Vůz Škoda Fabia patří ke stálicím v nabídce mladoboleslavské automobilky. Zákazníci si mohli vůz zakoupit již ve třech generacích, dnes se představí čtvrtá. Celkem firma vyrobila více než 4,6 milionu těchto vozů, nejvíce připadá na první generaci, kterých sjelo z výrobních linek téměř 1,8 milionu, řekl ČTK mluvčí Škoda Auto Martin Preusker.
První generaci modelu Fabia si lidé objednávali více ve variantě hatchback, tento typ karoserie vítězil oproti variantě kombi 60 ku 40. V prodeji byl také sedan a praktik, což byla užitková verze Fabie. Náročnější zákazníci mohli sáhnout také po sportovně laděné verzi RS.
Typickým zákazníkem pro model Fabia je člověk ve věku kolem 50 let, který žije v domácnosti s jedním až dvěma dětmi a vlastní více vozů. "S modelem Fabia chceme samozřejmě oslovit i skupinu mladších zákazníků," uvedl Preusker.
Fabia byla prvním vozem automobilky na platformě A0, využívala již standardy koncernu Volkswagen. Oproti předchozím modelům automobilky měla mít Fabia delší životnost, ohled se bral také na životní prostředí, výrobce tak například používal vodou ředitelné laky. Z výroby měla Fabia pozinkované plechy a ošetřené dutiny, což mělo zabránit korozi. Škoda zákazníkům nabídla také nový standard výbav, umožnilo to tvorbu řady výbavových stupňů a mimořádných výbav.
Na první generaci modelu Fabia nabízí Škoda Auto stále více než 40 procent původních originálních náhradních dílů, zejména jde o díly nezbytně nutné k zajištění mobility vozu. "U takových dílů se snažíme o dostupnost minimálně po dobu 15 let od ukončení produkce," uvedl Preusker. Výroba první generace Fabie skončila v březnu 2008.
Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.
Související
ESA pošle sondu k Venuši, aby zkoumala, proč je nehostinná a není jako Země
Stahování certifikátů ke covidu nefunguje, systém bude upravený večer
Aktuálně se děje
včera
Experti rozebrali chování prince Harryho. Návrat domů není vyloučen
včera
Papír s informací o růstu důchodů už nepřijde každému, upozornil úřad
včera
V USA padl první trest v případu smrti herce Matthewa Perryho
včera
Nedorozumění vedlo k policejnímu zásahu ve škole v Praze
Aktualizováno včera
Zemřel populární moderátor Patrik Hezucký
včera
Německo schválilo dobrovolnou vojenskou službu. Čekají se protesty mladých
včera
Obchod roku: Vzniká obří streamovací gigant, Netflix kupuje Warner Bros., HBO a CNN
včera
Trump varuje Evropu před „civilizačním vymazáním“. V novém dokumentu kritizuje EU i migraci
včera
Občanské demokraty čeká kritické období. Kuba mohl svůj odchod dohodnout s Babišem, tvrdí analytik
včera
Pomoc Ukrajině je i v našem zájmu, prohlásil Rutte před summitem NATO
včera
Nejdůležitější je nezpanikařit. Hasiči pro EZ radí, jak prožít advent v bezpečí a bez požárů
včera
Izrael v Eurovizi zůstane, ohlásila EBU. Čtyři země budou největší soutěž světa bojkotovat
včera
Internet po celém světě opět kolabuje. Cloudflare hlásí problémy, výpadky má LinkedIn, X nebo Zoom
včera
Putin v Indii vyjednává jednu dohodu za druhou. Země obnoví dodávky paliv z Ruska
včera
Putin: Rusko se za každou cenu zmocní celého Donbasu
včera
Počasí způsobí problémy řidičům či chodcům. Platí výstraha
včera
Opozice zpochybňuje Babišovo řešení. Měl Agrofert prodat, zní od Pirátů
včera
Rusko má kapacity napadnout nejen Evropu. Rádo jich využije, když vycítí slabost
včera
S Turkem ve vládě nemá problém pouze prezident, ukázal průzkum
včera
Merz na poslední chvíli mění plány. Nečekaně pojede kvůli Ukrajině do Bruselu
Německý kancléř Friedrich Merz odcestuje v pátek večer do Bruselu, aby se pokusil přesvědčit belgické vedení k podpoře půjčky pro Ukrajinu ve výši 165 miliard eur. Tato reparační půjčka má být financována z peněžní hodnoty zmrazených ruských státních aktiv, které jsou uloženy na belgickém území. Merz zrušil své původní cestovní plány do Osla, aby se mohl zúčastnit klíčové večeře s belgickým premiérem Bartem De Weverem a předsedkyní Evropské komise Ursulou von der Leyenovou.
Zdroj: Libor Novák