Průzkum: Doba strávená denně s médii stoupla, je 80 minut nad průměrem

Češi v posledním týdnu strávili s různými médii devět hodin a 20 minut denně. Je to o zhruba 50 minut více, než o týden dříve, a o 80 minut více, než je běžný průměr. O víkendu to bylo téměř deset hodin. Za rostoucím sledováním televize, rozhlasu, internetu či mobilních aplikací stojí epidemie koronaviru a s ní související opatření.

EuroZprávy.cz
doporučujeme

Vyplývá to z měření výzkumné společnosti Median. V průměru tři hodiny a 22 minut strávili lidé sledováním televize a téměř tři hodiny (2:58) věnují denně návštěvám webu. Rádio poslouchají asi hodinu (1:03) a tři čtvrtě hodiny (0:46) zaberou aplikace.

Multiscreening, kdy lidé jsou v prostředí, kde vysílá televize a současně si prohlížejí nějaké webové stránky, zabírá asi 53 minut. Podobný souběh poslechu rádia a návštěvy webu vyplní čtvrt hodinu času.

Všem hlavním televizním stanicím se zvyšuje sledovanost. Jde především o sledovanost doma, ale přes karanténu posiluje také sledovanost mimo domov. Rovněž posiluje návštěvnost televizních webů. Největší nárůst sledovanosti byl naměřený u ČT24, která ve srovnání s únorem posílila téměř 4,5 krát v případě tzv. lineární sledovanosti, tedy živého televizního vysílání, a 5,5krát v případě sledovanosti on-line. Průměrný čas strávený u TV Nova stoupl o pět minut na 61 minut, u ČT1 byl podobný nárůst na 46 minut, u ČT24 stoupla strávená doba o čtyři minuty na 39 minut a u Primy to bylo přes 30 minut, tedy o dvě minuty více.

Rádiový trh táhnou vzhůru především ČRo Radiožurnál, Impuls, ČRo Dvojka, ČRo Plus, Evropa 2, Frekvence 1 a Country Rádio. Svůj denní zásah mírně zvýšily i hlavní internetové platformy Google, YouTube, Facebook i Seznam, ale také většina zpravodajských webů. U většiny zpravodajských platforem roste nejen zásah, ale i čas strávený čtením či sledováním zpráv.

Nadále posiluje i využívání sociálních sítí. Vedle Facebooku používá denně o deset procent více Čechů Twitter a na komunikačních platformách Messenger, nebo WhatsApp stráví o 25 až 45 procent více času. Čas strávený sledováním videí na YouTube během dvou týdnů narostl o zhruba 40 procent.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Babiš navrhl zvýšit zdanění hazardu, vynést to má až 300 milionů

29.10.2020 07:45 Premiér Andrej Babiš (ANO) navrhl zvýšit zdanění většiny druhů hazardu, a to v rozmezí od dvou do…

V provozu zůstalo 43 procent restaurací a kaváren. Většina zavřela

28.10.2020 14:22 Po dvou týdnech od uzavření prostor restaurací či kaváren, které nyní mohou fungovat pouze…

COVID nájemné bude k dispozici dalším oborům, schválila vláda

27.10.2020 21:01 Aktualizováno Pokračování programu COVID nájemné se rozšířilo o další odvětví. Žádat o dotaci na komerční nájem…

Opozice kritizuje, jak Babiš navrhuje zrušení superhrubé mzdy

27.10.2020 14:56 Aktualizováno Opoziční KDU-ČSL, hnutí Starostové a nezávislí (STAN) i TOP 09 kritizují způsob, jakým premiér…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama