TEST: Hyundai Ix35 2.0 CRDI 4WD - Naftový silák

Poslední dobou se korejský Hyundai snaží co nejvíce dotáhnout konkurenci a za poslední roky se jeho prodejní statistiky opravdu posunuly o několik řad výš. Navíc se u Čechů tento výrobce těší čím dál větší oblibě a především modely s označením „Ix“ jdou na dračku. My jsme otestovali faceliftovanou verzi malého SUV s označením Hyundai Ix35, pod jehož kapotou pracoval nejsilnější dvoulitrový naftový čtyřválec s výkonem 184 koní a s 392 Nm točivého momentu.

Hyundai Ix35 prošel koncem roku 2013 mírným faceliftem a vůz tak vypadá o něco dospěleji. Zákazníci vždy slyší na velké změny a Hyundai je dává patřičně znát svými velkými reklamními kampaněmi a stálou obměnou modelových řad. Naše testovaná verze navíc nesla oříškově hnědý lak karoserie a spoustu nových prvků, které najdeme jen u faceliftu.

Design

Vylepšený Ix35 poznáte na první pohled podle nové šestiúhelníkové masky chladiče a předních světlometů s integrovanými LED diodami pro denní svícení, které v nejvyšší výbavě dokonce ukrývají bi-xenonové výbojky. Facelift se také projevil v zadní části, kde najdeme nový design zadních světel, podle něhož si starou a novou verzi zkrátka nezaměníte. Při pohledu zepředu a nebo zezadu se vůz tváří jako dominantní kus pořádného SUV, horší je to však při pohledu z boku. Nízká silueta a celkový „levný" dojem dosti kazí celkové hodnocení exteriéru. Zvýšené odpružení by zde myslím nebylo na škodu, 17 palcová kola vyplnila prostor do posledního centimetru a to zkrátka nevypadá moc dobře.

Interiér a výbava

Spolu se vnějšími změnami se novinky dostaly i do interiéru, kde se nově usadilo nové čalounění sedadel, dvouzónová klimatizace a nebo elektrické vyhřívání sedadel vpředu i vzadu, což je dobrý prvek výbavy a nenajdeme ho ani u některé lépe vybavené konkurence.  Při usednutí do interiéru se posádka celkem rychle zabydlí v kožených sedadlech s dobrou boční oporou a místa má ve všech směrech více než dostatek. Snad jen středový tunel by nemusel tak moc zasahovat do prostoru pravého kolena řidiče. Sedadlo řidiče a spolujezdce má dle mého názoru dostatečné nastavení ve všech směrech, a tak si svou ideální pozici zde najde velké spektrum potenciálních majitelů.

Řidiče přivítá multifunkční kožený volant, skrze který se dají ovládat všechny důležité palubní funkce, od ladění rádia až po tempomat. V naší nejvyšší testované výbavě navíc jízdu zpříjemňovalo i příplatkové panoramatické dvou dílné okno, jehož první část se dala elektricky plně vysunout. V zadní části je místa pro hlavu cestujících dostatek, to samé platí i v oblasti místa pro kolena. Pro větší soukromý si navíc lze Ix35 dovybavit zatmavenými bočními okny. Celkový dojem z interiéru v novém Ix35 je dobrý, posádku se zde nic nenadchne a ani neurazí. Takové provedení ovladačů na středovém panelu či samotný design volantu by si však zasloužili nutnou výměnu, dnešní konkurence nespí a design některých interiérových částí je u Hyundaie spíše zklamáním.

Motor a jízda

Pod kapotou pracoval již zmíněný motor o objemu 2.0 CRDI v nejsilnější variantě se 184 koňmi, který byl spojen se šestistupňovou automatickou převodovkou. Aby toho nebylo málo, tato verze se dodává jen s pohonem všech čtyř kol 4WD, takže se jedná o opravdu silného jedince.

Na takovýto vůz se zdá, že je výkon 184 koní možná až moc, ale opak je pravdou. Nejen že Ix35 váží hodně přes 1500 kilogramů, ale pohon 4WD také dělá svoje a výsledná spotřeba by mohla některé zákazníky doslova vyděsit. Co naplat, že vůz ukrýval vedle voliče automatické převodovky tlačítko s nápisem ECO, i přes jeho aktivaci se kombinovaná spotřeba s lehkou nohou na plynu,  nedostala pod 6 litrů na 100 km. Spíše se dá říci, že tabulkové hodnoty udávané výrobcem jsou výjimečně správné a kdo se v běžném provozu dostane s touto verzí pod hranici 8 litrů, zasluhuje pochvalu.

Abychom ale motor jen nehanili, je na jeho obranu nutné říci, že výkon je zde postačující, na závodění to není ale úplnou brzdou provozu se taktéž nestanete. Při velice lehké noze na plynovém pedálu se dá s vozidlem na jednu nádrž ujet něco kolem 630 km a jízda na palubě je vcelku příjemná. Odpružení je naladěno na středně tvrdou úroveň, vůz měl navíc funkci asistenta pro sjíždění prudkých svahů, takže se dá s omlazenou Ix35 pustit i do mírnějšího terénu.

Co se týče jízdních vlastností, tam má Hyundai Ix35 určité mezery. Řízení je lehce přeposilované, nic moc na tom nezmění ani tři režimy nastavení posilovače řízení a jízda na mokrém povrchu či zasněžené silnici bude vyžadovat velkou dávkou opatrnosti, a to vzhledem k vysoké hmotnosti vozidla a někdy zběsilému systému ESP. Ten se sice snaží bránit hrozícímu smyku, ale i tak se hmotnost nedá schovat a i v nižších rychlostech má elektronická stabilizace co dělat, aby vůz v kritické situaci udržela na silnici.Fotografie a celý test čtěte ZDE

Související

Ilustrační foto

Němci změřili poruchovost aut. Jak je na tom vaše?

Berlín - Nejspolehlivější vozy pocházejí z Německa, vyplývá to z velkého průzkumu německého automotoklubu ADAC. Výjimkou jsou vozy Opel, které společně s italskými Fiaty a auty z Francie patří mezi ty nejporuchovější. ADAC sestavil seznam 125 modelů vozů a ohodnotil je známkami jako ve škole.

Více souvisejících

testy aut hyundai

Aktuálně se děje

včera

včera

včera

HC Škoda Plzeň, ilustrační fotografie.

Na extraligovou scénu se vrací bývalý reprezentační kouč. Plzeň nově přebírá Jandač

Sezóna extraligy 2023/24 sice skončila teprve před nedávnem, ale už teď se kluby chystají na sezónu novou, tedy na sezónu 2024/25. A to nejen změnami v hráčských kádrech, ale i novými jmény na lavičce. Takový případ se nyní naskytl v extraligové Plzni, která pro nadcházející sezónu povolala do svých služeb bývalého reprezentačního trenéra Josefa Jandače. Ten se tak po pauze vrací zpátky na extraligovou scénu. Na západě Čech mu při tom budou pomáhat v roli asistentů Jiří Veber a Václav Pletka.

včera

Dva členové ochranky měli atentát ukrajinského prezidenta do detailů naplánovaný.

Nejen Zelenského měli zabít. Toto je plán členů ochranky

Podle prohlášení ukrajinské tajné služby SBU byl zmařen pokus o atentát na prezidenta Ukrajiny Volodymyra Zelenského. Mezi zadrženými by měli být dva členové jeho vlastní ochranky. Údajně měla být v plánu i likvidace politických a vojenských špiček Ukrajiny.

včera

včera

včera

Hokej, ilustrační fotografie.

Rulík a spol. nemůžou počítat s Hertlem. Vedení Vegas českého útočníka na domácí MS nepustí

V úterý se česká hokejová reprezentace sešla na ledě O2 Areny, aby zde absolvovala svůj trénink před blížícím se domácím světovým šampionátem, který začne už v pátek. Ještě před začátkem tohoto tréninku generální manažer národního týmu Petr Nedvěd novinářům sdělil, že se bude realizační tým v čele s koučem Radimem Rulíkem muset obejít na domácím MS bez jedné z českých hvězd v NHL, útočníka Tomáše Hertla. Vedení jeho klubu Las Vegas ho totiž do Prahy nepustí.

Aktualizováno včera

Izraelská armáda

Izrael nadále operuje v okolí Rafáhu. Pozastavení pomoci z USA popírá

Izraelská armáda pokračuje v pozemní operaci do Rafáhu, kterou zahájila v tomto týdnu. Už v úterý potvrdila obsazení přechodu na hranici s Egyptem. Do obydlených čtvrtí města zatím nepostupuje. Armádní mluvčí zároveň bagatelizoval nepotvrzenou informaci, že USA pozastavily dodávku některých zbraní kvůli nynější ofenzivě. 

včera

Susan Bucknerová (vpravo) ve snímku Pomáda (1978).

Zemřela hvězda filmu Pomáda, Susan Bucknerová

Do světa hollywoodských snímků a hereckých svět zasáhla velmi smutná zpráva. Herečka Susan Bucknerová, známá především díky své roli roztleskávačky Patty Simcox ve slavném muzikálovém snímku "Pomáda!", nás opustila ve věku 72 let.

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

Policie upřesnila informace o případu v Plzni. Ženu se podařilo zachránit

Policie ještě v úterý upřesnila informaci o násilném trestném činu v centru Plzně. Strážci zákona původně uvedli, že napadená žena nepřežila. Záchranářům se ji ale nakonec podařilo zachránit. Žena byla hospitalizována v nemocnici. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy