TEST: Hyundai Ix35 2.0 CRDI 4WD - Naftový silák

Poslední dobou se korejský Hyundai snaží co nejvíce dotáhnout konkurenci a za poslední roky se jeho prodejní statistiky opravdu posunuly o několik řad výš. Navíc se u Čechů tento výrobce těší čím dál větší oblibě a především modely s označením „Ix“ jdou na dračku. My jsme otestovali faceliftovanou verzi malého SUV s označením Hyundai Ix35, pod jehož kapotou pracoval nejsilnější dvoulitrový naftový čtyřválec s výkonem 184 koní a s 392 Nm točivého momentu.

Hyundai Ix35 prošel koncem roku 2013 mírným faceliftem a vůz tak vypadá o něco dospěleji. Zákazníci vždy slyší na velké změny a Hyundai je dává patřičně znát svými velkými reklamními kampaněmi a stálou obměnou modelových řad. Naše testovaná verze navíc nesla oříškově hnědý lak karoserie a spoustu nových prvků, které najdeme jen u faceliftu.

Design

Vylepšený Ix35 poznáte na první pohled podle nové šestiúhelníkové masky chladiče a předních světlometů s integrovanými LED diodami pro denní svícení, které v nejvyšší výbavě dokonce ukrývají bi-xenonové výbojky. Facelift se také projevil v zadní části, kde najdeme nový design zadních světel, podle něhož si starou a novou verzi zkrátka nezaměníte. Při pohledu zepředu a nebo zezadu se vůz tváří jako dominantní kus pořádného SUV, horší je to však při pohledu z boku. Nízká silueta a celkový „levný" dojem dosti kazí celkové hodnocení exteriéru. Zvýšené odpružení by zde myslím nebylo na škodu, 17 palcová kola vyplnila prostor do posledního centimetru a to zkrátka nevypadá moc dobře.

Interiér a výbava

Spolu se vnějšími změnami se novinky dostaly i do interiéru, kde se nově usadilo nové čalounění sedadel, dvouzónová klimatizace a nebo elektrické vyhřívání sedadel vpředu i vzadu, což je dobrý prvek výbavy a nenajdeme ho ani u některé lépe vybavené konkurence.  Při usednutí do interiéru se posádka celkem rychle zabydlí v kožených sedadlech s dobrou boční oporou a místa má ve všech směrech více než dostatek. Snad jen středový tunel by nemusel tak moc zasahovat do prostoru pravého kolena řidiče. Sedadlo řidiče a spolujezdce má dle mého názoru dostatečné nastavení ve všech směrech, a tak si svou ideální pozici zde najde velké spektrum potenciálních majitelů.

Řidiče přivítá multifunkční kožený volant, skrze který se dají ovládat všechny důležité palubní funkce, od ladění rádia až po tempomat. V naší nejvyšší testované výbavě navíc jízdu zpříjemňovalo i příplatkové panoramatické dvou dílné okno, jehož první část se dala elektricky plně vysunout. V zadní části je místa pro hlavu cestujících dostatek, to samé platí i v oblasti místa pro kolena. Pro větší soukromý si navíc lze Ix35 dovybavit zatmavenými bočními okny. Celkový dojem z interiéru v novém Ix35 je dobrý, posádku se zde nic nenadchne a ani neurazí. Takové provedení ovladačů na středovém panelu či samotný design volantu by si však zasloužili nutnou výměnu, dnešní konkurence nespí a design některých interiérových částí je u Hyundaie spíše zklamáním.

Motor a jízda

Pod kapotou pracoval již zmíněný motor o objemu 2.0 CRDI v nejsilnější variantě se 184 koňmi, který byl spojen se šestistupňovou automatickou převodovkou. Aby toho nebylo málo, tato verze se dodává jen s pohonem všech čtyř kol 4WD, takže se jedná o opravdu silného jedince.

Na takovýto vůz se zdá, že je výkon 184 koní možná až moc, ale opak je pravdou. Nejen že Ix35 váží hodně přes 1500 kilogramů, ale pohon 4WD také dělá svoje a výsledná spotřeba by mohla některé zákazníky doslova vyděsit. Co naplat, že vůz ukrýval vedle voliče automatické převodovky tlačítko s nápisem ECO, i přes jeho aktivaci se kombinovaná spotřeba s lehkou nohou na plynu,  nedostala pod 6 litrů na 100 km. Spíše se dá říci, že tabulkové hodnoty udávané výrobcem jsou výjimečně správné a kdo se v běžném provozu dostane s touto verzí pod hranici 8 litrů, zasluhuje pochvalu.

Abychom ale motor jen nehanili, je na jeho obranu nutné říci, že výkon je zde postačující, na závodění to není ale úplnou brzdou provozu se taktéž nestanete. Při velice lehké noze na plynovém pedálu se dá s vozidlem na jednu nádrž ujet něco kolem 630 km a jízda na palubě je vcelku příjemná. Odpružení je naladěno na středně tvrdou úroveň, vůz měl navíc funkci asistenta pro sjíždění prudkých svahů, takže se dá s omlazenou Ix35 pustit i do mírnějšího terénu.

Co se týče jízdních vlastností, tam má Hyundai Ix35 určité mezery. Řízení je lehce přeposilované, nic moc na tom nezmění ani tři režimy nastavení posilovače řízení a jízda na mokrém povrchu či zasněžené silnici bude vyžadovat velkou dávkou opatrnosti, a to vzhledem k vysoké hmotnosti vozidla a někdy zběsilému systému ESP. Ten se sice snaží bránit hrozícímu smyku, ale i tak se hmotnost nedá schovat a i v nižších rychlostech má elektronická stabilizace co dělat, aby vůz v kritické situaci udržela na silnici.Fotografie a celý test čtěte ZDE

Související

Ilustrační foto

Němci změřili poruchovost aut. Jak je na tom vaše?

Berlín - Nejspolehlivější vozy pocházejí z Německa, vyplývá to z velkého průzkumu německého automotoklubu ADAC. Výjimkou jsou vozy Opel, které společně s italskými Fiaty a auty z Francie patří mezi ty nejporuchovější. ADAC sestavil seznam 125 modelů vozů a ohodnotil je známkami jako ve škole.

Více souvisejících

testy aut hyundai

Aktuálně se děje

před 7 minutami

Fixace hypotéky: Jaké během ní máte možnosti?

Fixace hypotéky: Jaké během ní máte možnosti?

Pořízení hypotéky je pro většinu z nás jedním z největších rozhodnutí v našem životě. Představuje splnění snu o vlastním bydlení, ale také zodpovědnost a dlouhodobý finanční závazek. A právě fixace hraje u hypotečního úvěru zásadní roli.

před 15 minutami

před 19 minutami

před 46 minutami

Donald Tusk

Eskalace války zneklidňuje Evropu. Tusk mluví o nejistotě, Švédsko o zastrašování

Polský premiér Donald Tusk varoval, že nedávné události naznačují reálné riziko globálního konfliktu. Tato prohlášení přicházejí poté, co Rusko odpálilo hypersonickou balistickou střelu středního doletu na ukrajinské město. Podle Tuska se konflikt na východě dostává do rozhodující fáze, což naznačuje nejistotu a potenciální eskalaci.

před 55 minutami

před 1 hodinou

před 1 hodinou

před 2 hodinami

před 2 hodinami

před 3 hodinami

před 3 hodinami

před 3 hodinami

před 4 hodinami

před 4 hodinami

Vladimir Putin

Putin vyhrožuje útokem na země podporující Ukrajinu

Nedávný útok na ukrajinské město Dnipro, při kterém Rusko použilo novou balistickou raketu, zintenzivňuje válku na Ukrajině a zároveň zvyšuje napětí mezi Moskvou a Západem. Prezident Vladimir Putin označil tento úder za odvetu na údajné použití zbraní dlouhého doletu Spojených států a Velké Británie Ukrajinou proti ruským cílům. Reakce ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského podtrhuje naléhavost mezinárodní reakce na další ruské kroky.

před 5 hodinami

Vladimír Putin na summitu Rusko Afrika 2023

BBC: Putin je auto brzd, které se řítí po dálnici. A Putinomobil jen tak nezpomalí

Tento týden Kreml obvinil „kolektivní Západ“ z eskalace války na Ukrajině. Přesto téměř tři roky trvající konflikt jasně ukazují, že právě Vladimir Putin považuje eskalaci za klíčový nástroj pro dosažení svých cílů. Ať už jde o úplnou kontrolu nad Ukrajinou, nebo alespoň o uzavření míru na ruských podmínkách, eskalace zůstává ústřední strategií jeho vedení války. Uvedl to server BBC.

před 5 hodinami

před 5 hodinami

před 6 hodinami

Čína, ilustrační fotografie

Ruský útok na Ukrajině už se nelíbí ani Číně

Čína reagovala na útok Ruska na ukrajinské město Dnipro balistickou raketou schopnou nést jaderné hlavice výzvou ke klidu a zdrženlivosti. Mluvčí čínského ministerstva zahraničí při pravidelné tiskové konferenci zdůraznil, že je třeba předejít eskalaci a najít politické řešení konfliktu.

před 6 hodinami

před 7 hodinami

Rusko informovalo USA o odpalu balistické rakety. Přesto svět vrhlo do nové éry

Rusko překročilo práh doktríny odstrašení použitím balistické rakety schopné nést jaderné zbraně. Ve své analýze to uvedl server CNN.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy