Londýn - Podle nového vyhodnocení více než 200 vědeckých studií je bezpečné vypít denně až čtyři šálky kávy. Negativní zdravotní následky byly ovšem zjištěny při konzumaci kávy během těhotenství.
Srovnávací studii zveřejnil odborný časopis British Medical Journal. "Konzumace kávy byla častěji spojená s kladnými než negativními dopady na celou škálu zdravotních rizik," uvedli vědci.
Vysoká konzumace kávy byla například provázená nižším rizikem konkrétních typů rakoviny včetně rakoviny prostaty, děložní výstelky, melanomu, rakoviny ústní dutiny, leukémie, nemelanomové rakoviny kůže a rakoviny jater.
Pijáci kávy, kteří si dopřáli tři šálky denně, měli nejnižší riziko kardiovaskulárních chorob, koronární choroby srdeční a infarktu. Konzumace kávy byla také spojena s nižším rizikem neurologických problémů včetně Parkinsonovy choroby, Alzheimerovy choroby a deprese.
Pozor by si ale měly dát ženy během těhotenství. V tomto případě se zdá být konzumace kávy spojená s nízkou porodní váhou, předčasným porodem a potraty. U žen náchylných k lámavosti kostí káva zvyšuje riziko dalších fraktur.
Související
Pomohla vůbec někomu Trumpova cla? První země se z nich opatrně raduje
Káva se stává nápojem bohatých. Její cena je hned ze dvou důvodů rekordní
káva , zdraví , těhotenství
Aktuálně se děje
před 6 minutami
Belfast v plamenech. Po brutálním útoku migranta vyšli naštvaní lidé do ulic, vypukly nepokoje
před 45 minutami
USA se pomstily za sestřelený vrtulník Apache
před 1 hodinou
Lidé Trumpovi nevěří. USA jako spojence vnímá jen každý desátý Evropan
před 2 hodinami
Trump a Netanjahu věřili, že porážka Íránu Blízký východ změní. Vše je ale úplně jinak
před 3 hodinami
Policie pokročila s vyšetřováním střelby v Poleradech. Taxikáři hrozí až 10 let
před 5 hodinami
Počasí se ochladí. Dorazí i vytrvalejší deště
včera
Nová proruská bulharská vláda zastaví veškeré dodávky zbraní na Ukrajinu
včera
Při výbuchu auta v Moskvě údajně zahynul ruský generál
včera
EU chce zakázat vstup všem Rusům, kteří od začátku války sloužili v armádě
včera
Lukašenko odmítl poslat běloruské vojáky na Ukrajinu: Nebudeme potravou pro děla
včera
Tajnůstkářství, nedůvěra, testování loajality. Co se děje v Pentagonu pod vedením Hegsetha?
včera
Netanjahu v kleštích. Izraelci požadují masivní údery na Libanon, tím by naštval Trumpa
včera
Zelenskyj je přesvědčen, že NATO Ukrajinu potřebuje
včera
Izraelská armáda nařídila evakuaci pátého největšího města Libanonu
včera
Uživatelé v EU mají smůlu. Apple jim přepracovanou Siri s umělou inteligencí nedodá
včera
Trumpa na zápase NBA vypískali. Během utkání usnul
včera
Izrael bez obvinění už 500 dní vězní významného lékaře. Přemístil ho na samotku, kde si ani nelehne
včera
Na frontě se mu nedaří, ve světě čelí rostoucí izolaci. Zelenskyj popsal bezútěšnou pozici Ruska
včera
Trump: K podpisu mírové dohody s Íránem dojde do tří dnů
včera
Írán a Izrael oznámily zastavení vzájemných útoků
Írán a Izrael oznámily zastavení vzájemných útoků, ke kterým došlo poprvé od dubnového příměří. Izraelský premiér Benjamin Netanjahu potvrdil, že jeho země v tuto chvíli palbu drží, avšak zdůraznil, že boj proti Íránu a jím podporovanému libanonskému hnutí Hizballáh zdaleka neskončil. Íránská armáda již dříve deklarovala konec operací poté, co Izraeli uštědřila bolestivou odpověď. Zároveň však pohrozila ještě tvrdšími opatřeními v případě, že židovský stát podnikne další údery, a to včetně akcí na území Libanonu.
Zdroj: Libor Novák