Praha - Opel zveřejňuje první oficiální snímky dosud přísně tajeného projektu třídveřového sportovně stylizovaného hatchbacku – koncept nazvaný GTC Paris se v plné kráse poprvé představí na blížícím se autosalonu v Paříži (2. až 17. října).
Zatímco koncept GTC Paris v mnohém naznačuje vzrušující budoucnost Opelu, v Paříži se předvede i horká aktualita Opelu: Nové kombi Astra Sports Tourer.
Ryzí krása zhmotněné dynamiky – tak lze v kostce charakterizovat styling konceptu GTC Paris. Splývavé linie se dokonale snoubí s muskulaturními proporcemi boků, široce rozkročená čelní silueta třídveřového hatchbacku evokuje pocit stability. GTC Paris, jakkoli jde zatím jen o studii „vozu snů“, dokonale naplňuje novou designerskou filozofii značky Opel, která kombinuje německou konstrukční preciznost s atraktivním stylingem.
„Chtěli jsme zdůraznit ty nejemotivnější stránky značky – a věříme, že právě koncept GTC Paris posílí příjemně sportovní image značky Opel i jejich modelů,“ říká Mark Adams, vicepresident automobilky Opel odpovědný za design.
Osobitý nový Opel – se silným emotivním nábojem 4,46 m – natolik narostl do délky koncept GTC Paris – je ideální velikostí pro sportovně laděný kompaktní automobil, který ale stále dokáže nabídnout dost místa pro pohodlné cestování pětice pasažérů.
Většina podobných sportovně stylizovaných modelů působí nejlepším dojem při pohledu z boku. A to platí i o konceptu GTC Paris – designeři se soustředili na několik hlavních křivek, které umocňují image sprintera, zakleknutého do startovacích bloků. Naprosto dokonale se do efektních křivek začleňují osobité světlomety a velká litá kola, rámovaná výrazně vyklenutými lemy podběhů kol.
Charakteristický boční prolis ve tvaru břitu je v poloze, v jaké se s ním poprvé představila před časem Insignia. Druhá nejzřetelnější linie se táhne od světlometů podél stoupající podokenní linie a vrcholí v samé zádi, kde umocňuje rozšířené boky karoserie. Efekt třetí linie – linie vyklenuté střechy – podporuje i dekorativní lišta bočních oken z matně leštěného hliníku. Třešničkou na designovém dortu konceptu GTC Paris je efektní střešní spojler nad zadním oknem.
Čistě řešeným předním partiím dominuje pro Opel typický podélný prolis v kapotě motoru. Dynamický image je umocněn i světlomety, připomínajícími orlí oči, které svým tvarem navazují na dramaticky formovanou dolní lichoběžníkovou masku chladiče a zdvojenou chromovanou lištou, nesoucí logo automobilky Opel. Světla pro denní svícení z LED diod jsou rámována decentními chromovanými lištami, které jsou samy o sobě efektním stylistickým detailem.
Široký rozchod je nejlépe patrný při pohledu zezadu, kdy vyniknou impozantně rozšířené boky karoserie. A tento pocit umocňují i LED koncová světla v charakteristickém tvaru křídel – působivé zejména v noci.
Inovativní technologie podporují vysoké výkony Ty nejlepší technologie, které Opel používá pro třídu kompaktních vozů, samozřejmě přebírá i koncept GTC Paris. Mechatronický podvozek FlexRide je upravený na extrémně široký rozchod kol, vzadu je originální náprava s vlečenými rameny propojenými tyčemi Wattova přímovodu, vpředu má studie elektronicky řízený diferenciál se zvýšenou svorností. Pro koncept GTC Paris jeho tvůrci připravili efektní litá kola rozměru 21“.
Studie GTC Paris je poháněna čtyřválcovým přeplňovaným motorem 2.0 Turbo s přímým vstřikováním, který vyniká vysokým výkonem i mohutným točivým momentem. Pohonný systém je vybavený technologií Start/Stop technology, díky které dynamický model překvapuje hospodárností zejména v městském provozu. O přenos výkonu se stará šestistupňová manuální převodovka.Zdroj: Opel
Související
Přežije Opel? Automobilka Stellantis prozradila v rozhovoru víc
Nový automobilový gigant? Evropská komise má obavy ze spojení PSA a FCA
Aktuálně se děje
před 35 minutami
V Česku se potvrdilo další ohnisko ptačí chřipky
před 1 hodinou
Zelenskyj i Putin chtějí ukončit válku na Ukrajině, prohlásil Trump
Aktualizováno před 2 hodinami
Nebezpečné počasí hrozí už dnes večer. Výstraha se týká celé ČR
před 3 hodinami
Trump měl na telefonu Putina. Hovor byl dobrý a produktivní, tvrdí šéf Bílého domu
před 4 hodinami
Vážná nehoda na Benešovsku. Na místě hořelo
před 4 hodinami
Smrt Bardotové zasáhla i české politiky. Ozvali se Babiš či Klempíř
před 5 hodinami
Příměří u jaderné elektrárny v Záporoží. Začaly kritické opravy vedení
před 6 hodinami
Muž s nožem v Budějovicích vyhrožoval kolemjdoucím. Policista ho zpacifikoval
před 7 hodinami
Francie oplakává Bardotovou. O dojmy se podělil i prezident Macron
před 8 hodinami
Lavrov promluvil o úmyslech Moskvy a varoval Evropany
před 10 hodinami
Hazard, jaký se nevidí. Žena v Krkonoších bruslila na tenkém ledu i s kočárkem
před 11 hodinami
Zemřela ikonická herečka Brigitte Bardotová
před 11 hodinami
Turek se nevzdává. Pavel by měl dodržet svá slova, říká poslanec
před 12 hodinami
Zimní počasí na přelomu roku. Napadnout mohou desítky centimetrů sněhu
před 13 hodinami
Trump přivítá Zelenského. Zbývá deset procent a plán bude hotový, tvrdí Kyjev
před 14 hodinami
Anonym vyhrožoval střelbou v teplickém obchodním domě. Policie po něm pátrá
před 15 hodinami
Předpověď počasí: Poslední týden roku bude ve znamení pravé zimy
včera
"Zelenskyj nemá nic, dokud to neschválím." Trump dal jasně najevo, kdo rozhoduje o válce na Ukrajině
včera
Obrana za miliardy. Polsko se opevňuje před Ruskem, staví dračí zuby i protidronové bariéry
včera
Rusko válkou ničí samo sebe. Chytilo se do své vlastní ekonomické pasti
Ruská federace se s blížícím se čtvrtým rokem plnohodnotné invaze na Ukrajinu potýká s nečekaným vedlejším efektem své válečné politiky. Regiony bohaté na energetické suroviny, které tvoří hospodářskou páteř země, totiž doplácejí na konflikt nejvyššími lidskými i ekonomickými ztrátami. Kreml proměnil odlehlé oblasti v zásobárnu vojáků i peněz, čímž však paradoxně ohrožuje průmyslová odvětví, která Putinovu agresi financují.
Zdroj: Libor Novák