Automobilka Škoda Auto dnes začala oficiálně prodávat novou generaci modelu Fabia. V předprodeji si ji objednalo přes 4700 zákazníků, dnes poprvé si mohou lidé nový vůz mladoboleslavské automobilky prohlédnout u autorizovaných dealerů, informovala Škoda Auto v tiskové zprávě.
Vůz je čtvrtou generací malého modelu. V této generaci se bude poprvé vyrábět jen v karosářském provedení hatchback, prodloužené kombi kvůli emisním limitům nebude, firma musí uvolnit místo ve výrobě elektromobilům.
Přes 70 procent dosavadních zákazníků si zvolilo fabii ve vyšším výbavovém stupni Style, nejžádanější motorizací je přeplňovaný tříválec 1,0 TSI s výkonem 70 kW a manuální převodovkou, nejoblíbenější barvou je nyní šedá Graphite, následuje bílá a oranžová. Automatickou převodovku si ve fabii zvolilo zatím 28 procent zákazníků. Sedmnáct procent lidí potom sáhlo po základním nepřeplňovaném benzinovém motoru 1.0 MPI.
Modelová řada Fabia začíná na českém trhu s doporučenou prodejní cenou 329.900 Kč. Ještě do konce letošního roku se rozroste paleta motorizací o vrcholnou pohonnou jednotku – přeplňovaný čtyřválec 1,5 TSI s výkonem 110 kW. Příštího rok přibude verze Monte Carlo, která se odliší sportovními doplňky vně i uvnitř.
Například konkurenční Hyundai i20 startuje v Česku na ceně 279.990 Kč, Dacia Sandero na 239.000 Kč, Ford Fiesta se dá pořídit od 324.900 korun a Toyota Yaris od 350.000 korun.
Největší český dealer vozů Škoda - společnost Louda Auto, eviduje dosud 160 objednávek nových fabií. Z toho 122 objednávek bylo soukromých, ve 38 případech šlo o firmy. "Zájemcům ale momentálně nedokážeme garantovat přesný termín dodání," uvedl obchodní ředitel Louda Auto Martin Feller.
Automobilka vyrobila více než 4,6 milionu fabií, nejvíce připadá na první generaci, a to téměř 1,8 milionu. Zhruba 1,7 milionu připadá na fabie druhé generace, končící třetí generace se vyrobilo přes milion. Typickým zákazníkem pro model Fabia je člověk ve věku kolem 50 let, který žije v domácnosti s jedním až dvěma dětmi a vlastní více vozů.
Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.
Související
Nová Škoda Fabia se začne v Česku prodávat 16. září
Škoda už nebude vyrábět Fabii ve variantě Combi
Aktuálně se děje
před 2 hodinami
OBRAZEM: Mikuláš se svou partou čertů a andělů si podmanil ulice Prahy
včera
Experti rozebrali chování prince Harryho. Návrat domů není vyloučen
včera
Papír s informací o růstu důchodů už nepřijde každému, upozornil úřad
včera
V USA padl první trest v případu smrti herce Matthewa Perryho
včera
Nedorozumění vedlo k policejnímu zásahu ve škole v Praze
Aktualizováno včera
Zemřel populární moderátor Patrik Hezucký
včera
Německo schválilo dobrovolnou vojenskou službu. Čekají se protesty mladých
včera
Obchod roku: Vzniká obří streamovací gigant, Netflix kupuje Warner Bros., HBO a CNN
včera
Trump varuje Evropu před „civilizačním vymazáním“. V novém dokumentu kritizuje EU i migraci
včera
Občanské demokraty čeká kritické období. Kuba mohl svůj odchod dohodnout s Babišem, tvrdí analytik
včera
Pomoc Ukrajině je i v našem zájmu, prohlásil Rutte před summitem NATO
včera
Nejdůležitější je nezpanikařit. Hasiči pro EZ radí, jak prožít advent v bezpečí a bez požárů
včera
Izrael v Eurovizi zůstane, ohlásila EBU. Čtyři země budou největší soutěž světa bojkotovat
včera
Internet po celém světě opět kolabuje. Cloudflare hlásí problémy, výpadky má LinkedIn, X nebo Zoom
včera
Putin v Indii vyjednává jednu dohodu za druhou. Země obnoví dodávky paliv z Ruska
včera
Putin: Rusko se za každou cenu zmocní celého Donbasu
včera
Počasí způsobí problémy řidičům či chodcům. Platí výstraha
včera
Opozice zpochybňuje Babišovo řešení. Měl Agrofert prodat, zní od Pirátů
včera
Rusko má kapacity napadnout nejen Evropu. Rádo jich využije, když vycítí slabost
včera
S Turkem ve vládě nemá problém pouze prezident, ukázal průzkum
Nejenom prezident má problém s vládním angažmá poslance Filipa Turka (Motoristé), který by se po poslední rošádě měl stát ministrem životního prostředí, nikoliv šéfem diplomacie. Podle průzkumu nechce Turka v příští české vládě více než polovina lidí.
Zdroj: Jan Hrabě