Prodej aut v Česku loni klesl. Které značky a modely jsou nejpopulárnější?

Prodej nových osobních aut v loňském roce klesl o 4,4 procenta na 249.915 vozů. V prosinci přitom trh vzrostl o téměř 28 procent. Nejprodávanější značkou minulého roku byla Škoda Auto s podílem přes 34 procent. Vyplývá to z informací Svazu dovozců na dnešní tiskové konferencí.

Škoda Octavia po modernizaci
doporučujeme

Pokles podle tajemníka svazu Josefa Pokorného způsobily především rekordní prodeje v předchozím roce 2018 související se zaváděním nového způsobu emisního měření WLTP.

Letos by se mělo v Česku podle odhadu PwC prodat 245.000 osobních aut. Pokles způsobí mírné snížení spotřebitelské důvěry v ekonomiku i zavádění emisních limitů pod hrozbou sankcí, což se projeví v útlumu některých méně ekologických modelů. Vzrůst by měl zájem o hybridy a elektromobily a čeká se i renesance dieselů.

Škoda prodala loni v Česku 85.895 aut, což je meziročně o dvě procenta více, následuje Volkswagen s poklesem o 14 procent na 20.869 prodaných vozů a Hyundai s odbytem 19.302 aut, tedy nižším o šest procent. Na dalších místech jsou Dacia, Peugeot, Renault a Toyota.

Podle partnera EY Petra Knapa velké absolutní poklesy zaznamenaly zejména značky Ford, Nissan a VW, když každá prodala o více než 3000 aut méně. "Zajímavý je výborný výsledek Škody, která má poprvé od roku 2007 více než třetinu českého trhu. Letos lze očekávat vyšší opatrnost kupujících, menší optimismus z obav z dalšího ekonomického vývoje, a trh se také bude muset učit kupovat a používat elektromobily ve větších objemech. Očekávám, že trh může při zohlednění aktuálních trendů znovu poklesnout, odhadem v řádu tři až sedm procent oproti loňsku," řekl ČTK.

Nejoblíbenějším modelem byla Škoda Octavia s 21.663 prodanými vozy, následují další škodovky Fabia a Karoq, kterých se prodalo 20.251 kusů, respektive 9911. Na dalších místech jsou Škoda Rapid a Hyundai i30.

Největší podíl 33 procent měly vozy SUV, na druhém místě je nižší střední třída s 19,5 procenta a malé vozy s téměř 16 procenty. Na 70 procent prodaných aut mělo benzinový motor, 27,7 procenta pak diesel. Celkem 72,5 procenta aut nakoupily firmy.

Prodej lehkých užitkových vozů se zvýšil o jedno procento na 20.436 aut. První je Volkswagen s 2962 vozy, následuje Peugeot s 2715 auty a Fiat s prodejem 2583 aut. Registrace nákladních aut klesly o 0,4 procenta na 9852 vozů. Nejprodávanější byly značky Mercedes-Benz, MAN a Scania.

Prodej autobusů se zvýšil o 1,4 procenta na 1220 vozidel. Jedničkou na trhu je SOR se 401 registrovanými vozy, následuje Iveco Bus s 326 vozy a Scania se 105 vozidly.

Motocyklový trh vzrostl o 8,5 procenta na 18.744 prodaných strojů. Vede Honda s 3908 prodanými motocykly, druhá skončila Yamaha (1679) a třetí je CF Moto (1091).

Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Hračky podraží. Hračkářský byznys čelí nejtěžší situaci za posledních…

13.06.2021 10:40 KOMENTÁŘ Lukáše Kovandy - Astronomický růst celosvětových přepravních nákladů se promítá a ještě…

Největší americká banka sází na českou korunu, ta zpevňuje na nejsilnější…

12.06.2021 08:22 Koruna od začátku dubna zpevnila vůči euru o zhruba tři procenta, z kursu 26,11 na včerejší svoji…

Voda bude zdražovat i dále, až o deset procent. „Vychytávkami“ lze ušetřit…

12.06.2021 07:44 KOMENTÁŘ Lukáše Kovandy - Letos v lednu v některých oblastech ČR lidem voda, resp. tedy vodné a…

Příjem žádostí z COVID Nepokryté náklady za duben a květen MPO začne 28.…

11.06.2021 20:21 Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) dnes zveřejnilo druhou výzvu programu COVID Nepokryté náklady…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama