Za poslední rok jsme v naší redakci měli snad všechny možné verze současné třetí generace Octavie. Letošní novinka v podobě verze RS TDI s pohonem všech kol však zaujala velké procento Čechů. Ptáte se proč? Odpověď je jednoduchá, je to přece sportovní Octavie v naftě, s pohonem všech kol, a k tomu zde nechybí automat DSG. A jelikož se díváme na "český sen", nedalo nám to a právě zmíněnou kombinaci jsme si zapůjčili do redakčního testu.
Design
Velké procento fanoušků značky Škoda si pořídilo verzi RS jen díky tomu, že tahle Octavie nabídne solidní agresivitu a dynamičnost. A protože je známo, že model RS se dá různě nakonfigurovat, nebylo pro náš příliš velkým překvapením, že ačkoliv jsme na silnicích pár trojkových Octavií RS potkali, stejně ta naše vypadala naprosto odlišně.
Do testu se nám dostal elegantně vypadající bílý exemplář s logy RS, TDI a 4x4. Vše bylo podpořeno litými koly s povedeným stříbrným designem a byla to právě kola, která dodala testovanému kusu ten pravý šmrnc. Vše zakončoval černý designový paket, který přidává černou mřížku chladiče nebo černé kryty vnějších zpětných zrcátek. A co Vy? Líbí se vám testovaná konfigurace?
Interiér
Zatímco exteriér vypadá poměrně divoce, v interiéru by jste až na drobné změny nepoznali, že sedíte ve variantě RS. Po usednutí do vozu nás přivítala černá celokožená sedadla s vtisknutným logem vRS a pevnými opěrkami hlavy. Ty jsou díky bohu nastaveny na ideální úroveň, takže se málokdy stane (podle nás asi nikdy), že by někomu nebylo po chuti sedět v těchto pohodlných sedadlech. V rámci výbavy RS je zde kožený sportovní multifunkční volant s logem RS, který perfektně padne do ruky a má zploštělé spodní rameno.
V kabině byly po vzoru jiných verzí Octavie plastové dekory imitující karbon. Například u drsnější verze Scout ale najdete imitaci kamene, u obyčejné Octavie například klavírní čerň. Jelikož se jedná o Octavii, asi není potřeba zmiňovat, že místa je v ní dostatek, a to všech směrech. Dozadu se usadí pohodlně tři průměrně vzrostlé osoby a pro rodinné účely nabídne vůz samozřejmě i velký zavazadelník.
Pokračování podrobného testu nové Octavie RS TDI ve čtyřkolce najdete zde.
Související
Octavií se prodalo za 25 let jejich historie 7 milionů
Škoda Octavia je „Nejoblíbenější auto Švýcarů roku 2021“
Aktuálně se děje
před 12 minutami
Co přijde v letošním roce? Česko bude v centru dění a nikdo nezná Trumpovy plány
před 55 minutami
Islámský stát je prakticky mrtvý. ISIS-K ale zůstává hrozbou
před 2 hodinami
Co vše se od letoška mění? Rostou důchody i minimální mzda
před 3 hodinami
Pět mrtvých kvůli pyrotechnice z Česka a Polska. Německu dochází trpělivost
před 4 hodinami
V 91 letech zemřel Dušan Holý, uznávaný profesor, zpěvák, etnolog a muzikolog
před 6 hodinami
Před 40 lety došlo k největší průmyslové havárii v historii. Spor o Bhópálskou katastrofu opět ožívá
před 6 hodinami
Kojenecké ústavy definitivně skončily. Stát je ke konci roku zavřel
před 7 hodinami
Střelba v New Yorku: Před nočním klubem bylo zraněno 10 lidí
před 8 hodinami
Pokud stát nedokáže zaručit bezpečnost letů, měl by uzavřít své nebe pro civilní dopravu, míní expert
před 9 hodinami
Trump po útoku v New Orleans: Vidíte, že jsem měl pravdu
před 9 hodinami
Helena Zeťová podle kriminalistů zřejmě nespáchala sebevraždu
před 10 hodinami
Británie chce po brexitu obnovit vztahy s EU
před 10 hodinami
Rok 2024 v kostce: Česká politická scéna balancuje mezi populismem a ztrátou důstojnosti
před 11 hodinami
Moldavsko čelí po utáhnutí kohoutků plynu z Ruska energetické krizi
před 12 hodinami
Před Trumpovým hotelem v Las Vegas vybuchl Muskův cybertruck
před 13 hodinami
Válka na Ukrajině se stává pro Kyjev stále těžší. S Putinem ale nechce jednat, dokud za ni Rusko nezaplatí
před 14 hodinami
Předpověď počasí na příští týden: Teploty se rapidně propadnou
včera
Bývalý fotbalista Luděk Mikloško oznámil, že má rakovinu. Chemoterapii ale podstupovat nehodlá
včera
Oštěpařka Ogrodníková přerušuje kariéru. Oznámila, že čeká dítě
včera
Problém pro Barcelonu. Do silvestrovské půlnoci nezaregistrovala mistra Evropy Olma
Katalánský fotbalový velkoklub FC Barcelona má se začátkem nového roku i nový problém. Do silvestrovské půlnoci totiž nestihla zaregistrovat svého ofenzivního záložníka Daniho Olma tak, aby mohla s tímto španělským mistrem Evropy z loňského roku počítat i pro druhou polovinu právě probíhající sezóny 2024/25. Hrozí tak, že o fotbalistu přijde a to navíc bez náhrady.
Zdroj: David Holub