Češi po covidu nechtějí riskovat individuální cesty do zahraničí, volí cestovky

Češi v souvislosti s pandemií koronaviru nechtějí riskovat individuální cesty do zahraničí a častěji volí služby cestovních kanceláří (CK). Právě i noví klienti stojí za vysokými prodeji zájezdů na letošní léto. Některé CK u předprodejů evidují dokonce až kolem 50 procent nových zákazníků z řad těch, kteří si dříve organizovali dovolenou sami. Vyplývá to z průzkumu CK Alexandria a odpovědí zástupců dalších CK.

Cestování, ilustrační foto

CK Alexandria zaznamenala výrazný nárůst prodejů letních zájezdů, přičemž zhruba polovina nakupujících se rekrutovala z těch, kteří byli dříve zvyklí si cestu, ubytování i další služby v zahraničí zařizovat sami. Důvodem změny přístupu jsou podle marketingového ředitele CK Petra Šatného zřejmě ne příliš dobré zkušenosti s vymáháním zaplacených peněz za letenky, pobyt nebo pronájem aut.

Pro dalších 18 procent nových zákazníků CK Alexandria, kteří si koupili letní dovolenou v předprodeji, jde podle průzkumu o úplně první leteckou cestu. Od jiných CK přešla asi třetina zákazníků, kteří odpověděli v průzkumu uskutečněném mezi 1100 respondenty na přelomu ledna a února.

"Prodeje zájezdů se momentálně pohybují vysoko nad předcovidovým rokem 2019. Je to samozřejmě dané tím, že naši klienti v posledních dvou letech cestovali míň, než bývali zvyklí. Zároveň ale registrujeme i nové zákazníky, kteří třeba dříve cestovali samostatně," uvedl mluvčí Fischer Group Jan Bezděk. Doplnil, že od CK dostanou lidé informace o aktuálních opatřeních a povinnostech v dané destinaci. Pokud klient v průběhu dovolené zjistí, že nemá všechny dokumenty v pořádku, může se obrátit na delegáta.

Také CK Exim Tours hlásí obrovský zájem o cestování. Z destinací na léto vedou Řecko, Turecko, Španělsko a Egypt. "Nové klienty nám přihrává i to, že jsme se vypořádali se všemi držiteli voucherů za nevyužité zájezdy. Všichni naši klienti, kteří nemohli odcestovat kvůli covidu, dostali svoje peníze zpět, což nám velmi pomáhá v současné sezoně," řekl mluvčí CK Petr Kostka.

Motivací pro 68 procent zákazníků pro nákup pobytu u CK je podle průzkumu záruka vrácení peněz při nemožnosti vycestovat kvůli pandemii. Jistotu, že případné problémy budou moci řešit osobně v pobočkách, telefonicky nebo e-mailem, je podstatná pro přibližně 50 procent lidí. Nechtějí být spojeni s automaty nebo tzv. chatboty, tedy počítačovými programy, které jsou určené k automatizované komunikaci s lidmi. Stejná část oslovených věří referenci známých nebo příbuzných. Pro zhruba 80 procent lidí je důležitá historie, dobrá pověst a přístup CK k zákazníkům.

Zemřel oblíbený herec Josef Abrhám, bylo mu 82 let

17.05.2022 10:40 Ve věku 82 let zemřel legendární herec Josef Abrhám, držitel Českého lva či Ceny Thálie za…

ON-LINE 83. den války: Ruské okupační jednotky pokračují v útocích na…

17.05.2022 12:55 Ruský agresor pokračuje v útocích v operační zóně na východě Ukrajiny, zejména v oblasti Doněcku. V…

Počasí: Česko zřejmě čekají první letošní tropy i bouřky

17.05.2022 06:30 Suché počasí v tomto týdnu skončí. Po pondělním slunečném a horkém dni se pozdě odpoledne začala…

U Kyjeva našli v hromadném hrobě tělo českého občana

17.05.2022 08:55 Tělo českého občana bylo nalezeno u Kyjeva v hromadném hrobě. Jde o českého řidiče kamionu, který…

Turecko neschválí rozšíření NATO o Švédsko a Finsko

16.05.2022 21:57 Turecko neschválí rozšíření Severoatlantické aliance o Švédsko a Finsko. Dnes to podle agentury…

Cestovky předpokládají rekordní sezonu, prodeje převyšují rok 2019

12.05.2022 14:15 Velké cestovní kanceláře (CK) a agentury předpokládají letos rekordní sezonu. Současné prodeje…

Češi letos chtějí na dovolenou k moři, inflace je neodradila. Cestovní…

29.04.2022 13:25 V tuzemsku stoupá zájem o cestování, inflace Čechy od nákupu dovolené neodradila. Cestovní…

Související:

Právě se děje

reklama