Praha - Máme tu konečně léto a s jeho příchodem jsme se v redakci rozhodli, že vám na jeho úvod přineseme několik testů opravdu žhavých vozidel. První na řadě je tuzemská Škoda Octavia třetí generace, a to rovnou ve své nejsilnější konfiguraci s označením RS. Jak správně čtete, na test jsme nejdříve záměrně zvolili benzínovou verzi s výkonem 162 kW.
Existuje sice ještě naftová verze, ta je ovšem určena pro ty, kteří hledí také na ekonomiku provozu a takovou jízdní dynamiku jako benzínové „eReSo" nenabídne. Hned v úvodu musíme zmínit, že Octavia RS 2.0 TSI předčila naše očekávání a její testování se stalo drogou, která nám dosti narušila rozpočet na palivo.
Design
Vzhled třetí generace Octavie je již celkem u veřejnosti zažitý a ničím už nepřekvapí. Tato věta ovšem neplatí u vrcholného RS, protože pokud se vedle sebe postaví standardní Octavia a vrcholná Octavia RS, věřte tomu, že rozdíly mezi nimi jsou velmi velké. RS se vyznačuje různými prolisy na karoserii, agresivněji tvarovaným předním nárazníkem, ztmavenými bi-xenony a nebo do šeda zbarvenými litými koly. Vrchol všeho je decentní křídlo na zádi, LED diodové zadní svítilny, loga vRS a koneckonců zapomenout se nedá ani na dvě chromované koncovky výfuku.
Aby naše testovaná Octavia RS budila co největší pozornost, dostala do vínku efektní šedý lak karoserie, jenž ve spojitosti s celkovou dravostí vozidla zajišťoval neustálou pozornost okolních řidičů a chodců. Tu jsme si náležitě užívali a nejednou se dám dostalo slov obdivu za to, jaký krásný vůz kolem nich projel. Celkově se jedná o zdařilý počin a je naprosto jedno, zda si chcete pořídit naftovou verzi a nebo benzínovou. Jedinou odlišností mezi RS TDI a RS TSI je samozřejmě menší výkon a také to, že u nafty máte jen jeden výfuk, druhá koncovka je falešná, nic v ní není.
Interiér a výbava
Exteriérově si Octavia III RS vede velmi solidně a to samé platí i uvnitř. Posádku zde přivítá velká porce komfortu, luxusu a samozřejmě i sportovnosti, od všeho je tu kousek a výsledná kombinace se musí líbit snad naprosto každému.
Posádku zde přivítají sportovní sedadla s Alcantarou, která nabízejí slušnou boční oporu a ve vysokých rychlostech se v sedačkách hnete jen minimálně. Přední sedadla, jenž jsou mimochodem elektricky vyhřívaná a mají prošívání červenou nití, velmi dobře podpírají záda i nohy, zároveň vás ale netísní a i mohutnější postavy do nich vcelku dobře zapadnou. Vzadu je to typická Octavia, místa jde tady požehnaně, trasu dlouhou 1000 km bychom zde absolvovali bez větších potíží.
Svůj vlastní odstavec si zaslouží i celkové zpracování interiéru a jeho prvky. U verze RS jsou ve dveřích přítomny karbonové lišty se šachovnicovým vzorem, které vypadají náramně. Velkým poznávacím znamením je také sportovní tříramenný kožený volant s logem vRS, jenž má také červené kontrastní prošívání a dobře padne do ruky. Není zde ani dnes už obvyklé zploštění spodní části, tudíž se volant drží ve všech polohách náramně a dá se s ním vůz opravdu „řídit".
Celkové zpracování interiéru je typicky německé, nenajdete zde nic, co by mohlo být chybné. Slícování všech částí palubní desky a středového panelu je naprosto přesné, nikde nic nevrže, neklepe a materiály ovladačů jsou příjemné na dotek a mají punc luxusu. K tomu se přidává i velká dotyková obrazovka systému Columbus a dílo je dokonáno. Dle nás se jedná o skvěle zpracovaný rychlý liftback, jenž s nejvýkonnějším motorem v nabídce a dravým designem láká pozornost i těch, kteří by si jinak o vůz značky Škoda nechtěli lidově řečeno „opřít ani kolo".
Výbava vozu samotného je vrcholem a nechybělo zde naprosto nic z toho, co je v běžném životě potřeba. Navigace, kožená sedadla, celá plejáda asistenčních systémů, zatmavená boční okna, kompletní elektrické ovládání všeho možného, adaptivní světlomety a mnohem víc, to vše vám RS dokáže nabídnout.Celý test a více fotografií sledujte zde
Související

Octavií se prodalo za 25 let jejich historie 7 milionů

Škoda Octavia je „Nejoblíbenější auto Švýcarů roku 2021“
Aktuálně se děje
před 45 minutami

Na velikonoční bouřky brzy navážou další. Meteorologové řekli, kdy a kde hrozí
před 1 hodinou

Tragédie v lomu Velká Amerika. Muž se zřítil dolů, pád nepřežil
před 1 hodinou

Rozvědka: Jsme na hranici války. Ruské útoky proti Evropě narůstají, mír na Ukrajině by nic nevyřešil
před 2 hodinami

Hollywoodský herec, který změnil k nepoznání nejen Ameriku. Kdo skutečně byl Ronald Reagan?
před 3 hodinami

Německo v problémech: Potřebuje armádu, ale dochází mu čas. Přišlo s řešením, které nemusí nic vyřešit
před 4 hodinami

Souboj gigantů: Může Samsung díky Trumpovým clům dostat Apple na lopatky?
před 4 hodinami

Kam se hrabe Tesla. Čínská firma posunula hranice elektromobilů, nabízí dojezd 500 km za 5 minut nabíjení
před 5 hodinami

Trump přiletí na pohřeb papeže. Putin se ve Vatikánu z dobrého důvodu neukáže
před 5 hodinami

Síla kontrastů: Nečekané a překvapivě trendy kombinace outfitů
před 6 hodinami

Karta se otáčí. Trump svými cly neplánovaně podpořil obchod v Evropě
před 7 hodinami

Papež František zemřel, protože neposlechl lékaře? Lidé tušili, že ho vidí naposledy
před 7 hodinami

Mimořádná zpráva Kdy bude veřejné rozloučení a kde papež František spočine? Vatikán zveřejnil detaily pohřbu
před 8 hodinami

Zemřel uznávaný psychiatr Cyril Höschl
před 8 hodinami

Chceme jednat s Kyjevem a prošetřit útoky na civilní cíle, prohlásil Putin. Pak poslal drony a bomby na civilisty
před 9 hodinami

Ani druhý skandál kolem Signalu Hegsethovi nezlomí vaz. Proč je jeho pozice v Trumpově vládě neotřesitelná?
před 10 hodinami

Do Vatikánu se začali sjíždět kardinálové. Dnes se rozhodne o pohřbu papeže Františka
před 11 hodinami

Počasí se nadcházející víkend ochladí. Teploty klesnou až k nule
včera

Jak bude vypadat pohřeb papeže Františka a co přinesou nadcházející dny?
včera

Extraliga play off 2025: Pardubice se ve třetím zápase finále ujímají vedení nad Kometou 2:1
včera
Vatikán zveřejnil příčinu smrti papeže Františka a jeho závěť
Příčinou smrti papeže Františka, který zemřel ve věku 88 let dnes na Velikonoční pondělí, byla podle oficiálního prohlášení Svatého stolce mrtvice, po které následovalo nevratné selhání srdce.
Zdroj: Libor Novák