Praha - Devět z deseti českých řidičů přezouvá svůj vůz na zimní pneumatiky. Podle průzkum agentury STE/MARK ovšem 22 procent motoristů neví, jak přesně zimní guma vypadá.
Okolo 28 procent řidičů má za to, že předepsaná minimální hloubka dezénu je v zimě menší než zákonem požadované čtyři milimetry. Jen 45 procent respondentů vědělo, že plášť vyvinutý jako zimní je označen tzv. alpským symbolem, tedy sněhovou vločkou ve stylizovaném horském masivu
Vedle 22 procent motoristů, kteří neví, jak zimní guma vypadá, jí 15 procent identifikuje podle zákonem vyžadovaného nápisu M+S a dalším 17 procentům stačí vzorek s lamelami.
"Tyto dvě možnosti přitom definují zimní pneumatiky jen částečně. Znak M+S nesou pneumatiky s lepšími záběrovými vlastnostmi na sněhu, tedy například i terénní nebo celoroční pláště. K udělení tohoto označení není potřeba žádné ověření pomocí testů. A vzorek s jemnými lamelami najdete u terénních, celoročních i zimních pneumatik," uvedl Juraj Ižvolt z Continental Barum.
Zákon již několik let nařizuje na českých silnicích přezouvat na zimní pneu od listopadu do března, pokud jsou zhoršené povětrnostní podmínky nebo na vyznačených úsecích. Vzorek zimních pneu musí být alespoň čtyři milimetry. V porovnání s novými plášti s dezénem o hloubce osm milimetrů se přitom v případě pneumatik sjetých na zákonnou hranu prodlužuje brzdná dráha na sněhu při rychlosti 50 kilometrů za hodinu o 14 metrů. Nedostatečná hloubka vzorku přitom může být důvodem, proč pojišťovna při nehodě odmítne plnění.
Související
Ministerstvo pracuje na další změně bodového systému pro řidiče
Tragédie v Číně. Muž v autě zabil desítky lidí, Si slibuje přísný trest
auto , pneumatiky , průzkumy , řidiči , Silnice
Aktuálně se děje
před 21 minutami
Víme, kdo to udělal, řekl Stubb k poškození kabelů v Baltu. Moskva mlčí
před 1 hodinou
Fico námluvami s Putinem riskuje. Jde o pověst Slovenska
před 1 hodinou
Počasí: Česko ochromí námraza a náledí, varují meteorologové
před 3 hodinami
Pohonné hmoty už dále nezlevňují. Expert naznačil, jaký bude vývoj cen v příštím roce
před 4 hodinami
Dvojnásobná vražda v rodině na Teplicku. Případ řeší policie, má podezřelého
před 4 hodinami
Michal Sadílek bude v Nizozemsku pokračovat i nadále. V Twente má pokračovat do roku 2026
před 5 hodinami
Druhý impeachment v Jižní Koreji. Pravomocí zbavili i náhradního prezidenta
před 5 hodinami
Válka v Ukrajině: Rusové v noci opět útočili. Zemřelo nejméně 6 lidí, tvrdé boje pokračují
před 6 hodinami
Část Česka trápí smog, varovali meteorologové
před 6 hodinami
Rusko je připraveno jednat s Ukrajinou na Slovensku, řekl Putin
před 8 hodinami
Předpověď počasí na příští týden
včera
Česko může fungovat bez ruské ropy, přesto ji dál nakupuje. MPO poukazuje na logistické překážky
včera
Rusko a Kazachstán se snaží bagatelizovat spekulace o sestřelení letadla
včera
Slib jsem splnil, zdražování skončilo a máme se lépe než loni, prohlásil Fiala v projevu
včera
Izrael bombardoval letiště v Jemenu ve chvíli, kdy se na něm nacházel šéf WHO
včera
Počasí: Meteorologové vydali varování před náledím
včera
O nás bez nás. Francie chtěla vyjednat mír s Ruskem, ale bez Kyjeva, tvrdí Lavrov
včera
Selhání protivzdušné obrany? Sestřelení ázerbájdžánského letounu připomnělo tragédii MH17
včera
Sestřelení letu J2-8243 společnosti Azerbaijan Airlines: Co vše zatím víme?
včera
Pantsir-S. Co je zač ruský systém, který zřejmě sestřelil ázerbájdžánské dopravní letadlo?
Pantsir-S (v kódu NATO: SA-22 Greyhound) je ruský systém protivzdušné obrany krátkého a středního dosahu, který kombinuje raketové a kanónové zbraně. Je určen k ochraně strategických objektů, vojenských základen nebo jednotek před různými druhy leteckých hrozeb, jako jsou letadla, vrtulníky, řízené střely, bezpilotní prostředky (drony) a dokonce i raketové projektily.
Zdroj: Libor Novák