Trasa metra B slaví 25. výročí. Otvírali ji komunističtí pohlaváři

Praha - Pražské metro, konkrétně linka B, oslaví 25. výročí svého vzniku. Výstavba prvního úseku 'béčka' byla zahájena v roce 1977 a cestující se poprvé svezli sedmi stanicemi metra ze Sokolovské na Smíchovské nádraží 2. listopadu 1985, uvedla v úterý mluvčí pražského dopravního podniku Ilona Vysoudilová.

Linka B je nejmladší z linek pražského metra. Zároveň je také nejdelší a má nejvíce stanic. "Výstavba celé tratě metra linky B probíhala v pěti etapách až do roku 1998, kdy byla oficiálně otevřena stanice metra Hloubětín a Kolbenova, která byla součástí prodloužení metra na Černý Most," popsala proces výstavby metra B mluvčí dopravního podniku.

Po roce 1989 bylo celkem 13 stanic metra přejmenováno. Cestující si tak museli zvyknout, že z mapy zmizely na trati B například názvy jako Moskevská, Švermova nebo Dukelská. Nahradily je současné stanice Anděl, Jinonice a Nové Butovice.

Pouhý rok od oficiálního ukončení výstavby v roce 2001 zasáhla trasu B povodeň. Voda zatopila celkem 11 stanic metra včetně dvou vlakových souprav ve stanici Florenc. "Odstraňování následků velké vody trvalo téměř celý rok. Až 22. března 2003 byly otevřeny poslední dvě uzavřené stanice Křižíkova a Invalidovna," připomenula Vysoudilová.

V současné době má pražské metro na trase linky B celkem 24 stanic. Z konečné Černý Most na konečnou Zličín urazí cestující 25,7 kilometru. Tři stanice - Černý Most, Rajská zahrada a Luka - jsou povrchové. Naopak nejhlouběji pod povrchem, přibližně 40 metrů, jsou umístěny stanice Můstek, Karlovo náměstí a Náměstí Republiky.

Zprovoznění linky B pražského metra v datech 1985 Zahájen provoz na prvním úseku tratě B Smíchovské nádraží – Sokolovská (I.B) se sedmi stanicemi: Smíchovské nádraží, Moskevská, Karlovo náměstí, Národní třída, Můstek, Náměstí Republiky, Sokolovská. Současně byl zahájen provoz jednokolejné obousměrné manipulační spojovací trati B–C na Florenci. 1988 Zahájen provoz v úseku Dukelská – Smíchovské nádraží (III.B) se třemi stanicemi: Dukelská, Švermova, Radlická. 1990 Mezi 13 přejmenovanými stanicemi pražského metra bylo i několik na trati B: Dukelská → Nové Butovice, Moskevská → Anděl, Sokolovská → Florenc, Švermova → Jinonice. 1990 Zahájen provoz v úseku Florenc – Českomoravská (II.B) se čtyřmi stanicemi: Křižíkova, Invalidovna, Palmovka, Českomoravská. 1994 Zahájen provoz v úseku Zličín – Nové Butovice (V.B) s pěti stanicemi: Zličín, Stodůlky, Luka, Lužiny, Hůrka. Součástí úseku je most přes údolí Prokopského potoka. Současně byl zahájen pravidelný provoz depa Zličín. 1998 Zahájen provoz v úseku Českomoravská – Černý Most (IV.B), zatím jen se třemi stanicemi: Vysočanská, Rajská zahrada, Černý Most. Další stanice zůstaly rozestavěné a z finančních důvodů se dokončovaly za provozu. 1999 Do provozu uvedena stanice Hloubětín. 2001 Do provozu uvedena stanice Kolbenova.  2010 Otevření druhého (západního) vestibulu stanice Stodůlky.

Související

Více souvisejících

Metro Praha

Aktuálně se děje

před 40 minutami

před 1 hodinou

před 1 hodinou

před 2 hodinami

před 2 hodinami

před 3 hodinami

před 5 hodinami

Ruské ministerstvo obrany vystavuje zbraně a vojenskou techniku ​​zemí NATO, včetně tanků Leopard a M1 Abrams, ukořistěných ruskou armádou během války proti Ukrajině, ve Victory Park v Moskvě v Rusku. Expozice skládající se z více než 30 vzorků zbraní a vojenské techniky z produkce zemí jako USA, Německo, Anglie, Francie a Ukrajina byla otevřena návštěvníkům (1. května 2024).

Moskva se chlubí ukořistěnou západní vojenskou technikou ve válce na Ukrajině + VIDEO

Rusko v impozantním moskevském památníku s názvem Park vítězství odhalilo novou venkovní expozici, která však nemá nic společného s vítězstvím ve druhé světové válce, které se zde obvykle slaví. Pro veřejnost jsou zde vystavena vojenská vozidla a technika západních armád, která byla ukořistěna ruskou armádou ve válce na Ukrajině, kterou Rusko způsobilo. Tyto válečné trofeje slouží jako demonstrace síly a Rusko se rozhodlo je zde prezentovat veřejnosti.

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

Počasí narušilo lodní dopravu v Panamském průplavu, zjistili vědci. Region postihlo rekordní sucho

Klimatický fenomén známý jako El Niňo byl klíčovou příčinou nízkých srážek a rekordního sucha, které loni narušily lodní dopravu v Panamském průplavu. Ve středu to uvedli vědci, informuje agentura AP.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy