem zimy ocitla v nové fázi.
Zdroj: Lucie Podzimková