Téměř polovina lidí kvůli epidemii víc komunikuje on-line, ukázal průzkum

Celkem 47 procent Čechů starších 16 let během nouzového stavu začalo častěji využívat některou z on-line alternativ pro komunikaci a sociální kontakt. Kvůli nejrůznějším omezením, která v Česku v posledních dvou měsících panovala, začali lidé více než obvykle využívat také aplikace spojené se zábavou (45 procent) a nakupovat online (41 procent). Vyplývá to z květnového průzkumu agentury IPSOS pro Air Bank mezi 700 respondenty.

Přidejte svůj názor

Ilustrační foto
doporučujeme

Dvě pětiny lidí uvedly, že častěji využívají i mobilní a internetové bankovnictví nebo aplikace přinášející aktuální zprávy. Více než třetina (36 procent) lidí odpověděla, že jim návštěvu kamenných poboček a provozoven zcela nahradilo on-line bankovnictví. A například čtvrtině dotázaných on-line svět zcela vynahradil možnosti zábavy.

"Češi nahradili osobní komunikaci on-lineovým řešením, ať už komunikovali přes sociální sítě, nebo si stáhli nové aplikace. I starší generace byla nucena sáhnout po komunikačním kanálu, se kterým doposud neměla příliš zkušeností.

A protože lidem byla odebrána prakticky jakákoliv možnost zábavy mimo domov, maximálně využili aplikací spojených se zábavou. Nastalá situace donutila téměř polovinu lidí vyzkoušet on-line možnosti řešení svých potřeb, ať už se jedná o on-line nákup potravin, nebo správu rodinných financí," uvedl vedoucí výzkumu trhu Air Bank Petr Šmíd.

Během nouzového stavu začali někteří lidé nově využívat také bankovní aplikace. Uvedlo to 16 procent respondentů. Nejčastěji zmiňovali mobilní bankovnictví My Air pro klienty Air Bank (20 procent), aplikace České spořitelny (19 procent) a Komerční banky (12 procent).

V průběhu minulých měsíců rostlo významně i využití firemních cloud služeb. "Firmy potřebovaly zajistit dostupnost jejich systémů a dokumentů zaměstnancům mimo kancelář. Stejně tak prudce vzrostlo využití videokonferencí a nástrojů pro týmovou spolupráci. Obrovský skok je i ve využití cloudu ve školství v rámci komunikace a spolupráce," uvedl Petr Loužecký ze společnosti Algotech.

Podle průzkumu společnosti Acronis zákazníci u poloviny poskytovatelů IT služeb v současnosti nejvíce nakupují software pro kybernetickou bezpečnost. Dlouhodobě nejvyužívanější nabídkou je pak minimalizace ztráty dat.

Loading...
Vstupte do diskuze
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Jak pandemie koronaviru v budoucnu změní svět práce?

24.05.2020 19:51 Virus SARS-CoV-2 zásadně změnil způsob našeho života, ale co svět práce? Po rozvolňování ochranných…

Alžběta Lidmila a zámek Nový Stránov aneb život ženy v 17. století

24.05.2020 08:38 Mnoho lidí, především žen, si dodnes uchovává naivní představu o statečných rytířích, sličných…

Může citron nebo zelí škodit zdraví? Vědci řekli, proč bychom po nich měli…

23.05.2020 21:01 Aktualizováno Už od dětských let je nám vštěpováno, že základ ústní hygieny spočívá v čištění zubů dvakrát denně.…

Vědci vydali doporučení, jak zacházet s jídlem z dovozu nebo z výdejního…

23.05.2020 19:41 Koronavirus SARS-CoV-2 uzavřel restaurace, bistra a jídelny po celé zemi. Mnoho z nich vsadilo na…

Související:

Právě se děje

Další zprávy