Agentury udělají první spot na podporu očkování proti koronaviru, zveřejněn bude již brzy

Komunikační agentury, které se podílejí na kampani na podporu očkování proti covidu-19, chystají první spot. Bude zveřejněn před Vánocemi, nebo v období vánočních svátků, kdy má do Česka dorazit první vakcína proti covidu-19. Dohodly se na tom o víkendu s úřadem vlády a ministerstvem zdravotnictví.

Očkování, ilustrační foto
doporučujeme

ČTK to dnes řekl Marek Hlavica z Asociace komunikačních agentur, která se na kampani podílí.

Ministerstvo zdravotnictví v pátek rozhodlo, že zruší výběrové řízení na kampaň o koronaviru za zhruba 38 milionů korun, kterou nedávno vypsalo a která měla odstartovat v lednu. Místo toho začalo spolupracovat s úřadem vlády a zástupci komunikačních agentur a dalších profesionálů působících v public relations.

Mluvčí ministerstva zdravotnictví Barbora Peterová dnes ČTK řekla, že se úřad rozhodl ke změně strategie. "Vzhledem k tomu, že agentury se nabídly, že už mají něco hotového, tak jsme se rozhodli udělat změnu strategie tímto směrem, že využijeme to, co nabízejí, a vstoupíme s nimi v kontakt," uvedla Peterová.

První výsledek této spolupráce by měl podle Hlavici reagovat na dodání první vakcíny do Česka, které se očekává 26. či 27. prosince. Komunikační agentury o víkendu předložily zástupcům státu tři návrhy na první spot a jeden z nich byl vybrán k dopracování.

Kromě toho se účastníci víkendového jednání podle Hlavici dohodli na tom, že na začátku ledna se uskuteční hackathon, během kterého všechny zapojené firmy zdarma vytvoří komunikační strategii a kreativní koncepty kampaně na podporu očkování proti covidu-19. "Vzniknou strategické dokumenty, které řeknou, co by se mělo udělat a jak by to mělo vypadat. Představíme je úřadu vlády jako řešení, které pokládáme za správné ve chvíli, kdy je potřeba přesvědčit určitou část veřejnosti, že očkování je cestou ze šlamastiky, do které jsme se dostali," řekl Hlavica.

Následovat by mělo vytvoření kampaně, tedy natočení spotů, vytvoření grafických návrhů a podobně, a nákup reklamy v médiích. Hlavica odhaduje, že náklady se budou pohybovat mezi 50 a 100 miliony korun. Podle něj zástupci vlády o víkendu uvedli, že peníze, které stát na kampaň poskytne, budou dostatečné.

Za nedostatečnou komunikaci kolem epidemie nového typu koronaviru, a zejména tématu očkování, kritizovala ministerstvo opozice i někteří odborníci. Ministerstvo zdravotnictví dosud komunikovalo o epidemii zejména na svých sociálních sítích, dezinformace začalo vyvracet na webu nebo na pravidelných tiskových konferencích. Minulý týden publikovalo inzerát, který za svůj obsah i vzhled sklidil kritiku opozice, odborníků na marketing i premiéra Andreje Babiše (ANO), který ho označil za katastrofu.

Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Česko nejspíš čeká zpřísnění opatření, na Slovensku už se bez testu nesmí…

27.01.2021 22:02 Aktualizováno Na Slovensku dnes začnou platit přísnější pravidla omezení pohybu pro osoby, které nemají negativní…

Ministerstvo doporučilo přerušit očkování proti koronaviru první dávkou

27.01.2021 16:25 Aktualizováno Ministerstvo zdravotnictví při jednání se zástupci krajů dnes doporučilo, aby bylo kvůli výpadkům…

V Česku už se aplikovalo 222.450 dávek vakcíny

27.01.2021 14:51 Aktualizováno Zdravotníci v Česku aplikovali od začátku vakcinace 222.450 dávek vakcíny proti nemoci covid-19, v…

Stát se opět obrátí na seniory. Místo peněz jim nyní pošle dopis

27.01.2021 12:10 Občané nad 80 let dostanou dopis s informacemi o očkování proti covidu-19, řekl po dnešním zasedání…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama