Praha - Máme tu konečně léto a s jeho příchodem jsme se v redakci rozhodli, že vám na jeho úvod přineseme několik testů opravdu žhavých vozidel. První na řadě je tuzemská Škoda Octavia třetí generace, a to rovnou ve své nejsilnější konfiguraci s označením RS. Jak správně čtete, na test jsme nejdříve záměrně zvolili benzínovou verzi s výkonem 162 kW.
Existuje sice ještě naftová verze, ta je ovšem určena pro ty, kteří hledí také na ekonomiku provozu a takovou jízdní dynamiku jako benzínové „eReSo" nenabídne. Hned v úvodu musíme zmínit, že Octavia RS 2.0 TSI předčila naše očekávání a její testování se stalo drogou, která nám dosti narušila rozpočet na palivo.
Design
Vzhled třetí generace Octavie je již celkem u veřejnosti zažitý a ničím už nepřekvapí. Tato věta ovšem neplatí u vrcholného RS, protože pokud se vedle sebe postaví standardní Octavia a vrcholná Octavia RS, věřte tomu, že rozdíly mezi nimi jsou velmi velké. RS se vyznačuje různými prolisy na karoserii, agresivněji tvarovaným předním nárazníkem, ztmavenými bi-xenony a nebo do šeda zbarvenými litými koly. Vrchol všeho je decentní křídlo na zádi, LED diodové zadní svítilny, loga vRS a koneckonců zapomenout se nedá ani na dvě chromované koncovky výfuku.
Aby naše testovaná Octavia RS budila co největší pozornost, dostala do vínku efektní šedý lak karoserie, jenž ve spojitosti s celkovou dravostí vozidla zajišťoval neustálou pozornost okolních řidičů a chodců. Tu jsme si náležitě užívali a nejednou se dám dostalo slov obdivu za to, jaký krásný vůz kolem nich projel. Celkově se jedná o zdařilý počin a je naprosto jedno, zda si chcete pořídit naftovou verzi a nebo benzínovou. Jedinou odlišností mezi RS TDI a RS TSI je samozřejmě menší výkon a také to, že u nafty máte jen jeden výfuk, druhá koncovka je falešná, nic v ní není.
Interiér a výbava
Exteriérově si Octavia III RS vede velmi solidně a to samé platí i uvnitř. Posádku zde přivítá velká porce komfortu, luxusu a samozřejmě i sportovnosti, od všeho je tu kousek a výsledná kombinace se musí líbit snad naprosto každému.
Posádku zde přivítají sportovní sedadla s Alcantarou, která nabízejí slušnou boční oporu a ve vysokých rychlostech se v sedačkách hnete jen minimálně. Přední sedadla, jenž jsou mimochodem elektricky vyhřívaná a mají prošívání červenou nití, velmi dobře podpírají záda i nohy, zároveň vás ale netísní a i mohutnější postavy do nich vcelku dobře zapadnou. Vzadu je to typická Octavia, místa jde tady požehnaně, trasu dlouhou 1000 km bychom zde absolvovali bez větších potíží.
Svůj vlastní odstavec si zaslouží i celkové zpracování interiéru a jeho prvky. U verze RS jsou ve dveřích přítomny karbonové lišty se šachovnicovým vzorem, které vypadají náramně. Velkým poznávacím znamením je také sportovní tříramenný kožený volant s logem vRS, jenž má také červené kontrastní prošívání a dobře padne do ruky. Není zde ani dnes už obvyklé zploštění spodní části, tudíž se volant drží ve všech polohách náramně a dá se s ním vůz opravdu „řídit".
Celkové zpracování interiéru je typicky německé, nenajdete zde nic, co by mohlo být chybné. Slícování všech částí palubní desky a středového panelu je naprosto přesné, nikde nic nevrže, neklepe a materiály ovladačů jsou příjemné na dotek a mají punc luxusu. K tomu se přidává i velká dotyková obrazovka systému Columbus a dílo je dokonáno. Dle nás se jedná o skvěle zpracovaný rychlý liftback, jenž s nejvýkonnějším motorem v nabídce a dravým designem láká pozornost i těch, kteří by si jinak o vůz značky Škoda nechtěli lidově řečeno „opřít ani kolo".
Výbava vozu samotného je vrcholem a nechybělo zde naprosto nic z toho, co je v běžném životě potřeba. Navigace, kožená sedadla, celá plejáda asistenčních systémů, zatmavená boční okna, kompletní elektrické ovládání všeho možného, adaptivní světlomety a mnohem víc, to vše vám RS dokáže nabídnout.Celý test a více fotografií sledujte zde
Související
Octavií se prodalo za 25 let jejich historie 7 milionů
Škoda Octavia je „Nejoblíbenější auto Švýcarů roku 2021“
Aktuálně se děje
před 2 hodinami
Zelenskyj podepsal zákon, který umožňuje odsouzeným sloužit v ukrajinské armádě
před 2 hodinami
Izraelská armáda během operace v Pásmu Gazy objevila těla tří rukojmích
před 3 hodinami
Atentátník nebyl liberál ani extremista. Slovensko dementuje nepravdivé informace na internetu
před 4 hodinami
Polovina Poláků souhlasí s tím, aby se ukrajinští muži vrátili bojovat na Ukrajinu
před 5 hodinami
Třináct zemí včetně EU vyzvalo Izrael, aby neprováděl ofenzivu ve městě Rafáh
před 5 hodinami
Vatikán vydal normy, jak posuzovat nadpřirozené jevy
před 6 hodinami
Putin tvrdí, že Rusko zatím neplánuje obsadit ukrajinské město Charkov
před 7 hodinami
EU následuje Česko. Uvalila sankce na Voice of Europe, posvítila si i na ruská média
před 7 hodinami
Pekarová Adamová vyrazila do Pobaltí. Lotyšsko dá čtvrt miliardy na munici pro Ukrajinu
před 7 hodinami
Po Ficově atentátu se na sítích šíří nenávist. Případy řeší policie i v Česku
před 8 hodinami
ODS rozhodne o osudu Pavla Novotného až po eurovolbách
před 8 hodinami
Princ William obstál v těžké zkoušce. Spekulace jeho ženě na zdraví nepřidaly
Aktualizováno před 9 hodinami
Fico prodělal další operaci. Jeho stav je stále vážný, co bude dál ukáží až příští dny
před 10 hodinami
Izrael v Haagu popřel genocidu: Je tam tragická válka, nedochází tam ale ke genocidě
před 11 hodinami
Ruská armáda se u Charkova protlačila o 10 kilometrů. Ukrajinské jednotky ofenzivu zastavily
před 12 hodinami
SACEUR: Ruská armáda nemá dost sil na průlom v Charkovské oblasti
před 12 hodinami
Pellegrini: Fico si útok pamatuje a po atentátu byl při vědomí. Ve hře je převoz do Bratislavy
před 13 hodinami
Moderátor po útoku na Fica vyzval k odstranění belgického premiéra
před 14 hodinami
Rakušané se v Praze postarali o další senzaci, připsali si historické vítězství nad Finskem. Švédové překvapení nepřipustili
před 14 hodinami
Proč došlo k atentátu na Fica? Policie zjistí, jestli byl útočník zradikalizovaný
Pokud někdo úmyslně radikalizoval pachatele atentátu na předsedu vlády Roberta Fica (Směr-SD), policie to zjistí stejně, jako to udělala v případě dvojité vraždy na Zámecké ulici v Bratislavě. Řekl to publicista Juraj Hrabko v rozhovoru pro TASR TV.
Zdroj: Libor Novák