Příčinou sobotní srážky lokomotivy a osobního vlaku v Němčicích nad Hanou na Prostějovsku byla pravděpodobně nedovolená jízda za návěstidlo, které ji zakazovalo. ČTK to dnes řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal a potvrdil to i ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO).
Vyšetřování příčin podle Drápala potrvá několik měsíců. Provoz na trati mezi Nezamyslicemi a Kojetínem byl po srážce přerušen, dnes po poledni byla zprovozněna jedna kolej. "K 12:48 jsme zprovoznili první kolej s rychlostí do 50 kilometrů v hodině," uvedla dnes Správa železnic na twitteru.
Dnes a zřejmě v několika nadcházejících dnech budou moci vlaky v místě jezdit jen po jedné koleji a s omezenou rychlostí. Opravné práce budou pokračovat v následujících dnech. "Další práce se budou teprve plánovat. Je třeba opravit poškozenou výhybku, druhou kolej i římsu nadjezdu," řekla dnes ČTK mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Rozsah prací i jejich časová náročnost a nutná výluka kvůli dalším opravám budou podle ní teprve upřesněny. Práce na odstraňování vykolejených vozů začaly v sobotu večer. Na místo byl povolán speciální jeřáb. Vykolejené vozy byly odstraněny kolem půlnoci ze soboty na dnešek, ráno se začala opravovat poškozená kolej.
"Příčina se vyšetřuje. Byl to jeden vlak privátní společnosti, podle mých informací projel návěstidlo, kde bylo zcela zjevně stůj, a bočně narazil do vlaku Českých drah," řekl dnes na dotaz ČTK Havlíček. Strojvedoucí, který podle ministra udělal fatální chybu, při nehodě utrpěl zranění.
Při nehodě byli zraněni dva lidé, druhým zraněným byl cestující v osobním vlaku. V obou případech šlo o lehká zranění. Hasiči z vlaku evakuovali pět cestujících a personál vlaku. Podle Drážní inspekce byly škody odhadnuty na 10,3 milionu korun. Z toho tři miliony korun na osobním vlaku, pět milionů na lokomotivě a 2,3 milionu korun je škoda na trati.
Související

Tragédie v Rusku. Vlak narazil do zříceného mostu, na místě jsou mrtví i desítky zraněných

V Ústí nad Orlicí hořel vlak se dřevem. Železničáři museli omezit provoz
Aktuálně se děje
včera

Volba, která může změnit svět. Trump čelí zřejmě nejdůležitějšímu rozhodnutí v kariéře
včera

Chameneího zatím nezabijeme, ale dochází nám trpělivost, prohlásil Trump
včera

Experti si posvítili na Trump Mobile: To, co slibuje prezident USA, je podle nich naprosto nereálné
včera

Snaha o pád vlády ministry nezajímá, nepřišla jich ani půlka. Předvolební show, vyčetla opozici Pekarová Aadamová
včera

Proč Izrael zaútočil na Írán? Podle expertů je důvodů více, od jaderného programu až po vnitropolitické tlaky na Netanjahua
včera

Izraelské letectvo opět udeřilo v Íránu. Evropa evakuuje své občany, domů se vrací i Češi
včera

Kvůli Íránu odjel z G7, jaké ale budou další kroky? Trump má aktuálně tři možnosti
včera

Šojgu se vydal do Severní Koreje na "zvláštní misi" za Kim Čong-unem
včera

Nejšpinavější korupční skandál v dějinách Česka, prohlásil Babiš ve Sněmovně. Fiala připustil problémy
včera

Španělskem otřásá korupční skandál. Sánchezova vláda může skončit katastrofou, varují experti
včera

Izrael a Írán jsou ve válce, která může trvat týdny i déle. Podle expertů hrozí širší konflikt, zapojení USA by vše zásadně změnilo
včera

EU: Ukrajina zažila jeden z nejničivějších útoků od začátku války
včera

Trump: O příměří s Izraelem neusilujeme, nedopustím ale, aby Írán získal jadernou zbraň
včera

Sněmovna jedná o nedůvěře vládě kvůli bitcoinové kauze. Schůze se zřejmě protáhne do zítřka
včera

Zelenskyj mluví o jednom z nejhorších útoků. V Kyjevě přišlo 14 lidí o život
včera

Vrahovi zákonodárců z Minnesoty hrozí trest smrti. Na mušce měl i další politiky
včera

Izrael nařídil evakuaci Teheránu, Írán vypálil další salvu raket. Trump nečekaně odešel ze summitu G7
včera

Čína bije na poplach, Rusko kalkuluje. Válka Íránu s Izraelem a rozdílné přístupy autoritářských mocností
včera

Počasí o nadcházejícím víkendu tropické teploty nepřinese
16. června 2025 21:43
Nepatří mu, přesto ho mění k nepoznání: Jak si Rusko upravuje Krym k obrazu svému?
Na okupovaném Krymu plánuje Rusko během příštích pěti let postavit a opravit více než 1000 kilometrů silnic. Přestože oficiálně jde o „civilní infrastrukturu“, odborníci a ukrajinské úřady varují: ve skutečnosti jde o vojenský projekt s cílem zefektivnit přesuny těžké techniky a usnadnit nelegální odvoz přírodních zdrojů z okupovaných území Ukrajiny.
Zdroj: Libor Novák