Umíme to rychleji a pohodlněji? Mezi českými e-shopy se rozhořela "neetická" bitva o reklamace

Tuzemské e-shopy se přou o to, kdo z nich umí lépe vyřizovat reklamace. Alza nabídla zákazníkům Mall a CZC, že jejich reklamace odbaví "rychleji a pohodlněji". Konkurenčí obchod Mironet to ale považuje za neetické, a proto přišel s vlastní nabídkou. Vyřídí reklamace nejen zmíněných e-shopů, ale i samotné Alzy.

Celý spor odstartovalo prohlášení Alzy, která uvedla, že nově vyřizuje i reklamace zboží zakoupeného na Mall a CZC. "Společnost Alza, jednička české e-commerce, přichází s inovativním přístupem k reklamacím, který potěší většinu zákazníků CZC a Mall. Ti nově mohou reklamovat zboží zakoupené na těchto e-shopech prostřednictvím Alzy s úžasnými výhodami a rychlostí," napsala v prohlášení.

Alza uvádí, že do reklamačního procesu přináší revoluční změny, které údajně zvyšují efektivitu a pohodlí pro koncové zákazníky. "Firma tak chce zákazníkům ukázat, že jsou reklamace na Alze rychlejší a pohodlnější než u e-shopů Mall a CZC," napsala v prohlášení.

"Dlouhodobě investujeme do reklamačního procesu. Zákazník Alzy například může reklamované zboží vrátit přes jeden z našich více než 1 500 AlzaBoxů nebo využít naše pobočky. (...) Nejen díky této unikátní fyzické infrastruktuře jsme při vyřizování reklamací rychlejší a tím pádem u nás zákazníci mají lepší zkušenost s reklamacemi. Teď se o tom mohou přesvědčit i zákazníci Mall či CZC. Z dat totiž vidíme, že většina zákazníků, co někdy nakoupila na těchto dvou e-shopech, nakupuje také na Alze, jsou to tedy i naši zákazníci," uvedl místopředseda představenstva Petr Bena.

Tvrdí také, že Allegro, které vlastní Mall a CZC, je údajně velmi neurčité ohledně budoucnosti zmíněných e-shopů. Podle Mironetu je ale přístup Alzy nejen okopírovaný, ale i neetický, a prodejce žádá jeho stažení.

"Mironet sleduje zhoršující se hodnocení Alzy, které získává od svých zákazníků, a je připravena převzít řešení jejich reklamací. Zároveň tímto protestuje proti nekorektně okopírované historické akci Mironetu týkající se řešení reklamací. Tu společnost Alza dle názoru společnosti Mironet.cz okopírovala, a neetickým způsobem ji upravila a fakticky ji tak zneužila. Vyprázdnila tak hodnotu sdělení služby, která je potřebná pro zákazníky," uvedl Mironet v prohlášení.

Dodává, že pochybuje o pravdivosti tvrzení Alzy, která se honosí tím, že 99,9 % reklamací vyřešila k plné spokojenosti zákazníků. "Realitou je, že desítky, až stovky tisíc recenzí dostupných na internetu ukazují, že jak v oblasti prodeje, tak v oblasti reklamací má na mnohých hodnoceních Alza horší hodnocení, než má CZC, na které v kampani útočí," podotýkají zástupci e-shopu.

Mironetu tak zpochybňuje, že může být pro zákazníky jakýmkoli přínosem přejít z CZC nebo Mall k Alze. " Společnost Mironet žádá o odstranění klamavého tvrzení z veškeré komunikace Alza, že Alza je 'Nejspolehlivější internetový obchod v ČR'. Stejně tak žádá, aby odstranila jiná zavádějící reklamní tvrzení. Zároveň žádá stažení celé kampaně 'Umíme to rychleji a pohodlněji', kterou vůči společnostem Mall, CZC považujeme za neetickou a vůči společnosti Mironet za klamavou," uvedl e-shop.

Mironet také zveřejnil hodnocení kvality, které uvedli zákazníci o společnostech Alza, Mironet, CZC, Mall na serveru Heureka za posledních 90 dnů. Z něj vyplývá, že zatímco Mironet má hodnocení 98%, Alza "jen" 93 %. 95 % pak získal CZC a 91 % Mall. Následně Mironet dodává, že se chce v roce 2024 stát dvojkou na českém e-commerce trhu. 

Závěrem prohlášení společnost uvádí, že Alza je "vzorovým zneužitím pojmu a hodnoty, kterou na trhu roky budoval Mironet. Společnost Mironet opakovaně řešila reklamace po zkrachovalých konkurentech, například po zkrachovalých společnostech ProCA, Monima, Agen, a dalších. Službu, jakou nabízí Alza, nabídl v minulosti Mironet, ale službu plnohodnotnou a zároveň ji vždy nabídl až poté, co taková společnost skutečně zkrachovala."

Mironet proto také převezme případně i reklamace po CZC a Mallu, pokud by společnosti přestaly být schopné je odbavovat. A nejen to. Mironet i zákazníkům Alzy možnost vyzkoušet si jejich způsob reklamace. "Společnost Mironet v reakci na kampaň Alzy 'Umíme to rychleji a pohodlněji' spouští vlastní kampaň 'Umíme to lépe', v rámci které nabízí vyřízení reklamací zákazníků konkurenční Alzy, a to za prakticky totožných podmínek, jaké nabídla Alza ve své reklamní kampani směřované k CZC a Mallu," uvedla společnost.

Související

Více souvisejících

e-shopy Alza Mironet

Aktuálně se děje

před 1 hodinou

před 1 hodinou

před 2 hodinami

před 3 hodinami

před 4 hodinami

před 5 hodinami

před 6 hodinami

před 12 hodinami

raketový systém Patriot

Ukrajina dostane od Španělska rakety Patriot

Španělsko pošle na Ukrajinu rakety Patriot. Na videokonferenci mezinárodní Kontaktní skupiny pro podporu Ukrajiny to dnes oznámila španělská ministryně obrany Margarita Roblesová. Informoval španělsky list El País v reakci na tlak spojenců z EU a NATO.

včera

včera

Vinice, ilustrační fotografie.

Vinaři vyúčtovali ztráty. Mráz způsobil škody za více než dvě miliardy

Rekordní mrazy, které minulý a tento týden udeřily v České republice, ničivě zasáhly tuzemské vinohrady. V Čechách je dopad naprosto fatální, škody tam dosahují 95 procent. Na Moravě se pohybují minimálně na úrovni 23% snížení výnosu. Aktuální průzkum mezi vinaři vyčíslil celkové škody napáchané na letošní úrodě na více než 2 miliardy korun. Vinaři ale varují, že měnící se klima není jediným problémem domácího vinařství, a žádají aktivnější přístup k jejich řešení ze strany ministerstva. 

včera

Aktualizováno včera

včera

včera

Vlastimil Válek

Válek zmínil, jak české zdravotnictví těží z členství v EU

Mezi největší přínosy dvacetiletého členství Česka v Evropské unii patří například možnost čerpat zdravotní péči v kterékoliv zemi EU, společné registrace nových léků před vstupem na trh, zapojení do expertních sítí lékařů nebo sdílení expertizy Evropského centra pro prevenci a kontrolu nemocí (ECDC) ve veřejném zdraví, konstatovalo ministerstvo zdravotnictví. 

včera

včera

Jakub Voráček

Voráček pomalu zavírá dveře za svou hráčskou kariérou. Na 99 procent se na led nevrátí

Kariéra bývalého hokejového reprezentanta Jakuba Voráčka, během níž nastoupil k více než tisícovce zápasů v kanadsko-americké NHL, se nezadržitelně blíží ke svému konci. Samotný čtyřiatřicetiletý hokejista totiž v úterním rozhovoru pro CNN Prima News uvedl, že končí svou bohatou kariéru. Záhy ale svá slova mírnil, když pro server sport.cz řekl, že ještě není definitivně rozhodnut o svém konci, ale to, že se už mezi mantinely neobjeví, je podle něj na 99 procent jisté.

včera

včera

včera

včera

Extrémní počasí spaluje Asii. Kvůli vedrům umírají desítky lidí

Thajské úřady varovaly ve čtvrtek před novou vlnou veder, v důsledku kterých v této zemi přišlo od začátku roku o život už nejméně 30 lidí. Podle agentury AP se extrémní vedra očekávají v metropoli Bangkok, ale také na severu a severovýchodě země. 

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy