Praha - Přesně v duchu hesla nechci slevu zadarmo je pojištění Carlife, které nabízejí ke koupi ojetých vozidel české autobazary. Špatnou zkušenost s ním má i Zdeněk Macháček z Mníšku pod Brdy.
Na začátku roku se rozhodl Zdeněk pro koupi vozu. Na nový neměl, a tak si vybral ojetinu. Po kratším hledání si v jednom z pražských autobazarů vybral Ford Focus starý pět let za cenu 155 000 korun. Částku se mu podařilo usmlouvat na 150 000. "Prodejce mi ale nabídl ještě další slevu, pokud si sjednám pojištění mechanických a elektrických závad vztahující se právě na starší vozidla. Přišlo mi to zajímavé, protože pár známých právě u vozů z bazaru tento problém řešilo a opravy si hradili z vlastní kapsy," vzpomíná Macháček.
Sleva však byla jen na oko. Nové nacenění totiž znělo 140 500 korun za vůz a pojištění Carlife v základní verzi bronz s platností na dva roky za 9500 korun, celková cena tedy byla pro Zdeňka stále 150 000 korun. „Před touto „slevou" by se kupující měl mít na pozoru," varuje Jiří Pěnčík, analytik neživotního pojištění Partners, a dodává: „Tím, že se sníží cena vozu, tak to znamená i snížení plnění z povinného ručení v případě totální škody. A to si stěží někdo uvědomí."
Zdeněk však smlouvu o koupi vozu i pojistku podepsal přímo v bazaru, bál se, aby o výhodnou nabídku a vyhlédnutý vůz nepřišel. „Teprve doma jsem se podrobněji začetl do smlouvy a zarazilo mne na ní několik věcí, o nichž se prodejce nezmínil. Zejména to, že se pojištění vztahuje jen na dvě pojistné události během jednoho roku," dodává majitel vozu.
Chyták od chytráků z autobazarů
Zdeňkovi se situace rozležela v hlavě a na základě této zkušenosti se rozhodl obrátit na svého kamaráda Ondřeje Veselého, finančního poradce Partners, a o pojištění se s ním raději ještě poradit. Společně prošli smlouvu a najednou už to nebyla ta výhodná nabídka, jak ji prezentoval prodejce v autobazaru. "Zdeněk sice měl pojištěny mechanické a elektronické závady na svém voze, jenže bylo s nimi spojeno velké množství výluk. To ale nebylo to hlavní," vysvětluje poradce Partners.
"Cena pojištění byla 9500 a maximální pojistné plnění 10 000 korun. Tedy při první škodní události by byl Zdeněk tak zvaně na svých, a aby se mu pojistka rentovala a byla výhodná, tak by vlastně musel doufat v další událost. A to během jednoho roku! Navíc pojišťovna může od smlouvy do tří měsíců po pojistné události odstoupit." Pokud by tak učinil, znamenalo by to pro pojištěného, tedy pro Zdeňka Macháčka, že by si druhou škodní událost musel platit ze svého a výhodnost pojištění je nulová.
Analytik: Na Carlife moc nevyděláte
Že Carlife není tím pravým ořechovým autopojištěním, se s Ondřejem Veselým shoduje i Jiří Pěnčík z Partners: "Z hlediska pravděpodobnosti je šance na návratnost ceny pojistného opravdu nízká, pojištění se vztahuje jen na některé součástky. A troufnu si tvrdit, že lajk na první pohled nepozná, která součástka se zrovna porouchala."
Co to tedy v praxi znamená? Podmínkou plnění při poruše nebo nehodě je nutné auto opravit ve specializovaném servise. A těch podle seznamu poskytovatele pojištění Defend Insurance na malých městech moc není, většina z nich je v Praze, Plzni, Ostravě či Brně. „Docela dobře se může stát, že řidič nechá auto odtáhnout několik desítek kilometrů do specializovaného servisu a tam zjistí, že na opravu dané součástky se pojištění nevztahuje. Takže všechno, včetně odtahu, si najednou platí z vlastního. Kdyby to věděl předem, tak vůz odveze do nejbližšího servisu," uzavírá Pěnčík.
Související
Počet ojetých osobních aut nabízených na českém trhu se v říjnu zvýšil
Průměrná cena ojetých aut na českém trhu vzrostla v září o 15 procent
Aktuálně se děje
před 3 minutami
OBRAZEM: Mikuláš se svou partou v ulicích Prahy
včera
Experti rozebrali chování prince Harryho. Návrat domů není vyloučen
včera
Papír s informací o růstu důchodů už nepřijde každému, upozornil úřad
včera
V USA padl první trest v případu smrti herce Matthewa Perryho
včera
Nedorozumění vedlo k policejnímu zásahu ve škole v Praze
Aktualizováno včera
Zemřel populární moderátor Patrik Hezucký
včera
Německo schválilo dobrovolnou vojenskou službu. Čekají se protesty mladých
včera
Obchod roku: Vzniká obří streamovací gigant, Netflix kupuje Warner Bros., HBO a CNN
včera
Trump varuje Evropu před „civilizačním vymazáním“. V novém dokumentu kritizuje EU i migraci
včera
Občanské demokraty čeká kritické období. Kuba mohl svůj odchod dohodnout s Babišem, tvrdí analytik
včera
Pomoc Ukrajině je i v našem zájmu, prohlásil Rutte před summitem NATO
včera
Nejdůležitější je nezpanikařit. Hasiči pro EZ radí, jak prožít advent v bezpečí a bez požárů
včera
Izrael v Eurovizi zůstane, ohlásila EBU. Čtyři země budou největší soutěž světa bojkotovat
včera
Internet po celém světě opět kolabuje. Cloudflare hlásí problémy, výpadky má LinkedIn, X nebo Zoom
včera
Putin v Indii vyjednává jednu dohodu za druhou. Země obnoví dodávky paliv z Ruska
včera
Putin: Rusko se za každou cenu zmocní celého Donbasu
včera
Počasí způsobí problémy řidičům či chodcům. Platí výstraha
včera
Opozice zpochybňuje Babišovo řešení. Měl Agrofert prodat, zní od Pirátů
včera
Rusko má kapacity napadnout nejen Evropu. Rádo jich využije, když vycítí slabost
včera
S Turkem ve vládě nemá problém pouze prezident, ukázal průzkum
Nejenom prezident má problém s vládním angažmá poslance Filipa Turka (Motoristé), který by se po poslední rošádě měl stát ministrem životního prostředí, nikoliv šéfem diplomacie. Podle průzkumu nechce Turka v příští české vládě více než polovina lidí.
Zdroj: Jan Hrabě