Praha - Máme tu konečně léto a s jeho příchodem jsme se v redakci rozhodli, že vám na jeho úvod přineseme několik testů opravdu žhavých vozidel. První na řadě je tuzemská Škoda Octavia třetí generace, a to rovnou ve své nejsilnější konfiguraci s označením RS. Jak správně čtete, na test jsme nejdříve záměrně zvolili benzínovou verzi s výkonem 162 kW.
Existuje sice ještě naftová verze, ta je ovšem určena pro ty, kteří hledí také na ekonomiku provozu a takovou jízdní dynamiku jako benzínové „eReSo" nenabídne. Hned v úvodu musíme zmínit, že Octavia RS 2.0 TSI předčila naše očekávání a její testování se stalo drogou, která nám dosti narušila rozpočet na palivo.
Design
Vzhled třetí generace Octavie je již celkem u veřejnosti zažitý a ničím už nepřekvapí. Tato věta ovšem neplatí u vrcholného RS, protože pokud se vedle sebe postaví standardní Octavia a vrcholná Octavia RS, věřte tomu, že rozdíly mezi nimi jsou velmi velké. RS se vyznačuje různými prolisy na karoserii, agresivněji tvarovaným předním nárazníkem, ztmavenými bi-xenony a nebo do šeda zbarvenými litými koly. Vrchol všeho je decentní křídlo na zádi, LED diodové zadní svítilny, loga vRS a koneckonců zapomenout se nedá ani na dvě chromované koncovky výfuku.
Aby naše testovaná Octavia RS budila co největší pozornost, dostala do vínku efektní šedý lak karoserie, jenž ve spojitosti s celkovou dravostí vozidla zajišťoval neustálou pozornost okolních řidičů a chodců. Tu jsme si náležitě užívali a nejednou se dám dostalo slov obdivu za to, jaký krásný vůz kolem nich projel. Celkově se jedná o zdařilý počin a je naprosto jedno, zda si chcete pořídit naftovou verzi a nebo benzínovou. Jedinou odlišností mezi RS TDI a RS TSI je samozřejmě menší výkon a také to, že u nafty máte jen jeden výfuk, druhá koncovka je falešná, nic v ní není.
Interiér a výbava
Exteriérově si Octavia III RS vede velmi solidně a to samé platí i uvnitř. Posádku zde přivítá velká porce komfortu, luxusu a samozřejmě i sportovnosti, od všeho je tu kousek a výsledná kombinace se musí líbit snad naprosto každému.
Posádku zde přivítají sportovní sedadla s Alcantarou, která nabízejí slušnou boční oporu a ve vysokých rychlostech se v sedačkách hnete jen minimálně. Přední sedadla, jenž jsou mimochodem elektricky vyhřívaná a mají prošívání červenou nití, velmi dobře podpírají záda i nohy, zároveň vás ale netísní a i mohutnější postavy do nich vcelku dobře zapadnou. Vzadu je to typická Octavia, místa jde tady požehnaně, trasu dlouhou 1000 km bychom zde absolvovali bez větších potíží.
Svůj vlastní odstavec si zaslouží i celkové zpracování interiéru a jeho prvky. U verze RS jsou ve dveřích přítomny karbonové lišty se šachovnicovým vzorem, které vypadají náramně. Velkým poznávacím znamením je také sportovní tříramenný kožený volant s logem vRS, jenž má také červené kontrastní prošívání a dobře padne do ruky. Není zde ani dnes už obvyklé zploštění spodní části, tudíž se volant drží ve všech polohách náramně a dá se s ním vůz opravdu „řídit".
Celkové zpracování interiéru je typicky německé, nenajdete zde nic, co by mohlo být chybné. Slícování všech částí palubní desky a středového panelu je naprosto přesné, nikde nic nevrže, neklepe a materiály ovladačů jsou příjemné na dotek a mají punc luxusu. K tomu se přidává i velká dotyková obrazovka systému Columbus a dílo je dokonáno. Dle nás se jedná o skvěle zpracovaný rychlý liftback, jenž s nejvýkonnějším motorem v nabídce a dravým designem láká pozornost i těch, kteří by si jinak o vůz značky Škoda nechtěli lidově řečeno „opřít ani kolo".
Výbava vozu samotného je vrcholem a nechybělo zde naprosto nic z toho, co je v běžném životě potřeba. Navigace, kožená sedadla, celá plejáda asistenčních systémů, zatmavená boční okna, kompletní elektrické ovládání všeho možného, adaptivní světlomety a mnohem víc, to vše vám RS dokáže nabídnout.Celý test a více fotografií sledujte zde
Související
Octavií se prodalo za 25 let jejich historie 7 milionů
Škoda Octavia je „Nejoblíbenější auto Švýcarů roku 2021“
Aktuálně se děje
před 14 minutami
S Turkem ve vládě nemá problém pouze prezident, ukázal průzkum
před 1 hodinou
Merz na poslední chvíli mění plány. Nečekaně pojede kvůli Ukrajině do Bruselu
před 2 hodinami
Počasí o víkendu: V noci bude mrznout, přes den se citelně oteplí
včera
Pavel v úterý jmenuje Babiše premiérem
včera
Britský expert pro EZ: Globální potravinová bezpečnost bude stabilní, rizikem ale zůstává Putin
včera
Babiš oznámil, že se navždy vzdá Agrofertu
včera
New York Times podává žalobu na Pentagon a Hegsetha
včera
Letadlo se Zelenským pronásledovaly záhadné vojenské drony
včera
Je naprostá iluze věřit, že by Rusko mohlo na Ukrajině prohrát, prohlásil belgický premiér
Aktualizováno včera
Na Hrad dorazil Zůna, Šebestyán a Macinka. Jmenování Turka ministrem není pravděpodobné, řekl Pavel
včera
Macron tajně varoval evropské lídry: Existuje šance, že USA zradí Ukrajinu a Evropu
včera
Amerikou hýbe očkovací kauza: Po vakcíně zemřelo 10 dětí, tvrdí úřady. Důkazy ale nikdo nemá
včera
Král Karel III. pronesl vzácné prohlášení k Ukrajině. Odsoudil Rusko
včera
Zemřel světově proslulý kostýmní výtvarník Theodor Pištěk
včera
Co si myslí Evropané? Bojí se války a Trumpa vnímají jako nepřítele
včera
Eurovize čelí nejtěžšímu rozhodnutí v historii: Rozhodne, zda vyhodí Izrael
včera
Putin nezahálí. Po neúspěšném jednání o Ukrajině míří do Indie
včera
Cesta k míru na Ukrajině je nejistá, varuje Trump. Američtí vyslanci chystají setkání s kyjevským představitelem
včera
Proč rozhovory dosud nic nepřinesly? Putin na mír nespěchá, užívá si pocit, že se ho svět doprošuje
včera
Počasí na některých místech potrápí řidiče, avizovali meteorologové
Čtvrteční počasí může způsobit problémy v dopravě, zejména v brzkých ranních hodinách, upozornil Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ). Výstraha sice nebyla vydána, ale na některých místech se může vyskytnout ledovka.
Zdroj: Jan Hrabě