Prodej aut v Česku loni klesl. Které značky a modely jsou nejpopulárnější?

Prodej nových osobních aut v loňském roce klesl o 4,4 procenta na 249.915 vozů. V prosinci přitom trh vzrostl o téměř 28 procent. Nejprodávanější značkou minulého roku byla Škoda Auto s podílem přes 34 procent. Vyplývá to z informací Svazu dovozců na dnešní tiskové konferencí.

Přidejte svůj názor 1 komentář

Škoda Octavia po modernizaci
doporučujeme

Pokles podle tajemníka svazu Josefa Pokorného způsobily především rekordní prodeje v předchozím roce 2018 související se zaváděním nového způsobu emisního měření WLTP.

Letos by se mělo v Česku podle odhadu PwC prodat 245.000 osobních aut. Pokles způsobí mírné snížení spotřebitelské důvěry v ekonomiku i zavádění emisních limitů pod hrozbou sankcí, což se projeví v útlumu některých méně ekologických modelů. Vzrůst by měl zájem o hybridy a elektromobily a čeká se i renesance dieselů.

Škoda prodala loni v Česku 85.895 aut, což je meziročně o dvě procenta více, následuje Volkswagen s poklesem o 14 procent na 20.869 prodaných vozů a Hyundai s odbytem 19.302 aut, tedy nižším o šest procent. Na dalších místech jsou Dacia, Peugeot, Renault a Toyota.

Podle partnera EY Petra Knapa velké absolutní poklesy zaznamenaly zejména značky Ford, Nissan a VW, když každá prodala o více než 3000 aut méně. "Zajímavý je výborný výsledek Škody, která má poprvé od roku 2007 více než třetinu českého trhu. Letos lze očekávat vyšší opatrnost kupujících, menší optimismus z obav z dalšího ekonomického vývoje, a trh se také bude muset učit kupovat a používat elektromobily ve větších objemech. Očekávám, že trh může při zohlednění aktuálních trendů znovu poklesnout, odhadem v řádu tři až sedm procent oproti loňsku," řekl ČTK.

Nejoblíbenějším modelem byla Škoda Octavia s 21.663 prodanými vozy, následují další škodovky Fabia a Karoq, kterých se prodalo 20.251 kusů, respektive 9911. Na dalších místech jsou Škoda Rapid a Hyundai i30.

Největší podíl 33 procent měly vozy SUV, na druhém místě je nižší střední třída s 19,5 procenta a malé vozy s téměř 16 procenty. Na 70 procent prodaných aut mělo benzinový motor, 27,7 procenta pak diesel. Celkem 72,5 procenta aut nakoupily firmy.

Prodej lehkých užitkových vozů se zvýšil o jedno procento na 20.436 aut. První je Volkswagen s 2962 vozy, následuje Peugeot s 2715 auty a Fiat s prodejem 2583 aut. Registrace nákladních aut klesly o 0,4 procenta na 9852 vozů. Nejprodávanější byly značky Mercedes-Benz, MAN a Scania.

Prodej autobusů se zvýšil o 1,4 procenta na 1220 vozidel. Jedničkou na trhu je SOR se 401 registrovanými vozy, následuje Iveco Bus s 326 vozy a Scania se 105 vozidly.

Motocyklový trh vzrostl o 8,5 procenta na 18.744 prodaných strojů. Vede Honda s 3908 prodanými motocykly, druhá skončila Yamaha (1679) a třetí je CF Moto (1091).

Loading...
Vstupte do diskuze (1)
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Šéf ČTÚ rezignoval. Dostal se do vážného sporu s ministrem

27.01.2020 11:27 Aktualizováno Předseda Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) Jaromír Novák dnes rezignoval. Důvodem je snaha…

Počet podnikatelů v Česku se loni snížil o 20 tisíc

27.01.2020 08:52 Počet podnikatelů v ČR se loni snížil o 20.000. Začalo podnikat téměř 60.000 lidí. Zároveň ale…

Státu dochází peníze? Schillerová chce zrušit několik daňových výjimek

26.01.2020 20:03 Aktualizováno Ministryně financí Alena Schillerová (za ANO) zvažuje zrušení několika daňových výjimek. Jedna z…

IT systém k dálničním známkám je na světě. Vývojáři ušetřili státu 400…

26.01.2020 19:35 Organizátoři dvoudenního hackathonu dnes před 19:00 spustili informační systém k elektronickým…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama