Opel Insignia OPC: „Ostrá“ premiéra autosalonu v Barceloně

Barcelona - Opel Insignia OPC, vysoce výkonná verze evropského Automobilu roku 2009, se představí už 7. května na autosalonu v Barceloně. Symbolicky se tak stane právě deset let po představení vůbec prvního modelu Opel OPC (Opel Performance Center).

Srdcem výkonné Insignie OPC je přeplňovaný zážehový motor 2.8 V6 Turbo. Tento agregát, odvozený ze šestiválce o výkonu 191 kW/260 k, který pohání vrcholnou verzi řady Insignia, disponuje výkonem 239 kW/325 k. Na nárůstu výkonu má velký podíl speciálně upravený výfukový systém s výrazně nižším protitlakem. A protože i správný zvuk má velký vliv na přijetí výkonného motoru u zákazníků, vzali si nový motor 2.8 V6 Turbo/325 k do práce i odborníci na akustiku, kteří se s podporou nově řešeného středového a koncového tlumiče postarali o patřičný „sound“ silného agregátu.

Motor Opelu Insignia OPC je propojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Točivý moment až 400 Nm je k dispozici už ve velmi nízkých otáčkách, takže Insignia OPC dokáže zrychlit u 0 na 100 km/h během pouhých šesti sekund. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Také vynikající podvozek Insignie byl pro použití v modelu Insignia OPC náležitě upraven – světlá výška byla v porovnání s modelem Insignia Sport s pohonem všech kol Adaptive 4x4 snížena o 10 mm. Nově vyvinutý mechatronický podvozek dostal také novou přední nápravu. Vpředu má Insignia OPC stále kombinované vzpěry McPherson, ovšem specialistů centra Opel Performance Center připravili evoluční konstrukci nazvanou „HiPerStrut“ (zkratka High Performance Strut). Výhodou je lepší odezva řízení a redukovaný přenos silových momentů od kol do volantu.

Nová Insignia OPC má také adaptivní podvozek FlexRide, který se dokáže přizpůsobovat nejenom aktuální jízdní situaci, ale i jízdnímu stylu řidiče. Zatímco u „běžných“ modelů Opel Insignia nabízí podvozek FlexRide vedle standardního naladění také komfortní a sportovní volbu, podvozek Insignie OPC jednoznačně upřednostňuje vyznavače sportovní dynamické jízdy. Řidiči modelů Insignia OPC může volit ze třech různých sportovních režimů: Vedle standardního komfortního naladění m řidič k dispozici režim Sport a ultimativní režim OPC, který umožní optimální využití vysokého výkonového potenciálu Insignie OPC.

Vůbec poprvé se u modelu Opel řady OPC objevuje standardně pohon všech kol Adaptive 4x4 s elektronicky řízeným zadním diferenciálem s omezenou svorností eLSD. Řídicí jednotka pohonu všech kol Adaptive 4x4 prošla rekalibrací, tak, aby přednos výkonu a točivého momentu k jednotlivým kolům odpovídal sportovní filozofii OPC. Vzhledem k vysokým výkonům nového modelu Insignia OPC byl adekvátně posílen i brzdový systém – vpředu má Insignia OPC kotoučové brzdy Brembo s ventilovanými disky o průměru 355 mm.

„Osobně jsem se podílel na vývoji modelu Insignia OPC a skvěle jsem si užil především program testování na nejnáročnějším okruhu světa – na legendární Severní smyčce okruhu Nürburgring,“ říká Hans Demant, ředitel automobilky Adam Opel GmbH. „Našim cílem bylo být lepší než nejlepší rivalové!“

Výrazný vzhled jasně demonstruje dynamické ambice Z exteriéru špičkového modelu Insignia OPC je zřetelně cítit inspirace studie GTC Concept, která sklízela ovace na světových autosalonech v roce 2007. Insignia OPC ovšem stále zůstává typickým představitelem své modelové řady, jejíž designová filozofie kombinuje sochařské umění s příznačnou německou precizností.

Nejvýkonnější představitel řady Insignia má osobitou „tvář“ s dvojicí výrazných vertikálních otvorů pro přívod vzduchu k motoru a brzdám, originální je i zadní nárazník s dvojicí integrovaných výfukových koncovek. Standardem jsou litá kola 19“ s pneumatikami rozměru 245/40, na přání se dodávají kovaná kola 20“ s pneumatikami rozměru 255/35.

Dynamický image Insignie OPC rozvíjí i styling jejího interiéru. Dominantním prvkem jsou sportovní sedadla Recaro, dole zkosený sportovní volant nebo specifická hlavice řadicí páky. Zcela originální je i grafika palubních přístrojů.

„Insignia OPC předznamenává novou éru modelů Opel OPC – půjde stále o výrazně sportovní výkonné modely, budou však technicky vyspělejší a ještě ambicióznější než dříve,“ říká Alain Visser, vicepresident GM Europe.

Související

Opel

Přežije Opel? Automobilka Stellantis prozradila v rozhovoru víc

Mezinárodní automobilová skupina Stellantis je optimistická ohledně vyhlídek své německé divize Opel. Věří, že Opel bude moci i nadále fungovat jako samostatná značka. V rozhovoru s německým časopisem Automobilwoche to řekl šéf evropských aktivit skupiny Uwe Hochgeschurtz.
peugeot

Nový automobilový gigant? Evropská komise má obavy ze spojení PSA a FCA

Evropská komise (EK) se obává, že americko-italská automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzská PSA budou mít po svém spojení vysoký podíl na trhu s malými dodávkami. Bude proto zřejmě chtít ústupky, aby fúzi v hodnotě 50 miliard USD (1,2 bilionu Kč) schválila. S odvoláním na informované zdroje to dnes uvedla agentura Reuters.

Více souvisejících

opel

Aktuálně se děje

Aktualizováno včera

včera

včera

včera

včera

Fotbal, ilustrační fotografie

Od příští sezóny ponese nejvyšší fotbalová liga jméno sázkovky Chance. Přiteče díky ní čtvrtmiliarda ročně

Až letos v červenci odstartuje nová sezóna tuzemské nejvyšší fotbalové soutěže, už se v jejím názvu neobjeví jméno sázkové kanceláře Fortuna, ale jejího konkurenta Chance. Právě tato sázková kancelář totiž vyhrála výběrové řízení na titulárního partnera první fotbalové ligy a díky tomu si tak tuzemský profesionální fotbal od příští sezóny dalších pět let přijde na čtvrtmiliardy ročně.

včera

Papežův zákon

RECENZE: Papežův zákon o prohnilé církvi stojí i padá na velikášském akademismu

Poté, co byl u nás snímek Papežův zákon uveden v rámci nesoutěžní sekce karlovarského festivalu, se dostává i do široké distribuce. Italský film se noří do temné historie církve a skrze příběh na základě skutečných událostí reflektuje krutost lidské manipulace, společenskou rozštěpenost i individuální osudy na pozadí velkých dějin.

včera

včera

Michal Koudelka

Vláda chce urychlit výstavbu OZE, prezidentovi navrhla povýšení šéfa BIS Koudelky.

Příprava výstavby obnovitelných zdrojů energie ve vybraných lokalitách by v Česku neměla trvat déle než rok. K dosažení tohoto cíle má přispět vymezení tzv. akceleračních zón určených pro jejich výstavbu podle pravidel, která schválila vláda na středečním jednání. Navrhla také povýšení šéfa BIS Michala Koudelky do hodnosti generálmajora. 

včera

včera

Charles Leclerc

Stáj Scuderia Ferrari mění název + FOTO

Neuvěřitelné se stává skutečností. Ferrari je jediným týmem, který nepřetržitě závodí v přední motoristické disciplíně od založení formule 1 v roce 1950. Žádný tým nezastává takovou tradici jako Scuderia. Tradice – kterou nyní Italové (částečně) boří.

včera

včera

Petr Rada, trenér

Radovi se snížil trest za rasismus z osmi na tři měsíce. I tak je ale trenér pražské Dukly zklamaný

Původně vyslovený trest ze strany disciplinární komise Fotbalové asociace ČR (FAČR) pro kouče druholigové pražské Dukly Petra Rady za rasistickou urážku vůči již bývalému kouči Brna Tomáši Poláchovi vyvolal velké debaty ve veřejném prostoru. Byl totiž rekordní, konkrétně osmiměsíční. Po verdiktu odvolací komise se ale bude moci pětašedesátiletý kouč vrátit na lavičku již po třech měsících. Zkrácení trestu i pro Duklu znamená, že se bude muset obejít bez Rady až do konce právě probíhající sezóny, jelikož zákaz činnosti mu nově vyprší až začátkem sezóny příští.

včera

Aktualizováno včera

včera

včera

Krycí jméno ukrajinského vojáka „Niemachny“.

V ruském zajetí: Psi žijí lépe. Ztratil jsem jakoukoli naději a vůli žít

Ukrajinský voják přezdívaný „Niemachny“, který strávil 13 měsíců v ruském zajetí, promluvil o tom, co všechno prožil, když padl do zajetí po bojích o Azovstal v Mariupolu. „V kasárnách nás bylo hodně. Byla tam dvě patra a asi půl stovky plus-minus lidí. Spali jsme vlastně na sobě, na podlaze,“ vzpomíná. A dodává hned na začátku „Rusové se snažili přimět Ukrajince střílet do vlastních zajatců.“

včera

včera

včera

včera

Vzpoura zaměstnanců RTVS: Chceme svobodnou veřejnoprávní instituci

Situace na Slovensku se rychle mění. Zaměstnanci RTVS vydali protestní prohlášení a to krátce po schválení zákona o STVR Ficovou vládou.

Zdroj: Radek Novotný

Další zprávy