Praha - Povzbuzen vítězstvím, které vybojoval v úvodním podniku sezony a zároveň při svém debutu v Le Mans Series v Barceloně, míří tým Aston Martin Racing k dalšímu závodu na legendární okruh v belgickém Spa-Francorchamps.
Britská stáj znovu nasadí dvojici prototypů třídy LMP1. Beze změn zůstává i jezdecká sestava. Ve voze se startovním číslem 007 se budou střídat Jan Charouz (CZ), Tomáš Enge (CZ) a Stefan Mücke (DE), posádku speciálu s číslem 009 tvoří Harold Primat (CH), Miguel Ramos (PT) a Darren Turner (GB).
Okruh ve Spa tradičně hostí Velkou cenu Belgie formule 1 a je znám jako jedna ze světových závodních tratí, která umí důkladně prověřit jezdecké umění závodníků. Zatáčky jako například Eau Rouge a Blanchimont patří k legendám světa motoristického sportu. Závodní dráha leží v srdci pohoří Ardeny, měří přes sedm kilometrů, je rychlá, zatáčkovitá a kopcovitá. Okruh ve Spa-Francorchamps je také známý díky vlastnímu mikroklimatu a často extrémně proměnlivému počasí.
Vozy Aston Martin budou i ve Spa čelit výjimečně silné konkurenci. V Belgii se kromě jiných představí také tovární prototypy Peugeot poháněné dieselovými motory, jež nebudou chybět ani příští měsíc při závodě 24 hodin Le Mans. Do závodu na 1000 kilometrů, který začíná v neděli 10. května ve 12:50 hod, odstartuje celkem 51 vozů. Závodní automobily absolvují celkem 143 kol, cíl závodu je plánován přibližně na 18:50 hod.
Tovární prototypy Aston Martin v modro-oranžových barvách společnosti Gulf vyrazí na dráhu belgického okruhu poprvé v pátek v 16:30, kdy je na programu první ze dvou volných tréninků. Kvalifikace startuje v sobotu v 13:55 hod.
Šestihodinovka ve Spa je pro Aston Martin Racing součástí přípravy na letošní ročník 24h Le Mans, kam se britská značka vrací padesát let po svém zatím posledním triumfu roku 1959. George Howard-Chappell, ředitel týmu Aston Martin Racing: „Po úspěchu v Barceloně se teď velice těšíme do Arden a jsme zvědaví, jak se náš vůz vypořádá se zcela odlišnými podmínkami ve Spa. V Belgii sice budeme čelit silným soupeřům, jmenovitě týmu Peugeot a také novému vozu Oreca, ale věříme si a před cestou do Spa-Francorchamps jsme pozitivně naladěni.”
Jan Charouz: „Spa je mým oblíbeným okruhem, proto se na víkend hodně těším. Čeká nás určitě velice zajímavý a rychlý závod. Na ujetí předepsané vzdálenosti ve Spa většinou není potřeba vyčerpat časový limit šesti hodin, protože se tu jede opravdu rychle. Pro nás to bude před čtyřiadvacetihodinovkou v Le Mans hlavně zajímavé srovnání s vozy poháněnými dieselovými motory. Máme za sebou dlouhý test, který nám opět pomohl více pochopit vůz, navíc pojedeme s novým motorem, což by také mohla být naše výhoda.“
Tomáš Enge: „V období mezi starty v Barceloně a ve Spa jsme absolvovali testy v rámci přípravy na Le Mans a dál jsme pracovali na voze. Závod v Belgii pro nás je také součástí přípravy na červnovou čtyřiadvacetihodinovku. Nadále testujeme a celý tým se sehrává. Závod ve Spa s tímto vozem je opravdový zážitek a já se na to moc těším, i když nás čeká velice tuhý boj.“
Stefan Mücke: „Spa je jedním z mých nejoblíbenějších okruhů. Absolvoval jsem tu řadu závodů v rámci DTM, formule 3 i dalších šampionátů, navíc jsem tu v letech 2007 a 2008 závodil také s prototypem týmu Charouz Racing System. Tato trať je pro prototypy třídy LMP1 téměř ideální. Je rychlá, jede se nahoru, dolů, jsou zde rychlé i pomalé zatáčky. Prostě skvělé závodění. Ve Spa budeme stát proti ještě silnější konkurenci než v Barceloně. Nebude snadné zopakovat předchozí výsledek, přesto je naším cílem umístění na stupních vítězů. I když to bude těžké, všichni pro to uděláme maximum.“
Antonín Charouz, manažer jezdců: „V Barceloně jsme prožili fantastický závod se skvělým závěrem, ale teď už se těším na další velkou bitvu ve Spa. Věřím, že i tentokrát to bude velkolepá podívaná, proto bych rád pozval všechny fanoušky ke sledování televizního přenosu. Myslím, že si všichni přijdou na své a budou se dobře bavit.“
Související
Posádka Charouz, Enge, Mücke ve Spa překonala nepřízeň osudu a vybojovala bronz
Aktuálně se děje
před 48 minutami
Velké drama při GP Emilia Romagna! Verstappen se spasil na cílové čáře před „stíhačkou“ Norissem
před 1 hodinou
Írán se obává o prezidenta Raísího. Prezidentský vrtulník havaroval
před 1 hodinou
Pellegrini: Někteří politici nejsou schopni sebereflexe. Na kulatý stůl nedozrál čas
před 2 hodinami
Tragédie na Dunaji. Dva mrtví po srážce lodí, obětí ale bude zřejmě více
před 2 hodinami
Události Petra Nutila: Slovenská jízda na tygrovi a nová Železná opona
před 3 hodinami
Sněmovní volby by vyhrálo ANO. Lidovci v průzkumech nadále zůstávají mimo Sněmovnu
před 4 hodinami
Počasí: V Česku dnes udeří bouřky. Meteorologové upřesnili výstrahu
před 6 hodinami
Fico je mimo ohrožení života, oznámili lékaři
před 6 hodinami
Slovenská policie obvinila lidi, kteří schvalovali atentát na Fica
před 7 hodinami
Ukrajinské drony v noci vyřadily z provozu důležitou ruskou rafinérii
před 7 hodinami
Česko nakupuje nejvíce zlata na světě. Hodnota zlata v majetku ČNB je proto rekordní
před 8 hodinami
Nicholas Winton se narodil před 115 lety. Zachránil stovky židovských dětí před nacisty
před 8 hodinami
Ukrajinci viní Rusko z dalšího válečného zločinu během ofenzivy u Charkova
před 9 hodinami
Netanjahu dostal nůž na krk. Ganc chce nový plán pro Gazu, pohrozil demisí
před 9 hodinami
Tornádo na Ústecku se potvrdilo. Pohybovalo se i přes tok Labe
před 11 hodinami
Předpověď počasí na neděli. Pozor na jevy, pro které platí výstraha
včera
Češi především díky čtyřem bodům kapitána Červenky jasně přehráli Brity 4:1
včera
Karel III. vezme do Francie další dva zástupce monarchie. Kate zůstane doma
včera
Polsko se opevní před Ruskem a Běloruskem. Tusk oznámil obří investici
včera
Drtivý úder střelami ATACMS proti Rusům. Ukrajinci zničili stíhačky a palivová zařízení, dokládají satelitní snímky
Ukrajinský útok na ruskou leteckou základnu Belbek na okupovaném Krymském poloostrově tento týden zničil tři ruská letadla a palivové zařízení v blízkosti hlavní přistávací dráhy.
Zdroj: Radek Novotný