Před dvěma měsíci jsme vám prozradili, jak jezdí nový Jaguar XF s naftovým dvoulitrem a pohonem zadní nápravy. Tenkrát jsme z britského nováčka byly doslova odvařeni, jenže to jsme ještě netušili, že to nejlepší na nás teprve čeká. Do rukou se nám totiž dostala vrcholná specifikace XF S AWD, která ve svém názvu skrývá benzinový šestiválcový třílitr o výkonu 380 koní. Ten je posílán skrze automat ZF na obě nápravy, přičemž přednost dostává stále "zadek". Díky tomu zde máme divokou šelmu, která dokáže konkurenci slušně zatopit pod kotlem.
Design
Už dříve jsme si zde řekli, že nová generace sedanu XF je oproti předchůdci o 7 mm kratší a o 3 mm nižší. Rozvor narostl o 51 mm a nyní nabízí 2690 mm. Koeficient odporu vzduchu činí 0,26 Cx, což je znát i na velmi dynamicky ztvárněném designu. Jeho ostré tváři pomáhá v základu přítomný S paket, který dodává některé specifické designové prvky.
Mezi ně se řadí sportovní přední nárazník, širší nástavce prahů, spojler na víku kufru a velká litá 19" kola. Zkrátka zde máme sedan kombinující sportovnost, eleganci a luxus. To vše pak podtrhuje tmavě modrý lak karoserie a loga S na zádi a přídi. Upřímně se nám takhle kombinace moc líbí a ve spojení s tmavými okny dává XF S znát, že za jeho volantem bude málokdy sedět řidič "andílek".
Interiér
Jestliže jste si mysleli, že XF vás už ničím nepřekvapí, pak by jste si měli zkusit námi testované ostřejší Sko. Po otevření dveří nás velice zaujala sportovní sedadla čalouněná kůží Taurus a velurem s reliéfním logem S. Posez je v nich naprosto bravurní a i delší dálniční trasy v nich řidič se spolujezdcem ztráví bez problémů. Oko snad každého zájemce o vůz pak spočine na sportovním koženém volantu s výhřevem (výhřev je za příplatek) anebo na digitální palubní štít, jehož rychloměr končí cifrou 320.
Co se týče ovladačů, s novou generací došlo k uklizení některých tlačítek. Nehrozí tak přeplácaný střed palubní desky a řidič ví přesně, kde a čím ovládat jakou funkci. Stejně jako minule se pod čelním oknem táhla decentní lišta s logem výrobce. Někoho by mohl zarazit vcelku rozměrný středový tunel, který může především v řidiči probudit stísněnost.
Zbytek testu hodně ostrého Jaguaru najdete ZDE.
Související
TEST: Jaguar XF 2.0d R-Sport (2016): Vymazlená kočička
Aktuálně se děje
Aktualizováno včera
Tragická nehoda na D1. Havaroval tahač s tankem, zemřela jedna osoba
včera
Trumpova ex-asistentka Hope Hicksová vypovídá. Měla popřít aféru Stormy Daniels
včera
Londýn beze změny. Starostou metropole bude nadále Sadiq Khan
Aktualizováno včera
Důvody, proč je pro Ukrajinu tak těžké úplně zničit Kerčský most
včera
Audrey Hepburnová, hvězda stříbrného plátna a módní ikona, by dnes oslavila 95. narozeniny
včera
VIDEO: Diktátor Kim Čong-un se stal hvězdou TikToku s propagandistickou písní „Přátelský otec“
Aktualizováno včera
Ukrajina hlásí šest zraněných po nočních útocích. Sama útočila na Krymu
včera
V Německu napadli neznámí útočníci europoslance. Scholz už reagoval
včera
Princezna Kate si prochází peklem, tvrdí osoba blízká manželce prince Williama
včera
Čtvrteční nehodu vlaku bez strojvedoucího šetří i policie
včera
Polsko je rovněž terčem ruských kybernetických útoků, potvrdila Varšava
včera
NATO cvičí poblíž ruských hranic. Připravují se na válku, soptí Kreml
včera
Požár v Tlumačově zaměstnal hasiče. Dva se zranili
Aktualizováno včera
Maradonova smrt a nová fakta. Zvrat ve vyšetřování záhadného úmrtí legendy
včera
Rusko vydalo zatykač na Volodymyra Zelenského
včera
U Masarykova nádraží nejezdí tramvaje. Úpravy vedení linek budou platit až do léta
včera
Ukrajina odpálila na Krym rakety ATACMS. Americká munice už pomáhá
včera
Kudrnův ÚSTR: Nákladné soudy, odborná ostrakizace, matení veřejnosti
včera
U Paříže se střílelo kvůli drogám. Jeden člověk je po smrti
včera
Pekarová Adamová ocenila Tulejovu reakci. Fiala čeká na další návrh TOP 09
Předsedkyně Poslanecké sněmovny Markéta Pekarová Adamová (TOP 09) ocenila rozhodnutí Pavla Tuleji, který se v pátek vzdal nominace na ministra pro vědu, výzkum a inovace. Ve vládě měl nahradit končící ministryni Helenu Langšádlovou.
Zdroj: Jan Hrabě