Do očkovací kampaně se zapojují influenceři a spolky, vystupňuje se v červnu

Kampaň na podporu očkování proti covidu-19 se v červnu vystupňuje. S otevřením možnosti očkování i pro mladší věkové skupiny se do kampaně zapojují také influenceři a rozšiřuje se na sociální sítě. Na šíření kampaně se budou podílet také zájmové spolky, jako jsou Orel, Junák či myslivecká jednota, a také organizace zastupující národností a náboženské komunity. ČTK o tom dnes informovala iniciativa Cesta ven, která kampaň pro stát vytvořila.

Od středy se mohou nechat očkovat lidé nad 30 let. Protože kampaň potřebuje oslovovat stále mladší ročníky, dohodli se autoři kampaně na spolupráci s populárními osobnostmi, které jsou důvěryhodné pro různé cílové skupiny. Kampaň bez nároku na honorář už podpořili například herečka a výtvarnice Ester Geislerová, herec a moderátor Aleš Háma, zpěvačka Victoria Velvet, moderátor Libor Bouček, zpěvák Adam Mišík, herečka Iva Pazderková nebo youtubeři Adam Lysek a Lukáš Fritscher.

S ústupem epidemie a menším strachem lidí z nákazy covidem se kampaň podle autorů zaměří více na výhody vakcinace, tedy na to, že očkovaní lidé nemusí pravidelně podstupovat testy a je pro ně výrazně jednodušší například cestovat.

Iniciativa oslovila také přes 50 národnostních, náboženských a dalších komunit. Například Dům národnostních menšin připraví překlady materiálů kampaně pro nejpočetnější menšiny žijící v Česku. Zapojí se také některá zájmová sdružení, spolupráci už podle iniciativy potvrdily organizace Orel, Junák - český skaut a Českomoravská myslivecká jednota.

Iniciativa nabízí koncept a podklady zdarma komukoliv, kdo má zájem. Podklady jsou na webu komunikacepomaha.cz. Už dříve kampaň pro svoji potřeby využil Jihomoravský kraj, připravuje se také v Pardubickém, Ústeckém a Jihočeském kraji. Zapojily se i firmy Mondelez, Komerční banka či Třinecké železárny.

Kampaň odstartovala 12. dubna. V uplynulém měsíci odvysílala asi 700 spotů v TV Nova a Prima a podle iniciativy oslovila asi šest milionů lidí. Od května běží i v České televizi, kde je také verze pro lidi se sluchovým postižením. On-line část oslovila v dubnu 2,23 milionu uživatelů, v tištěných médiích asi 5,4 milionu lidí, uvedla iniciativa. V rozhlasové části se za první dva týdny odvysílalo 750 spotů a v květnu se rozšířily i na stanice Českého rozhlasu. V květnu se podle autorů síla kampaně zdvojnásobila.

Cílem národní kampaně postavené na sloganu Udělejme tečku za koronavirem je, aby se k očkování přihlásilo alespoň 70 procent dospělé populace. Úřad vlády zaplatil za návrh kampaně vytvořený iniciativou Cesta ven 4,2 milionu korun bez DPH, ministerstvo zdravotnictví nakoupí prostor v médiích až za 50 milionů korun. Nákup pro něj zajišťuje agentura Remmark.

Související

Eurozpravy.cz

Stahování certifikátů ke covidu nefunguje, systém bude upravený večer

V současné době je problém z webového portálu stahovat certifikáty o nákaze, testu či očkování na covid-19, informovala na twitteru Chytrá karanténa. Systém bude upravený večer. Podle zjištění ČTK jsou problémy už od rána. Možnost vytvořit si na webu elektronický certifikát mají lidé od začátku června, ve středu byla přidána možnost stáhnout ho pro děti či cizince.

Více souvisejících

EZ

Aktuálně se děje

před 15 minutami

před 44 minutami

před 1 hodinou

před 1 hodinou

před 2 hodinami

před 2 hodinami

před 3 hodinami

před 3 hodinami

před 4 hodinami

před 4 hodinami

před 4 hodinami

před 5 hodinami

Ilustrační foto

Zlevňování se nekoná. Ceny spotřebitelských výrobků v Česku opět rostou

Ceny spotřebitelských výrobků v Česku v dubnu vzrostly o 2,9 procenta ve srovnání s předchozím rokem, což představuje zrychlení oproti březnovému dvouprocentnímu nárůstu. Hlavními tahouny inflace byly ceny potravin, alkoholu a pohonných hmot. Vyplývá to z údajů zveřejněných Českým statistickým úřadem (ČSÚ). V porovnání s předchozím měsícem se spotřebitelské ceny v dubnu zvýšily o 0,7 procenta.

před 5 hodinami

před 6 hodinami

před 6 hodinami

před 7 hodinami

před 7 hodinami

před 8 hodinami

Vladimír Putin na ekonomickém fóru ve Vladivostoku

Rusko se připravuje na válku s NATO? Odvolání Šojgua z funkce ministra naznačuje, co Kreml chystá, tvrdí ISW

Podle analýzy amerického Institutu pro výzkum války (ISW) navrhnutí Andreje Belousova, dosavadního prvního místopředsedy ruské vlády a ekonoma, na post ministra obrany naznačuje, že prezident Vladimir Putin podniká kroky směřující k mobilizaci ruské ekonomiky a zbrojního průmyslu pro potenciálně dlouhodobý konflikt na Ukrajině a možnou budoucí konfrontaci s NATO. 

před 8 hodinami

MS v hokeji

Navzdory bojovnému srdci Poláci nestačili na zkušenější Švédy, alpské derby nabídlo jedenáct branek

Po vyrovnané boji s Lotyši narazili Poláci ve svém druhém zápase na letošním MS na daleko těžšího soupeře a to Švédy. Přestože ani tentokrát našim severním sousedům nechybělo vedle hlasité podpory z hlediště Ostravar Areny podobě nadšení jako proti pobaltskému soupeři, kvalita v jednotlivých hokejových dovednostech byla znát. Seveřané rozhodně nehráli na plný plyn, ale i v poněkud utlumeném režimu si dokráčeli za pohodovou výhrou 5:1 a k dosavadním třem bodům si tak připsali další tři. To v Praze se favorizovaným Švýcarům nerodilo očekávané vítězství vůbec lehce. Alpské derby nabídlo jedenáct branek, přičemž tu rozhodující vstřelili Švýcaři až v poslední minutě základní hrací doby. 

před 8 hodinami

Blinken kritizuje Izrael: Zabíjíte civilisty, ale vůdce Hamásu jste neutralizovat nedokázali

Americký ministr zahraničí Antony Blinken v neděli kritizoval postup Izraele ve válce v Pásmu Gazy. Izraelská taktika podle něj způsobila velký počet civilních obětí, ale nedokázala neutralizovat vůdce hnutí Hamás. Informuje o tom agentura AP.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy