O povánoční výprodeje byl velký zájem od prvního dne

Zájem Čechů o výprodeje byl podle prodejců i letos velký. Někteří uvádějí růst tržeb v meziročním srovnání okolo 15 procent. Lidé možnosti nakoupit zboží za akční ceny přitom využili hned po Vánocích, například e-shop Alza zaznamenal první objednávky už na Štědrý den.

Přidejte svůj názor

Slevy, ilustrační fotografie
doporučujeme

V případě elektroniky lidé v souvislosti s přechodem na nový vysílací standard DVB-T2 kupovali televize a set-top boxy. Žádané byly i mobilní telefony, z potravin se dařilo kávě. Vyplývá to z ankety ČTK mezi obchodníky.

Internetový obchod s módou Zoot utržil v lednu podle krizového manažera společnosti Roberta Vojáčka meziročně zhruba o 15 procent více. "Velcí hráči začali s výprodeji zas o něco dříve než v posledních letech. Prodeje spojené se slevami se tak více rozprostřely mezi prosinec a leden. Naše očekávání se však podařilo naplnit," doplnil.

Alza zahájila výprodeje hned na Štědrý den. "Pro velký zájem jsme akci navíc prodloužili a na výprodej plynule navázal náš Black Friday, který trval až do 2. února," uvedl obchodní ředitel firmy Petr Bena. V dosaženém obratu byl v Alze podle Beny nejsilnějším dnem výprodeje 2. leden. Velký zájem byl kromě mobilů, malých a velkých domácích spotřebičů také o chytré hodinky nebo fitness náramky. "Kvůli končící podpoře operačního systému Windows 7 zákazníci často nakupovali také nové notebooky a PC. Mezi nejprodávanějšími produkty se dále umístily slevové poukazy na nákup v Alze, zrnková káva AlzaCafé nebo elektronická licence Microsoft Office 365," doplnil Bena.

E-shopu CZC.cz ve výprodejích vzrostly podle obchodního ředitele Tomáše Pilského tržby o 14 procent. "Zájem o samotnou kategorii se zbožím ve výprodeji byl letos o něco menší. Loni nastupoval zájem zákazníků spíše postupně a vydržel déle, letos jsme zaznamenali nejvyšší zájem v pátek 27. prosince, kdy návštěvnost meziročně vzrostla o 300 procent a tržby o 152 procent," řekl dále.

Prodejce Mall.cz v průzkumu zjistil, že ve 13 procentech domácností lidé s nákupem některých dárků čekají právě na výprodeje. ČTK to sdělila mluvčí společnosti Pavla Hobíková. Kromě elektroniky zákazníci na Mall.cz kupovali třeba prací prostředky nebo kávové kapsle, které zaznamenaly dvojnásobný růst, dodala.

Pro prodejce fitness a sportovního vybavení Insportline byl nejsilnějším nákupním dnem 13. leden, nejvíce lidé kupovali privátní značku Insportline, uvedl IT specialista firmy Tomáš Němec.

Loading...
Vstupte do diskuze
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Na Hradě se sejdou přední byznysmeni ČR a USA, dorazí i Trumpův ministr

20.02.2020 14:59 Na Pražském hradě se v březnu v rámci Česko-amerického podnikatelského fóra sejdou přední američtí…

Škoda Auto kvůli koronaviru vytvořila speciální tým, dohlíží na dodávky…

20.02.2020 10:37 Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto vytvořila kvůli koronaviru speciální skupinu složenou ze…

Kde se bude montovat SUV Kamiq? Odbory Škoda Auto se obávají přesunu výroby

20.02.2020 10:32 Odbory mladoboleslavské automobilky se obávají přesunu části výroby dalšího modelu, tentokrát má…

Ceny benzinu a nafty klesají. V kterém kraji natankujete nejlevněji?

20.02.2020 10:07 Aktualizováno Ceny pohonných hmot v Česku dále klesají. Benzin Natural 95 od minulé středy zlevnil o 12 haléřů na…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama