Poslední dobou se korejský Hyundai snaží co nejvíce dotáhnout konkurenci a za poslední roky se jeho prodejní statistiky opravdu posunuly o několik řad výš. Navíc se u Čechů tento výrobce těší čím dál větší oblibě a především modely s označením „Ix“ jdou na dračku. My jsme otestovali faceliftovanou verzi malého SUV s označením Hyundai Ix35, pod jehož kapotou pracoval nejsilnější dvoulitrový naftový čtyřválec s výkonem 184 koní a s 392 Nm točivého momentu.
Hyundai Ix35 prošel koncem roku 2013 mírným faceliftem a vůz tak vypadá o něco dospěleji. Zákazníci vždy slyší na velké změny a Hyundai je dává patřičně znát svými velkými reklamními kampaněmi a stálou obměnou modelových řad. Naše testovaná verze navíc nesla oříškově hnědý lak karoserie a spoustu nových prvků, které najdeme jen u faceliftu.
Design
Vylepšený Ix35 poznáte na první pohled podle nové šestiúhelníkové masky chladiče a předních světlometů s integrovanými LED diodami pro denní svícení, které v nejvyšší výbavě dokonce ukrývají bi-xenonové výbojky. Facelift se také projevil v zadní části, kde najdeme nový design zadních světel, podle něhož si starou a novou verzi zkrátka nezaměníte. Při pohledu zepředu a nebo zezadu se vůz tváří jako dominantní kus pořádného SUV, horší je to však při pohledu z boku. Nízká silueta a celkový „levný" dojem dosti kazí celkové hodnocení exteriéru. Zvýšené odpružení by zde myslím nebylo na škodu, 17 palcová kola vyplnila prostor do posledního centimetru a to zkrátka nevypadá moc dobře.
Interiér a výbava
Spolu se vnějšími změnami se novinky dostaly i do interiéru, kde se nově usadilo nové čalounění sedadel, dvouzónová klimatizace a nebo elektrické vyhřívání sedadel vpředu i vzadu, což je dobrý prvek výbavy a nenajdeme ho ani u některé lépe vybavené konkurence. Při usednutí do interiéru se posádka celkem rychle zabydlí v kožených sedadlech s dobrou boční oporou a místa má ve všech směrech více než dostatek. Snad jen středový tunel by nemusel tak moc zasahovat do prostoru pravého kolena řidiče. Sedadlo řidiče a spolujezdce má dle mého názoru dostatečné nastavení ve všech směrech, a tak si svou ideální pozici zde najde velké spektrum potenciálních majitelů.
Řidiče přivítá multifunkční kožený volant, skrze který se dají ovládat všechny důležité palubní funkce, od ladění rádia až po tempomat. V naší nejvyšší testované výbavě navíc jízdu zpříjemňovalo i příplatkové panoramatické dvou dílné okno, jehož první část se dala elektricky plně vysunout. V zadní části je místa pro hlavu cestujících dostatek, to samé platí i v oblasti místa pro kolena. Pro větší soukromý si navíc lze Ix35 dovybavit zatmavenými bočními okny. Celkový dojem z interiéru v novém Ix35 je dobrý, posádku se zde nic nenadchne a ani neurazí. Takové provedení ovladačů na středovém panelu či samotný design volantu by si však zasloužili nutnou výměnu, dnešní konkurence nespí a design některých interiérových částí je u Hyundaie spíše zklamáním.
Motor a jízda
Pod kapotou pracoval již zmíněný motor o objemu 2.0 CRDI v nejsilnější variantě se 184 koňmi, který byl spojen se šestistupňovou automatickou převodovkou. Aby toho nebylo málo, tato verze se dodává jen s pohonem všech čtyř kol 4WD, takže se jedná o opravdu silného jedince.
Na takovýto vůz se zdá, že je výkon 184 koní možná až moc, ale opak je pravdou. Nejen že Ix35 váží hodně přes 1500 kilogramů, ale pohon 4WD také dělá svoje a výsledná spotřeba by mohla některé zákazníky doslova vyděsit. Co naplat, že vůz ukrýval vedle voliče automatické převodovky tlačítko s nápisem ECO, i přes jeho aktivaci se kombinovaná spotřeba s lehkou nohou na plynu, nedostala pod 6 litrů na 100 km. Spíše se dá říci, že tabulkové hodnoty udávané výrobcem jsou výjimečně správné a kdo se v běžném provozu dostane s touto verzí pod hranici 8 litrů, zasluhuje pochvalu.
Abychom ale motor jen nehanili, je na jeho obranu nutné říci, že výkon je zde postačující, na závodění to není ale úplnou brzdou provozu se taktéž nestanete. Při velice lehké noze na plynovém pedálu se dá s vozidlem na jednu nádrž ujet něco kolem 630 km a jízda na palubě je vcelku příjemná. Odpružení je naladěno na středně tvrdou úroveň, vůz měl navíc funkci asistenta pro sjíždění prudkých svahů, takže se dá s omlazenou Ix35 pustit i do mírnějšího terénu.
Co se týče jízdních vlastností, tam má Hyundai Ix35 určité mezery. Řízení je lehce přeposilované, nic moc na tom nezmění ani tři režimy nastavení posilovače řízení a jízda na mokrém povrchu či zasněžené silnici bude vyžadovat velkou dávkou opatrnosti, a to vzhledem k vysoké hmotnosti vozidla a někdy zběsilému systému ESP. Ten se sice snaží bránit hrozícímu smyku, ale i tak se hmotnost nedá schovat a i v nižších rychlostech má elektronická stabilizace co dělat, aby vůz v kritické situaci udržela na silnici.Fotografie a celý test čtěte ZDE
Související
TEST: Subaru Forester 2.0i Lineartronic. Jak se jednou svezete, za volant už nikoho nepustíte!
Němci změřili poruchovost aut. Jak je na tom vaše?
Aktuálně se děje
před 1 hodinou
Ceny dálničních známek od ledna vzrostou, potvrdilo ministerstvo
před 1 hodinou
Dispečeři bez výplat a na brigádách. Americká letecká doprava může být ochromena
Aktualizováno před 2 hodinami
Fialova vláda podala demisi. Pavel ji odpoledne přijal
před 2 hodinami
Další případ násilí ve vězení. Policie vznesla obvinění z pokusu o vraždu
před 3 hodinami
Polární záře nad Českem. Meteorologové řekli, kde budou dobré podmínky
před 4 hodinami
Dukův pohřeb povede Graubner. Režisér Strach bude číst z bible
před 5 hodinami
Fentanyl, opium, ponížení. Vztahy USA a Číny ovlivňují události z předminulého století
před 5 hodinami
Neohlášená návštěva Angeliny Jolie na Ukrajině se změnila v drama: její řidiče odvedli vojáci
před 5 hodinami
Volební stížnost končí trestním oznámením. Soud odhalil chybu sčítání v Blansku
před 7 hodinami
Okamura může na jednu věc zapomenout, vysvětluje BIS
před 8 hodinami
Trump nařídil jaderné testy, ale k podnikatelům mluví jinak. Má prý plán
před 9 hodinami
Zeman podstoupil další operaci. Je stabilizovaný, uvedla manželka
před 9 hodinami
New York proti Trumpovi. Triumf Mamdaniho otevírá frontu mezi Bílým domem a nejvlivnějším městem USA
před 10 hodinami
Putin reaguje na Trumpa. Moskva prověří, zda je nutné začít s jadernými testy
před 11 hodinami
Počasí se tento týden bude už jen ochlazovat
včera
Válka se pro Ukrajinu nevyvíjí dobře. Situace v klíčovém Pokrovsku je kritická
Aktualizováno včera
Tomio Okamura byl zvolen šéfem Sněmovny. Místopředsedy jsou Nacher a Barták
včera
Rusko chce Západ finančně vyčerpat. Kremlem podporovaní hackeři útočí na města i úřady
včera
Znám ho nejdéle. U nás SPD nikdo nevolí, Tomio je labilní a bezpečnostní hrozba, varoval Hayato Okamura
včera
Proti Okamurovi se bouří polovina Sněmovny. Hledá se "8 statečných"
Ustavující schůze Poslanecké sněmovny pokračuje ve středu volbou nového předsedy dolní komory. Nová koalice hnutí ANO, SPD a Motoristů, která se opírá o většinu 108 poslaneckých hlasů, prosazuje do čela Tomia Okamuru, šéfa hnutí SPD. Jeho protikandidátem je lidovec Jan Bartošek. Volba, která by měla potvrdit politickou dohodu nové koalice, vyvolala ostrou kritiku a varování ze strany poslanců končící vládní pětikoalice. Schůze byla na úvod zahájena minutou ticha za zesnulého kardinála Dominika Duku.
Zdroj: Libor Novák