Tuzemské e-shopy se přou o to, kdo z nich umí lépe vyřizovat reklamace. Alza nabídla zákazníkům Mall a CZC, že jejich reklamace odbaví "rychleji a pohodlněji". Konkurenčí obchod Mironet to ale považuje za neetické, a proto přišel s vlastní nabídkou. Vyřídí reklamace nejen zmíněných e-shopů, ale i samotné Alzy.
Celý spor odstartovalo prohlášení Alzy, která uvedla, že nově vyřizuje i reklamace zboží zakoupeného na Mall a CZC. "Společnost Alza, jednička české e-commerce, přichází s inovativním přístupem k reklamacím, který potěší většinu zákazníků CZC a Mall. Ti nově mohou reklamovat zboží zakoupené na těchto e-shopech prostřednictvím Alzy s úžasnými výhodami a rychlostí," napsala v prohlášení.
Alza uvádí, že do reklamačního procesu přináší revoluční změny, které údajně zvyšují efektivitu a pohodlí pro koncové zákazníky. "Firma tak chce zákazníkům ukázat, že jsou reklamace na Alze rychlejší a pohodlnější než u e-shopů Mall a CZC," napsala v prohlášení.
"Dlouhodobě investujeme do reklamačního procesu. Zákazník Alzy například může reklamované zboží vrátit přes jeden z našich více než 1 500 AlzaBoxů nebo využít naše pobočky. (...) Nejen díky této unikátní fyzické infrastruktuře jsme při vyřizování reklamací rychlejší a tím pádem u nás zákazníci mají lepší zkušenost s reklamacemi. Teď se o tom mohou přesvědčit i zákazníci Mall či CZC. Z dat totiž vidíme, že většina zákazníků, co někdy nakoupila na těchto dvou e-shopech, nakupuje také na Alze, jsou to tedy i naši zákazníci," uvedl místopředseda představenstva Petr Bena.
Tvrdí také, že Allegro, které vlastní Mall a CZC, je údajně velmi neurčité ohledně budoucnosti zmíněných e-shopů. Podle Mironetu je ale přístup Alzy nejen okopírovaný, ale i neetický, a prodejce žádá jeho stažení.
"Mironet sleduje zhoršující se hodnocení Alzy, které získává od svých zákazníků, a je připravena převzít řešení jejich reklamací. Zároveň tímto protestuje proti nekorektně okopírované historické akci Mironetu týkající se řešení reklamací. Tu společnost Alza dle názoru společnosti Mironet.cz okopírovala, a neetickým způsobem ji upravila a fakticky ji tak zneužila. Vyprázdnila tak hodnotu sdělení služby, která je potřebná pro zákazníky," uvedl Mironet v prohlášení.
Dodává, že pochybuje o pravdivosti tvrzení Alzy, která se honosí tím, že 99,9 % reklamací vyřešila k plné spokojenosti zákazníků. "Realitou je, že desítky, až stovky tisíc recenzí dostupných na internetu ukazují, že jak v oblasti prodeje, tak v oblasti reklamací má na mnohých hodnoceních Alza horší hodnocení, než má CZC, na které v kampani útočí," podotýkají zástupci e-shopu.
Mironetu tak zpochybňuje, že může být pro zákazníky jakýmkoli přínosem přejít z CZC nebo Mall k Alze. " Společnost Mironet žádá o odstranění klamavého tvrzení z veškeré komunikace Alza, že Alza je 'Nejspolehlivější internetový obchod v ČR'. Stejně tak žádá, aby odstranila jiná zavádějící reklamní tvrzení. Zároveň žádá stažení celé kampaně 'Umíme to rychleji a pohodlněji', kterou vůči společnostem Mall, CZC považujeme za neetickou a vůči společnosti Mironet za klamavou," uvedl e-shop.
Mironet také zveřejnil hodnocení kvality, které uvedli zákazníci o společnostech Alza, Mironet, CZC, Mall na serveru Heureka za posledních 90 dnů. Z něj vyplývá, že zatímco Mironet má hodnocení 98%, Alza "jen" 93 %. 95 % pak získal CZC a 91 % Mall. Následně Mironet dodává, že se chce v roce 2024 stát dvojkou na českém e-commerce trhu.
Závěrem prohlášení společnost uvádí, že Alza je "vzorovým zneužitím pojmu a hodnoty, kterou na trhu roky budoval Mironet. Společnost Mironet opakovaně řešila reklamace po zkrachovalých konkurentech, například po zkrachovalých společnostech ProCA, Monima, Agen, a dalších. Službu, jakou nabízí Alza, nabídl v minulosti Mironet, ale službu plnohodnotnou a zároveň ji vždy nabídl až poté, co taková společnost skutečně zkrachovala."
Mironet proto také převezme případně i reklamace po CZC a Mallu, pokud by společnosti přestaly být schopné je odbavovat. A nejen to. Mironet i zákazníkům Alzy možnost vyzkoušet si jejich způsob reklamace. "Společnost Mironet v reakci na kampaň Alzy 'Umíme to rychleji a pohodlněji' spouští vlastní kampaň 'Umíme to lépe', v rámci které nabízí vyřízení reklamací zákazníků konkurenční Alzy, a to za prakticky totožných podmínek, jaké nabídla Alza ve své reklamní kampani směřované k CZC a Mallu," uvedla společnost.
Související
Policie rozkryla síť podvodných e-shopů. Jediný muž oběti obral o miliony
Bezútěšný stav českých e-shopů. Ze 152 kontrolovaných porušila předpisy naprostá většina
Aktuálně se děje
před 41 minutami
Počasí: Budou Vánoce bílé? Ve středu může nasněžit
včera
USA navrhly setkání Spojených států, Ukrajiny a Ruska. Mír nemůže nastat za každou cenu, reagoval Zelenskyj
včera
Spousta začerněných stránek a pozoruhodně málo Trumpa? Zamlžování pravdy, říká jedna z Epsteinových obětí
včera
Poprask na internetu: Voliči SPD mluví o zradě, požadují odvolání Zůny. Okamura problém hasí
včera
Trump sliboval zlatou éru americké ekonomiky. Kde je, ptají se Američané po roce?
včera
Dokáže síla převážit nad totálním vyčerpáním? Ukrajina se chystá na dosud nejtemnější zimu
včera
Američtí a ruští představitelé se setkají na Floridě k dalšímu kolu rozhovorů o Ukrajině
včera
Z Británie přichází další varování: Rusko je expanzivní mocnost, chce podmanit Ukrajinu a destabilizovat NATO
včera
Vítězové summitu EU o financování Ukrajiny? De Wever i Česko, píše Politico
včera
Superchřipka, nebo mnoho povyku pro nic? Epidemie tříští vědeckou obec
včera
Zveřejnění Epsteinových záznamů hýbe Amerikou. Ministerstvo řadu informací dál tají
včera
USA provedly rozsáhlou sérii útoků v Sýrii
včera
Dokumenty z vyšetřování Epsteina zveřejněny. Na fotkách s ním je Michael Jackson i Bill Clinton
včera
Pravé zimní počasí je v nedohlednu, ukazuje měsíční výhled
19. prosince 2025 22:02
Za smrt Perryho nese vinu i druhý lékař. Za mříže ale nemusí
19. prosince 2025 21:14
Výplata některých důchodů od ledna zdraží. Nemusí přitom stát ani korunu
19. prosince 2025 20:00
OBRAZEM: Brněnské Vánoce. Pravá atmosféra panuje i v jihomoravské metropoli
19. prosince 2025 19:09
Zeman promluví k lidem ještě před Pavlem. S Babišem se televize nedohodly
19. prosince 2025 18:23
Rodinná tragédie při letecké nehodě v USA. Zemřel slavný závodník i s dětmi
19. prosince 2025 17:36
Metro opět staví ve všech stanicích na lince C. Pankrác po rekonstrukci opět funguje
Vlaky metra na lince C od pátečního odpoledne opět zastavují ve všech stanicích. Cestující mohou po téměř roční rekonstrukci znovu nastupovat a vystupovat na Pankráci, kde do budoucna bude možné přestupovat i na linku D, která ještě není v provozu.
Zdroj: Jan Hrabě