Curych - Největší světový výrobce čokolády oznámil, že vyvinul čokoládu, která zpomaluje stárnutí a vznik vrásek. Prý tak reaguje na poptávku po zdravých potravinách.
Firma Barry Callebaut tvrdí, že zákazníci, kteří by jedli každý den jednu dvacetigramovou tyčinku jejich čokolády plné antioxidantů, by zpozorovali zlepšení pružnosti a hydratace pokožky. Testy výrobce to prý prokázaly.
Vědci již dříve zjistili, že tmavá čokoláda může prospívat zdraví. Díky vysokému obsahu antioxidantů čili flavanolů může snižovat krevní tlak a zmenšovat riziko mrtvice.
Švýcarský výrobce teď prý přišel s novou technologií, která umožňuje při výrobě čokolády uchovat větší procento cenných flavanolů. Čokoláda takto vyrobená by tedy měla být ještě zdravější než běžná tmavá čokoláda.
Ne všichni odborníci jsou ale přesvědčeni, že antioxidanty mohou mít viditelný vliv na stav pokožky.
"Existuje celá řada solidních studií, které ukazují, že flavanoly mohou mít pozitivní vliv na prokrvení. Mohou snižovat krevní tlak, a tak nepřímo předcházet rozvoji kardiovaskulárních chorob. Jejich vliv na kůži nebo výkon mozku ale tak jasně prokázán není. Jsou tu fakta, která tuto domněnku mohou podporovat, ale nejsou konzistentní. Možná je to tak, že zvýšené prokrvení tkání může také působit na zdraví pleti nebo na paměť," řekl reportérům agentury Reuters Richard Hurrell, profesor výživy na Švýcarském federálním institutu technologie.
Související
Ideál krásy člověka. Jak se měnil napříč staletími?
Co s vlasy v době koronaviru: Stříhat, či nestříhat?
Aktuálně se děje
před 1 hodinou
Izraelská armáda nařídila evakuaci pátého největšího města Libanonu
před 1 hodinou
Uživatelé v EU mají smůlu. Apple jim přepracovanou Siri s umělou inteligencí nedodá
před 2 hodinami
Trumpa na zápase NBA vypískali. Během utkání usnul
před 3 hodinami
Izrael bez obvinění už 500 dní vězní významného lékaře. Přemístil ho na samotku, kde si ani nelehne
před 4 hodinami
Na frontě se mu nedaří, ve světě čelí rostoucí izolaci. Zelenskyj popsal bezútěšnou pozici Ruska
před 5 hodinami
Trump: K podpisu mírové dohody s Íránem dojde do tří dnů
před 6 hodinami
Írán a Izrael oznámily zastavení vzájemných útoků
před 6 hodinami
Soud opět zasáhl proti Trumpovi. Zrušil poplatek 100 000 dolarů za žádost o víza
před 8 hodinami
Výhled počasí na měsíc. Teploty budou jiné, než bývá zvykem
včera
Do Varů dorazí dvě hollywoodské hvězdy. Oscarové nominace zatím neproměnily
včera
Další tornádo potvrzeno. Meteorologové ho zachytili v Děčíně
včera
Šéfka poslanců ANO Malá skončila v nemocnici. Babiš je s ní v kontaktu
včera
Česko dá v příštím roce více peněz za státní pojištěnce, rozhodla vláda
včera
Konec jedné kapitoly. Exprezidenta Čaputová oznámila rozchod
včera
Taxikář střílel v Poleradech. Pro raněného letěl vrtulník, případ řeší policie
včera
Medardovské počasí dorazí se zpožděním, potvrdili meteorologové
včera
Kuba je na suchu. Ropná blokáda USA nechala zemi v kritickém stavu
včera
Čína devastuje evropský chemický průmysl. Zasáhněte, než bude pozdě, žádají firmy EU
včera
Počet mrtvých po zemětřesení na Filipínách překročil tři desítky
včera
Trump vyzval Írán a Izrael k okamžitému zastavení palby. Ukončili jsme operaci, reagoval Teherán
Mezi Íránem a Izraelem došlo k prudkému obnovení bojů. Jde o první vzájemné údery na vlastních územích od dubnového zavedení křehkého příměří. Nová vlna násilí propukla poté, co Izrael v neděli zaútočil na jižní předměstí libanonského hlavního města Bejrútu, což Teherán vyhodnotil jako porušení dohodnutého klidu zbraní. Izraelská armáda zásah dvou bytů ve dvou samostatných budovách, který si podle předběžných zpráv vyžádal dvě oběti, zdůvodnila cílením na infrastrukturu hnutí Hizballáh v reakci na raketové útoky mířící na severní Izrael.
Zdroj: Libor Novák