Berlín - Nejspolehlivější vozy pocházejí z Německa, vyplývá to z velkého průzkumu německého automotoklubu ADAC. Výjimkou jsou vozy Opel, které společně s italskými Fiaty a auty z Francie patří mezi ty nejporuchovější. ADAC sestavil seznam 125 modelů vozů a ohodnotil je známkami jako ve škole.
Plánujete koupi auta, ale nejste si jistí, které vybrat? Nebo si chcete jen ověřit, jestli vaše auto zvládne cestu na dovolenou? Jedním ze stěžejních ukazatelů je jeho spolehlivost, tedy jak často se který vůz porouchá.
Pracovní asistenční služby z německého automotoklubu spočítali počet výjezdů k jednotlivým modelům porouchaných aut a podle toho sestavili žebříček jejich spolehlivosti. Upozornili také na to, které části auta jsou nejporuchovější a co před cestou pořádně zkontrolovat.
Nejčastěji selže baterie auta, a to v 35,7 % případů, druhá nejčastější je porucha motomanagementu (například vstřikování či zapalování), třetí místo potom obsadily problémy s řízením, brzdami, podvozkem či karoserií. Naopak nejméně často se rozbíjí výfuky, katalyzátory či klimatizace.
ADAC hodnotil asi 2,4 milionu výjezdů a nakonec sestavil seznam 125 modelů, které mají v Německu alespoň 10 tisíc registrací. Vozy hodnotil v každém roce, kdy byl model vyráběn, a kritéria se každý rok zpřísňovala. Není tedy divu, že některá auta, která měla v roce 2006 jedničku, mohla dopadnout o sedm let později daleko hůře. U jiných je naopak vidět, že modely svých aut každým rokem vylepšovali.
Nejlépe dopadly automobily BMW střední třídy, kde byl průměrný počet poruch na tisíc aut v roce 2013 nižší než jedna. Nejméně spolehlivým autem byl naopak Volkswagen Sharan, který měl v roce 2006 v průměru 72 porouchaných na tisíc aut. V těsném závěsu skončil Opel Zafira, kde se poruchovost ve stejném roce pohybovala kolem 71 na tisíc aut. České škodovky si mezi konkurencí vozů nevedly vůbec špatně, ve většině případů je ADAC ohodnotil známkou dvě.
Související
Evropský automobilový průmysl na scestí: O elektromobily není takový zájem, Čína chystá velkou expanzi do EU
Automobilovému průmysl hrozí vážná krize. Evropa žádá Čínu o urychlený zásah
Aktuálně se děje
před 2 hodinami
OBRAZEM: Mikuláš se svou partou čertů a andělů si podmanil ulice Prahy
včera
Experti rozebrali chování prince Harryho. Návrat domů není vyloučen
včera
Papír s informací o růstu důchodů už nepřijde každému, upozornil úřad
včera
V USA padl první trest v případu smrti herce Matthewa Perryho
včera
Nedorozumění vedlo k policejnímu zásahu ve škole v Praze
Aktualizováno včera
Zemřel populární moderátor Patrik Hezucký
včera
Německo schválilo dobrovolnou vojenskou službu. Čekají se protesty mladých
včera
Obchod roku: Vzniká obří streamovací gigant, Netflix kupuje Warner Bros., HBO a CNN
včera
Trump varuje Evropu před „civilizačním vymazáním“. V novém dokumentu kritizuje EU i migraci
včera
Občanské demokraty čeká kritické období. Kuba mohl svůj odchod dohodnout s Babišem, tvrdí analytik
včera
Pomoc Ukrajině je i v našem zájmu, prohlásil Rutte před summitem NATO
včera
Nejdůležitější je nezpanikařit. Hasiči pro EZ radí, jak prožít advent v bezpečí a bez požárů
včera
Izrael v Eurovizi zůstane, ohlásila EBU. Čtyři země budou největší soutěž světa bojkotovat
včera
Internet po celém světě opět kolabuje. Cloudflare hlásí problémy, výpadky má LinkedIn, X nebo Zoom
včera
Putin v Indii vyjednává jednu dohodu za druhou. Země obnoví dodávky paliv z Ruska
včera
Putin: Rusko se za každou cenu zmocní celého Donbasu
včera
Počasí způsobí problémy řidičům či chodcům. Platí výstraha
včera
Opozice zpochybňuje Babišovo řešení. Měl Agrofert prodat, zní od Pirátů
včera
Rusko má kapacity napadnout nejen Evropu. Rádo jich využije, když vycítí slabost
včera
S Turkem ve vládě nemá problém pouze prezident, ukázal průzkum
Nejenom prezident má problém s vládním angažmá poslance Filipa Turka (Motoristé), který by se po poslední rošádě měl stát ministrem životního prostředí, nikoliv šéfem diplomacie. Podle průzkumu nechce Turka v příští české vládě více než polovina lidí.
Zdroj: Jan Hrabě