Amazon má chytrý nákupní košík, stát ve frontě u pokladny už není třeba

Americký internetový obchod Amazon dnes představil nákupní košík, který pozná, co člověk nakupuje. Vybaven je kamerami, senzory a váhou, které sledují, co si zákazník vybírá a co uloží do košíku. Až je člověk s nakupováním hotov, košík vše sečte a konečnou cenu nákupu pak odečte ze zákazníkova účtu vedeného u Amazonu. Stát frontu u pokladny tedy není nutné.

Ilustrační foto
doporučujeme

Chytrý košík vypadá téměř stejně jako kterýkoliv jiný nákupní košík v supermarketech. Je jen trochu robustnější a na první pohled je i poznat, že je vybaven technologiemi.

Od Amazonu je to zatím nejnovější pokus změnit nákupní zvyklosti spotřebitelů, poznamenala agentura AP. Firma se sídlem v Seattlu již otevřela v tomto městě na západním pobřeží Spojených států supermarket bez pokladen, který je také vybaven kamerami a senzory. Umístěny jsou u stropu, aby měly přehled o dění na prodejní ploše. Když zákazník nakoupí a odchází, Amazon už ví, co člověk nakoupil a cenu mu odečte z účtu.

Amazon už má také asi 25 menších obchodů se smíšeným zbožím, kde využívá podobnou technologii.

Nákupní košík nazvaný Amazon Dash Cart se poprvé objeví v novém supermarketu, který chce Amazon ještě letos otevřít v Los Angeles. Obchod sice bude vybaven i pokladnami, Amazon ale tvrdí, že chce dát lidem možnost vyhnout se frontám při placení. Do budoucna by se chytrý košík mohl objevit i v obchodech Whole Foods i jinde, pokud Amazon tuto technologii prodá. Nic takového ale zatím v plánu nemá, dodává AP.

Podobné chytré nákupní košíky začalo už vyrábět i několik start-upů, většinou se ale teprve testují v obchodech. Většina z nich funguje tak, že je nutné vybrané zboží nejprve přiložit ke skeneru a až pak vložit do košíku. Košík Amazonu žádný skener nemá, místo toho je blízko držadla displej, který ukazuje, co je zákazníkovi účtováno. Košík také zaznamená, když si zákazník nákup rozmyslí a položku vrátí. Cena z displeje v takovém případě zase zmizí.

Existuje také způsob, jak dát košíku vědět, že si do něj chcete jen odložit bundu nebo příruční tašku, abyste se s tím nemuseli nosit, když si vybíráte zboží.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Nintendo má výrazně vyšší zisk, pandemie zvedla zájem o videohry

06.08.2020 15:11 Japonský výrobce herních konzolí a videoher Nintendo v prvním čtvrtletí svého finančního roku…

Toyota prodala o polovinu méně aut, zisk klesl o téměř 75 procent

06.08.2020 09:33 Největší japonské automobilce Toyota Motor klesl v prvním čtvrtletí jejího finančního roku čistý…

S&P zhoršila výhled úvěrového ratingu Boeingu, krizi může zmírnit návrat…

06.08.2020 07:36 Mezinárodní ratingová agentura S&P Global Ratings zhoršila výhled hodnocení úvěrové spolehlivosti…

Honda se ve čtvrtletí kvůli koronaviru propadla do ztráty

05.08.2020 21:14 Japonská automobilka Honda Motor se v prvním finančním čtvrtletí kvůli koronavirové krizi propadla…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama