Prodej přes e-shopy bude posilovat, míní odborník

Prodej přes e-shopy, který zaznamenal v době koronavirové pandemie nárůst, bude posilovat, ale neznamená to konec kamenných obchodů. ČTK to dnes na obchodních dnech módy, obuvi a koženého zboží Styl a Kabo v Brně řekl výkonný ředitel Asociace textilního, oděvního a kožedělného průmyslu (ATOK) Jiří Česal.

V době nouzového stavu v ČR s ohledem na pandemii byly od března několik týdnů otevřené jen potraviny a lékárny a lidé objednávali zboží především přes internet.

Česal si myslí, že trend prodeje přes e-shopy bude pokračovat. "Bude nadále posilovat, ale neznamená to, že kamenné obchody úplně skončí. Podle mého názoru budou spíš jen pro určité segmenty obyvatelstva, protože senioři si toho přes internet tolik nekoupí," uvedl Česal.

Podle něj bude ale i určitá skupina lidí, která raději využije kamenné obchody. "Jsou to lidé, kteří k tomu chtějí určitý servis. Jako příklad jsou obleky na míru, kde je potřeba se změřit a věci si vyzkoušet. To je zrovna segment, který jde přes internet špatně," řekl Česal.

Přes e-shop se podle něj prodává dobře například sportovní zboží, formální jde ale hůře. Na druhé straně míní, že se už delší dobu ustupuje od formálního oblečení. "Pandemie jen některé procesy urychlila. Lidé se nesetkávali osobně. Reprezentanti státu chodili neformálně oblečení na formální aktivity, tak to dávalo signál i do jiného prostředí, aby se takové oblečení nenosilo," uvedl Česal.

Koronavirová pandemie podle něj zapříčinila, že se "globalizace dostala za svůj zenit" a že takovou cestou dál nelze jít, protože jeden výrobek nemůže třikrát přejet zeměkouli. "Je do budoucna nosná myšlenka, že se bude primárně užívat, co se vyrobí v regionu. Bude ale také záležet na chování spotřebitelů, jestli dají přednost levnějším a méně kvalitním věcem. Tak bude dominovat obchod ze zahraničí z levných zemí," řekl Česal. Dodal, že na druhé straně globalizace pomohla chudším zemím dostat se na vyšší úroveň.

Akce na brněnském výstavišti se koná ode dneška do pondělí. V minulosti mívala podobu veletrhů, letos kvůli koronaviru má podobu obchodních dnů módy, obuvi a koženého zboží. Letos je akce s nižší účastí a výlučně pro obchodníky jako obchodně-kontraktační akce. Vystavuje asi 120 značek.

Související

Více souvisejících

e-shopy Ekonomika Obchody Brno

Aktuálně se děje

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

Aktualizováno včera

Sunak: Putin se na polských hranicích nezastaví. Britové posílají Ukrajině rakety Storm Shadow

Britský premiér Rishi Sunak oznámí v úterý na návštěvě Polska zvýšení vojenské podpory pro Ukrajinu o 500 milionů liber (579 milionů eur). 

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy