Výdejová okénka fungují více než na jaře. Stravenková firma spustila vyhledávač otevřených provozoven

Výdajová okénka fungují lépe než na jaře, shodují se v analýzách prvních tří dnů po příkazu zavření restaurací stravenkové firmy. Plánují slevy a podpory gastronomickým provozům, sdělili dnes jejich zástupci ČTK.

Ilustrační foto
doporučujeme

Například podle Edenredu, který provozuje systém Ticket Restaurant, bylo dva dny po uzavření o 15 procent více otevřených restaurací než na jaře po tehdejším "lockdownu". Tržby se jim nyní propadly o zhruba polovinu, na jaře šlo o 83 procent. Podle společnosti Up ČR se polovina gastronomických provozů rozhodla na 14 dní zavřít a vyčkat, jak se situace vyvine.

"Celkově je tedy objem obědů přes stravenkové karty v prvních dnech druhého lockdownu zhruba třikrát lepší než při tom prvním, situace pro restaurace je však po takto slabém roce hraniční až likvidační, takže optimismus z toho není na místě," uvedl šéf inovací a marketingu Edenredu Jakub Ryba. Údaje získává Edenred na základě platby stravenkovou kartou.

Firma spustila také vyhledávač otevřených provozoven, které buď dovážkovou službu nebo prodej z okénka provozují. "Kromě 700 provozoven, ve kterých již lidé nakoupili, se do ní za víkend aktivně přihlásilo dalších 400 restaurací," doplnil Ryba.

Sodexo hlásí ještě menší pokles, podle jeho výpočtu jde o 40procentní propad proti 80 procentům v dubnu a květnu. "Propad za první tři dny nového úplného uzavření restaurací je tentokrát 'jen' 40 procent, což je zřejmě dáno tím, že provozovatelé dokázaly daleko rychleji než na jaře přejít na okénkový prodej a rozvoz. Je ale otázka, jak dlouho tuto úroveň udrží, pokud stát přijde s dalším utažením šroubů," uvedl generální ředitel Sodexo Benefity Daniel Čapek. Firma od 3. listopadu plánuje svým partnerům, kteří o to požádají, snížit poplatky na půl roku na tři procenta.

"Dlouhodobě všem našim gastro provozovnám nabízíme proplácení stravenek až s nulovými poplatky u speciálně nasmlouvaných partnerů. Nově je to například ProfiKošík," dodala mluvčí společnosti Tereza Knířová.

Podle generálního ředitele Up ČR Stéphane Nicolettiho je situace gastronomických podniků velmi individuální. "Záleží především na jejich poloze, zaměření kuchyně, historii okénkového prodeje nebo rozvozu a dalších aspektech. Kromě poklesu celkových útrat lze nicméně v příštích dnech očekávat i nárůst průměrné útraty. Při práci na home office si totiž lidé často objednají nebo vyzvednou rovnou více jídel, například na dva pracovní dny najednou," sdělil ČTK ředitel. Firma podle něj podporuje hospody, například ke každé stokoruně zaplacené eStravenkou v restauraci přidává jejímu majiteli deset Kč.

V minulém týdnu vyzvali zástupci podnikatelů stravenkové firmy a rozvážkové služby k podpoře restaurací, které musejí být od minulé středy zavřené a občerstvení mohou prodávat jen přes výdejní okna.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Beneš dál povede ČEZ, dozorčí rada mu prodloužila mandát o čtyři roky

26.11.2020 17:16 Dozorčí rada energetické společnosti ČEZ dnes prodloužila předsedovi představenstva a generálnímu…

Pozor na phishing. Počet hackerských útoků před Black Friday stoupl…

26.11.2020 16:11 Počet phishingových útoků se speciálními nabídkami a slevami se za posledních šest týdnů zvýšil…

Koronavirus stál Českou poštu 750 milionů, Hamáček požádá o státní…

26.11.2020 15:28 Českou poštu stálo zajištění služeb během epidemie koronaviru 750 milionů korun navíc. Ministr…

Hrozí zdražování potravin. Svaz žádá, aby Evropská komise zveřejnila…

26.11.2020 14:04 Evropská komise by měla co nejdříve zveřejnit dopadové studie nových zemědělských strategií. Vyzval…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama