Mladá Boleslav - Nová Škoda Superb nadchne nejnižšími hodnotami spotřeby. To platí zejména pro novou verzi Škoda Superb GreenLine, kterou automobilka na letošním autosalonu IAA ve Frankfurtu poprvé představí veřejnosti.
Se spotřebou pouhých 3,7 l/100 km a emisemi CO2 ve výši pouhých 95 g/km definuje Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW ve verzích hatchback i kombi nová ekologická měřítka ve svém segmentu. Na jedno natankování nádrže má ‚zelená' verze nové vlajkové lodi značky Škoda dojezd více než 1.780 km. Škoda Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW je vybavena manuální šestistupňovou převodovkou.
Motor 1,6 TDI je – stejně jako všechny motorizace modelu Superb – sériově vybaven systémem start-stop a rekuperací brzdné energie. Verze GreenLine má navíc ještě delší převodové stupně a SCR (Selective Catalytic Reduction/selektivní katalytická redukce). Kromě toho provedla Škoda na modelu Superb GreenLine aerodynamické úpravy. Škoda Superb GreenLine se dočkal aerodynamického „doladění" karoserie, podvozku a podlahy.
Podvozek je o oproti standardnímu Superbu o 15 mm snížený. Superb GreenLine má spoiler na pátých dveřích, Superb Combi GreenLine má spoiler na zadní výklopné stěně u hrany střechy. Všechny tyto úpravy přináší podstatné zlepšení aerodynamických vlastností modelů Superb GreenLine a tím i nižší hodnotu koeficientu aerodynamického odporu: Superb GreenLine dosahuje hodnoty 0,263, Superb Combi GreenLine pak 0,275. Škoda Superb GreenLine dosahuje kombinované spotřeby pouhých 3,7 l nafty na 100 km a emituje pouze 95 g CO2 na 1 km jízdy. Škoda Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW tak ve verzích hatchback a kombi definuje nová ekologická měřítka ve svém segmentu.
Na jedno natankování nádrže (66 l nafty) má Superb GreenLine maximální dojezd více než 1.780 km. Za účelem splnění různých emisních standardů na celém světě používá Superb pro úpravu výfukových plynů oxidační katalyzátor a filtr pevných částic. Obsah oxidů dusíku v případě modelu Superb GreenLine snižuje systém SCR, využívající redukčního činidla AdBlue – tedy synteticky vyrobeného 32,5procentního roztoku čisté močoviny a demineralizované vody – které se používá k úpravě složení výfukových plynů automobilových vznětových motorů a snižuje nejen obsah oxidů dusíku, ale také šetří pohonné hmoty.
Sériově dodávaná šestnáctipalcová kola (volitelně sedmnáctipalcová) jsou osazena pneumatikami se sníženým valivým odporem. Vůz Škoda Superb GreenLine lze identifikovat mj. díky plaketce GreenLine na pátých dveřích. V sériové výbavě jsou navíc mj. skla s vyšším stupněm tónování od sloupku B dozadu (SunSet) a mlhovky s funkcí Corner. Varianta GreenLine bude v nabídce pro výbavové verze Active, Ambition a Style. Názvem GreenLine označuje Škoda již od roku 2008 vždy nejúspornější, samostatnou variantu příslušné modelové řady s nejnižší spotřebou. Trvale udržitelný rozvoj a ochrana životního prostředí představují stěžejní prvky strategie společnosti Škoda Auto..
Individuální mobilita značky Škoda startuje s emisí 79 g CO2/km u zemním plynem poháněného městského vozu Škoda Citigo G-TEC. Spolu s aktuálním nováčkem dosahuje celkem 33 variant modelů značky Škoda emisí CO2 nižších než 100 g/km, 105 variant modelů značky Škoda emituje méně než 120 g CO2/km. Vedle modelů GreenLine jsou důležitým pilířem strategie ekologických produktů i vozy s pohonem na zemní plyn. Škoda nabízí tři atraktivní modely ve verzi GTEC – Citigo G-TEC, Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC. Cesta, po které se Škoda ubírá, je jasně definovaná: mobilita, šetrná k životnímu prostředí, musí zůstat dostupná – ve prospěch zákazníků i životního prostředí.
S uvedením nové generace modelu Škoda Superb přešla automobilka koncem května v Evropě u své kompletní modelové palety na moderní a ekologické motory, splňující emisní normu EU6. Všechny modely značky Škoda jsou tedy nyní nabízeny s nejmodernějšími benzinovými a naftovými motory koncernu Volkswagen, vybavenými mimo jiné i systémem start–stop a rekuperací brzdné energie.
Související
Škoda Superb Combi oficiálně: Zavazadelník má 660 až 1950 litrů
OBRAZEM: Nová Škoda Superb Combi - úžasný design a obrovský kufr
Aktuálně se děje
před 18 minutami
Obchod roku: Vzniká obří streamovací gigant, Netflix kupuje Warner Bros., HBO a CNN
před 1 hodinou
Trump varuje Evropu před „civilizačním vymazáním“. V novém dokumentu kritizuje EU i migraci
před 1 hodinou
Občanské demokraty čeká kritické období. Kuba mohl svůj odchod dohodnout s Babišem, tvrdí analytik
před 1 hodinou
Pomoc Ukrajině je i v našem zájmu, prohlásil Rutte před summitem NATO
před 2 hodinami
Nejdůležitější je nezpanikařit. Hasiči pro EZ radí, jak prožít advent v bezpečí a bez požárů
před 2 hodinami
Izrael v Eurovizi zůstane, ohlásila EBU. Čtyři země budou největší soutěž světa bojkotovat
před 3 hodinami
Internet po celém světě opět kolabuje. Cloudflare hlásí problémy, výpadky má LinkedIn, X nebo Zoom
před 4 hodinami
Putin v Indii vyjednává jednu dohodu za druhou. Země obnoví dodávky paliv z Ruska
před 5 hodinami
Putin: Rusko se za každou cenu zmocní celého Donbasu
před 5 hodinami
Počasí způsobí problémy řidičům či chodcům. Platí výstraha
před 6 hodinami
Opozice zpochybňuje Babišovo řešení. Měl Agrofert prodat, zní od Pirátů
před 6 hodinami
Rusko má kapacity napadnout nejen Evropu. Rádo jich využije, když vycítí slabost
před 7 hodinami
S Turkem ve vládě nemá problém pouze prezident, ukázal průzkum
před 8 hodinami
Merz na poslední chvíli mění plány. Nečekaně pojede kvůli Ukrajině do Bruselu
před 9 hodinami
Počasí o víkendu: V noci bude mrznout, přes den se citelně oteplí
včera
Pavel v úterý jmenuje Babiše premiérem
včera
Britský expert pro EZ: Globální potravinová bezpečnost bude stabilní, rizikem ale zůstává Putin
včera
Babiš oznámil, že se navždy vzdá Agrofertu
včera
New York Times podává žalobu na Pentagon a Hegsetha
včera
Letadlo se Zelenským pronásledovaly záhadné vojenské drony
Letadlo ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského bylo podle zpráv sledováno čtyřmi drony vojenského typu těsně před přistáním na dublinském letišti v pondělí. Zdroje deníku The Journal uvedly, že drony vzlétly z místa na severovýchodě irské metropole. Tyto bezpilotní stroje pak letěly směrem k letové trase ukrajinského prezidenta, čímž narušily bezletovou zónu, která byla zavedena irským úřadem pro civilní letectví (IAA) pro dobu jeho návštěvy.
Zdroj: Libor Novák