Vůz Škoda Scala definuje novým charakterem, novou technologií a novým jménem zcela nově kompaktní třídu vozů značky Škoda . Proto se název Scala, který pochází z latiny a v překladu znamená schody nebo žebřík, k novince skvěle hodí. Vůz s karoserií hatchback kombinuje emocionální design, vysokou funkčnost a nejmodernější možnosti konektivity a přenáší do sériově vyráběného vozu poprvé emocionální designový jazyk studie Vision RS. V nabídce je pět motorů s výkony od 66 kW (90 k) do 110 kW (150 k). Škoda Scala nabízí také vysokou úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti, Bi-LED přední světlomety a full LED zadní světla, dostatek místa pro zavazadla i cestující a mnoho prvků Simply Clever. Model vstoupí na trh v první polovině roku 2019.
Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier řekl: „Novým modelem Škoda Scala otevíráme novou kapitolu vozů kompaktní třídy. Jedná se o zcela nový vůz, který ve třídě výrazně posouvá měřítka v oblasti technologií, bezpečnosti a designu. Dokládá to i svým novým názvem. Současně Škoda Scala skvěle prezentuje atraktivnost v duchu „smart understatement“, typickou pro značku Škoda. Jsme přesvědčeni, že se vozu Škoda Scala podaří nově nastavit měřítka kompaktních vozů značky Škoda.“
Design:
Jako první vůz značky Škoda charakterizuje Škoda Scala svým emotivním a autentickým vzhledem další vývojový stupeň designového jazyka značky Škoda. Jako první sériově vyráběný vůz Škoda v Evropě má na pátých dveřích namísto loga sebevědomý nápis Škoda. Až osmnáctipalcová kola z lehké slitiny dodávají vozu dynamický vzhled, jedinečné, prodloužené sklo pátých dveří, které je součástí výbavového stupně Style, dodává vozu Škoda Scala vlastní styl.
Interiér:
Nový koncept pojetí interiéru, který vychází ze studie Vision RS, kombinuje ergonomii a emotivní vzhled s velkorysým prostorem, typickým pro značku Škoda, a největším zavazadlovým prostorem ve své třídě. Přístrojová deska s centrálním, vysoko umístěným displejem, a výplně předních dveří mají kvalitní, měkčený povrch se specifickou úpravou, která napodobuje krystalickou strukturu. Příjemnou atmosféru interiéru dodává ambientní osvětlení, teplé odstíny barev a barevné kontrastní obšití potahů sedadel. Čalounění sedadel je na přání z kvalitního mikrovlákna Suedia. O dodatečný komfort se starají na přání dodávané vyhřívání čelního skla nebo vyhřívaný volant.
Pohonné jednotky a podvozek:
Tři benzinové motory TSI o objemu 1,0 nebo 1,5 l a jeden naftový motor1,6 TDI pokrývají výkonové spektrum od 70 do 110 kW (95 až 150 k). V průběhu roku 2019 bude následovat motor 1,0 G-TEC o výkonu 66 kW (90 k) s pohonem na ekologický zemní plyn (CNG). Pět úsporných motorů vybavených turbodmychadlem samozřejmě splňuje emisní normu Euro 6d TEMP. Na přání je nabízen systém Sport Chassis Control, který nabízí nastavení podvozku s režimy Normal a Sport, které lze přepínat ve volbě jízdního režimu Driving Mode Select.
Asistenční systémy:
Mnoho asistenčních systémů vozu Škoda Scala bylo dosud známých pouze z vozů vyšších tříd. Asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), který je dostupný na přání, upozorňuje až do vzdálenosti 70 m, tedy o 50 m dále než asistent hlídání mrtvého úhlu (Blind Spot Detect), když sezezadu blíží vozidla, která mají v úmyslu předjíždět nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu. Na přání je nabízen také adaptivní tempomat (ACC), který je aktivní do rychlosti 210 km/h, a parkovací asistent (Park Assist). Asistent hlídání jízdního pruhu (Lane Assist) a Front Assist včetně funkce nouzové brzdy jsou součástí standardní výbavy.
Technologie a bezpečnost:
Vůz Škoda Scala má ve standardní výbavě LED světlomety a LED zadní skupinové svítilny. Přední Bi-LED a zadní full LED varianta těchto světel s dynamickými zadními směrovými světly, které Scala nabízí jako první model značky Škoda, je součástí výbavového stupně Style. Mezi devět nabízených airbagů patří kolenní airbag řidiče a poprvé ve třídě kompaktních vozů na přání dodávané zadní boční airbagy. V případě hrozící nehody uzavře proaktivní ochrana cestujících Crew Protect Assist, která je dostupná na přání, automaticky v předstihu okna a předepne bezpečnostní pásy na předních sedadlech.
Infotainment:
Virtuální Kokpit, který je dostupný na přání, má displej o velikosti 10,25“. Jedná se o největší displej v rámci třídy kompaktních vozů. Displeje infotainment systémů třetí generace na bázi řady MIB mají úhlopříčku o velikosti od 6,5“ do 9,2“. Dotyková obrazovka je komfortně umístěna vysoko tak, aby byla dobře čitelná pro řidiče i spolujezdce. Sound System Škoda, který je dostupný na přání, nabízí subwoofer a deset reproduktorů. Díky mnoha novým mobilním online službám Škoda Connect mohou cestující pomocí mobilního telefonu zamknout a odemknout vůz nebo aktualizovat software infotainment systému nebo mapy navigace „vzduchem“. Díky zabudované kartě eSIM s připojením LTE je vůz Škoda Scala vždy online.
Simply Clever:
Škoda Scala nabízí mnoho Simply Clever prvků, například elektricky ovládané páté dveře s funkcí Tip-To-Close, které jsou nabízeny v této třídě poprvé, nebo mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení, které se vyklopí po stisknutí tlačítka v zavazadlovém prostoru.
9. června 2025 13:57
Chyba v e-shopu Reebok: Zboží za zlomek ceny, teď nad objednávkami visí otazník
Související

Nová Škoda Scala a Kamiq. Podívejte se na fotografie

Škoda Auto zřejmě přeruší výrobu vozidel Scala a Kamiq
Aktuálně se děje
včera

Zemřel známý americký rockový zpěvák David Roach
včera

Plzeň čeká v play-off Ligy mistrů Salcburk či Bruggy, Olomouc by jela na sever. Co Sparta?
včera

Trump mluví o velkém pokroku v jednáních s Kremlem. Volal Zelenskému
včera

K tragédii v metru nechybělo mnoho. Žena měla obrovské štěstí
včera

Sparta odčinila prohru v Kazachstánu, Aktobe doma přehrála 4:0. Ostrava v Polsku prohrála
včera

Utajený svět Hamásu: Kde bere peníze a jak vyplácí tisíce úředníků?
včera

Mimořádná zpráva Trump uvalil cla na Indii za to, že nakupuje ruskou ropu
včera

Trumpova administrativa ruší Muskovo kontroverzní nařízení. Nikdo nevěděl, co s ním dělat
včera

Putin jednal tři hodiny s Witkoffem o ukončení války na Ukrajině
včera

Nemusí se shodnout, ale konflikty musí skrýt. Nawrocki a Tusk potřebují Poláky vést, ne rozdělovat
včera

Proč je Trump tak nevyzpytatelný? Server odhalil tajemství jeho komunikace
včera

Litva žádá NATO o pomoc. Na obranu před ruskými drony chce i experimentální zbraně
včera

Trumpův vyslanec Witkoff dorazil do Moskvy, sešel se s Putinem
včera

Důkaz, že je v Pásmu Gazy hladomor, máme před očima. Tvrdě ovlivní i budoucí generace
včera

Bitvu u Hradce Králové překonala až druhá světová. Na českém území se roku 1866 bilo téměř půl milionu vojáků
včera

Pět případů za rok. Dětská obrna byla na pokraji vymýcení, proč se to dodnes nepovedlo?
včera

Čínský převrat: Pokuty za příliš mnoho dětí jsou minulostí. Dnes za ně úřady naopak platí
včera

Kennedy Jr. podlehl hoaxům. Zrušil v USA vývoj mRNA vakcín
včera

Trump tlačí na Indii, aby přestala kupovat ruskou ropu. Proč to Módí nemůže udělat?
včera
Kauza Titan: Whistleblower o katastrofálním stavu ponorky věděl. Když na něj upozornil, firma ho vyhodila
David Lochridge, whistleblower stojící za tragickou nehodou ponorky Titan, obvinil vedení společnosti Oceangate a selhání amerických úřadů, které tragédii nedokázaly zabránit. Lochridge, jenž již dříve upozornil na bezpečnostní problémy, tvrdí, že konstrukční vady ponorky a nedostatek nezávislého bezpečnostního dohledu hrály klíčovou roli ve ztrátě pěti životů, včetně ředitele Oceangate Stocktona Rushe.
Zdroj: Libor Novák