Ford přehodnocuje svou strategii v oblasti elektromobilů a mění přístup k výrobě elektrických SUV a užitkových vozidel. Automobilka se zaměřuje na ziskovost, což vede k rušení některých elektrických modelů a zdržení uvedení dalších, přičemž klade důraz na hybridní technologie.
Ford zrušil projekt velkého elektrického SUV, do kterého investoval 1,9 miliardy USD, a místo něj se zaměřuje na nový středně velký elektrický pick-up, jenž bude vyroben v USA v roce 2026. Nový přístup automobilky klade důraz na elektrické komerční dodávky, pick-upy s levnějšími bateriemi a hybridní technologie. Generální ředitel Ford Motor Company Jim Farley uvedl, že automobilka plánuje přizpůsobit svou nabídku podle potřeb zákazníků a firem, s cílem nabídnout širokou škálu elektrifikovaných pohonných možností. Uvedl to web Drive.
Ford sníží podíl výdajů na elektrickou technologii z 40 % na 30 % ročních kapitálových výdajů. Nová generace elektrického F-150 se odloží o 18 měsíců na rok 2027, kdy budou představeny i další dva elektrické pick-upy, včetně prvního elektrického Fordu Ranger. Zrušené třířadé elektrické SUV nahradí hybridní model, zatímco modely F-Series Super Duty pravděpodobně dostanou hybridní technologii. Plug-in hybridní Ford Ranger bude v Austrálii uveden v roce 2025. Výrobní zařízení určené pro SUV nyní zvyšuje produkci ziskovějších nákladních vozidel řady F s pohonem V8 Super Duty.
Americká automobilka nabízí elektrické sedmimístné SUV Explorer a středně velké elektrické SUV Ford Capri, které jsou však k dispozici pouze v Evropě. Například ale na australském trhu bude na konci roku představeno elektrické městské SUV Puma E-Gen.
Nová strategie Fordu zahrnuje plán na vývoj cenově dostupného elektrického modelu za 35 000 USD, který má být uveden na trh v roce 2026. Tento levnější elektrický Ford se připojí k plánovaným užitkovým elektromobilům, včetně dodávky E-Transit, SUV Mustang Mach-E a dalších elektrických SUV, a posílí globální elektrické portfolio značky.
FMC se zaměří na technologii baterií, což povede ke snížení výrobních nákladů a delšímu dojezdu u svých elektrických modelů. Jak uvedl generální ředitel Jim Farley, klíčem k úspěchu dostupných elektrických vozidel je konkurenceschopná cena baterií. Část výroby baterií pro Mustang Mach-E se v roce 2025 přesune z Polska do Michiganu, kde bude mít nárok na daňové úlevy podle amerického zákona o snižování inflace. Rovněž se zahájí výroba bateriových článků v Tennessee pro novou elektrickou dodávku a výroba lithium-železofosfátu (LFP), který zvyšuje dojezd, začne v roce 2026.
Byly firmou oznámeny ztráty ve výši 1,3 miliardy USD na elektromobilech za první čtvrtletí roku 2024, což odpovídá ztrátě 130 000 USD na každém prodaném elektromobilu. Tento deficit byl způsoben ztrátami v roce 2023, kdy automobilka zastavila výrobu elektrických modelů jako F-150 Lightning a Mustang Mach-E.
V červenci 2024 Ford opustil plán na úplně elektrickou řadu do roku 2030 a zvažuje zvýšení prodeje vozidel s vnitřním spalováním ve Spojeném království, aby se vyhnul sankcím za nesplnění kvót prodeje elektrických vozidel. Tento krok reflektuje širší trend mezi automobilkami, včetně Volkswagen a Mercedes-Benz, které přehodnocují své plány na elektromobily kvůli měnící se legislativě a trhu.
Aktuálně se děje
Aktualizováno před 57 minutami
Mnozí Ukrajinci jsou po dalším ruském útoku bez vody a elektřiny
před 1 hodinou
V neděli startuje nový jízdní řád. České dráhy nabídnou ještě více komfortních vlaků
před 2 hodinami
Kupka tepe Babiše, který nechce dát Ukrajincům už ani korunu
před 3 hodinami
Kmoníček má nahradit Pojara. Babiš oslovil i dalšího člověka
před 4 hodinami
Slavia hrála v Londýně sympaticky, kvalita soupeře ale byla jinde. Tottenham vyhrál 3:0
před 4 hodinami
Přes deset událostí. Na západě Čech se zase otřásá země
před 5 hodinami
Turek je stále kandidátem na ministra, tvrdí Motoristé
před 6 hodinami
Česko za Babiše nehodlá financovat Ukrajinu. Nebudeme tam dávat peníze, řekl
před 7 hodinami
Válku na Ukrajině lze vyřešit, ale ne rychle. Důkazem je příběh Německa po první světové válce
před 8 hodinami
Konečná přežila volební debakl. Komunisté nic měnit nebudou
před 9 hodinami
Trumpa znovu ukázali na fotkách s Epsteinem. Hoax, obořil se Bílý dům na Demokraty
před 10 hodinami
Další člen Babišovy vlády doplatil na zákon střetu zájmů
před 11 hodinami
Dlouhá historie vánočního koření. Sloužilo i jako lék
před 12 hodinami
Česko na prahu epidemie chřipky. Do vývoje se může promítnout nový subtyp infekce
před 12 hodinami
Tragédie v pražské ZOO. Populární orangutan Kawi nešťastně zahynul
před 13 hodinami
Policie hledá dvanáctiletého Marka. Už ve čtvrtek nedorazil do školy
před 14 hodinami
Počasí se příští týden výrazně ochladí. Během dne bude i mrznout
včera
Nezvládli krize, inklinují k neonacismu a chtějí Česko odklonit od Západu. Vžene nás nová vláda do náručí Kremlu?
včera
EU zmrazila ruská aktiva natrvalo, aby obešla veto Maďarska a Slovenska ohledně pomoci Ukrajině
včera
Machadové pomohla utéct americká armáda. Z Venezuely se dostala v přestrojení
Opoziční venezuelská vůdkyně Maria Corina Machadová, nositelka Nobelovy ceny za mír, podnikla odvážnou třídenní cestu v přestrojení, aby dorazila na ceremonii do Norska. S pomocí paruky a převleku se jí podařilo proklouznout přes 10 vojenských kontrolních stanovišť ve Venezuele. Po moři přeplula Karibské moře v rybářské lodi, odkud byla následně eskortována do Osla letadlem zajištěným americkou stranou.
Zdroj: Libor Novák