Praha - Máme tu konečně léto a s jeho příchodem jsme se v redakci rozhodli, že vám na jeho úvod přineseme několik testů opravdu žhavých vozidel. První na řadě je tuzemská Škoda Octavia třetí generace, a to rovnou ve své nejsilnější konfiguraci s označením RS. Jak správně čtete, na test jsme nejdříve záměrně zvolili benzínovou verzi s výkonem 162 kW.
Existuje sice ještě naftová verze, ta je ovšem určena pro ty, kteří hledí také na ekonomiku provozu a takovou jízdní dynamiku jako benzínové „eReSo" nenabídne. Hned v úvodu musíme zmínit, že Octavia RS 2.0 TSI předčila naše očekávání a její testování se stalo drogou, která nám dosti narušila rozpočet na palivo.
Design
Vzhled třetí generace Octavie je již celkem u veřejnosti zažitý a ničím už nepřekvapí. Tato věta ovšem neplatí u vrcholného RS, protože pokud se vedle sebe postaví standardní Octavia a vrcholná Octavia RS, věřte tomu, že rozdíly mezi nimi jsou velmi velké. RS se vyznačuje různými prolisy na karoserii, agresivněji tvarovaným předním nárazníkem, ztmavenými bi-xenony a nebo do šeda zbarvenými litými koly. Vrchol všeho je decentní křídlo na zádi, LED diodové zadní svítilny, loga vRS a koneckonců zapomenout se nedá ani na dvě chromované koncovky výfuku.
Aby naše testovaná Octavia RS budila co největší pozornost, dostala do vínku efektní šedý lak karoserie, jenž ve spojitosti s celkovou dravostí vozidla zajišťoval neustálou pozornost okolních řidičů a chodců. Tu jsme si náležitě užívali a nejednou se dám dostalo slov obdivu za to, jaký krásný vůz kolem nich projel. Celkově se jedná o zdařilý počin a je naprosto jedno, zda si chcete pořídit naftovou verzi a nebo benzínovou. Jedinou odlišností mezi RS TDI a RS TSI je samozřejmě menší výkon a také to, že u nafty máte jen jeden výfuk, druhá koncovka je falešná, nic v ní není.
Interiér a výbava
Exteriérově si Octavia III RS vede velmi solidně a to samé platí i uvnitř. Posádku zde přivítá velká porce komfortu, luxusu a samozřejmě i sportovnosti, od všeho je tu kousek a výsledná kombinace se musí líbit snad naprosto každému.
Posádku zde přivítají sportovní sedadla s Alcantarou, která nabízejí slušnou boční oporu a ve vysokých rychlostech se v sedačkách hnete jen minimálně. Přední sedadla, jenž jsou mimochodem elektricky vyhřívaná a mají prošívání červenou nití, velmi dobře podpírají záda i nohy, zároveň vás ale netísní a i mohutnější postavy do nich vcelku dobře zapadnou. Vzadu je to typická Octavia, místa jde tady požehnaně, trasu dlouhou 1000 km bychom zde absolvovali bez větších potíží.
Svůj vlastní odstavec si zaslouží i celkové zpracování interiéru a jeho prvky. U verze RS jsou ve dveřích přítomny karbonové lišty se šachovnicovým vzorem, které vypadají náramně. Velkým poznávacím znamením je také sportovní tříramenný kožený volant s logem vRS, jenž má také červené kontrastní prošívání a dobře padne do ruky. Není zde ani dnes už obvyklé zploštění spodní části, tudíž se volant drží ve všech polohách náramně a dá se s ním vůz opravdu „řídit".
Celkové zpracování interiéru je typicky německé, nenajdete zde nic, co by mohlo být chybné. Slícování všech částí palubní desky a středového panelu je naprosto přesné, nikde nic nevrže, neklepe a materiály ovladačů jsou příjemné na dotek a mají punc luxusu. K tomu se přidává i velká dotyková obrazovka systému Columbus a dílo je dokonáno. Dle nás se jedná o skvěle zpracovaný rychlý liftback, jenž s nejvýkonnějším motorem v nabídce a dravým designem láká pozornost i těch, kteří by si jinak o vůz značky Škoda nechtěli lidově řečeno „opřít ani kolo".
Výbava vozu samotného je vrcholem a nechybělo zde naprosto nic z toho, co je v běžném životě potřeba. Navigace, kožená sedadla, celá plejáda asistenčních systémů, zatmavená boční okna, kompletní elektrické ovládání všeho možného, adaptivní světlomety a mnohem víc, to vše vám RS dokáže nabídnout.Celý test a více fotografií sledujte zde
Související
Octavií se prodalo za 25 let jejich historie 7 milionů
Škoda Octavia je „Nejoblíbenější auto Švýcarů roku 2021“
Aktuálně se děje
před 22 minutami
Islámský stát je prakticky mrtvý. ISIS-K ale zůstává hrozbou
před 1 hodinou
Co vše se od letoška mění? Rostou důchody i minimální mzda
před 2 hodinami
Pět mrtvých kvůli pyrotechnice z Česka a Polska. Německu dochází trpělivost
před 3 hodinami
V 91 letech zemřel Dušan Holý, uznávaný profesor, zpěvák, etnolog a muzikolog
před 5 hodinami
Před 40 lety došlo k největší průmyslové havárii v historii. Spor o Bhópálskou katastrofu opět ožívá
před 6 hodinami
Kojenecké ústavy definitivně skončily. Stát je ke konci roku zavřel
před 7 hodinami
Střelba v New Yorku: Před nočním klubem bylo zraněno 10 lidí
před 8 hodinami
Pokud stát nedokáže zaručit bezpečnost letů, měl by uzavřít své nebe pro civilní dopravu, míní expert
před 8 hodinami
Trump po útoku v New Orleans: Vidíte, že jsem měl pravdu
před 9 hodinami
Helena Zeťová podle kriminalistů zřejmě nespáchala sebevraždu
před 9 hodinami
Británie chce po brexitu obnovit vztahy s EU
před 10 hodinami
Rok 2024 v kostce: Česká politická scéna balancuje mezi populismem a ztrátou důstojnosti
před 10 hodinami
Moldavsko čelí po utáhnutí kohoutků plynu z Ruska energetické krizi
před 12 hodinami
Před Trumpovým hotelem v Las Vegas vybuchl Muskův cybertruck
před 12 hodinami
Válka na Ukrajině se stává pro Kyjev stále těžší. S Putinem ale nechce jednat, dokud za ni Rusko nezaplatí
před 14 hodinami
Předpověď počasí na příští týden: Teploty se rapidně propadnou
včera
Bývalý fotbalista Luděk Mikloško oznámil, že má rakovinu. Chemoterapii ale podstupovat nehodlá
včera
Oštěpařka Ogrodníková přerušuje kariéru. Oznámila, že čeká dítě
včera
Problém pro Barcelonu. Do silvestrovské půlnoci nezaregistrovala mistra Evropy Olma
včera
Terorista z New Orleans byl armádní veterán. U sebe měl vlajku Islámského státu
Muž podezřelý ze smrtícího útoku v New Orleans, při kterém zemřelo 10 lidí a 30 dalších bylo zraněno, byl identifikován jako 42letý Shamsud-Din Jabbar z Texasu. FBI potvrdila, že tento muž byl veteránem americké armády a pravděpodobně byl čestně propuštěn ze služby.
Zdroj: Libor Novák