Sydney - Pokud jde o zdraví, existují i takové rady, které jsou v rozporu s naší intuicí. A přesto fungují a jsou vědecky prověřené.
Zelené jablko na bolest hlavy
Že je jablko denně nad všechny doktory, věděly už naše babičky. Ale jak se nyní ukázalo, dokáže také zahnat bolest hlavy. Podle studie americké nadace The Smell & Taste Treatment and Research Foundation pomáhá vůně zeleného jablka, jako je například Granny Smith, zmírnit vážnost migrén. Vědci soudí, že to může souviset s tím, jak příjemné vůně umí uvolnit a snížit napětí.
Při splachování toalety mějte vždy přiklopené víko
Mikrobiologové z Arizonské univerzity zjistili, že vodní částice znečištěné takovými bakteriemi, jako je například E.coli, se ještě několik hodin vznášejí místností, aby se pak usadily na všech okolních površích. V případě, že je záchod spojený s koupelnou, například na vašem zubním kartáčku.
Do posilovny s čokoládou
Výzkum Loughboroughské univerzity zjistil, že čokoládové mléko po náročném posilování dokáže pomoci při zotavení a povzbudit růst svalů. Proč? Protože mléko poskytuje zdroj proteinů společně s vodou a elektrolyty, zatímco čokoláda dodá sacharidy. Relativně vysoký obsah cukru pomáhá obnovit ztracenou energii - a je to levnější než proteinový koktejl.
Boty na podpatku = lepší sexuální život
Nejde jen o zvýšené sebevědomí, které žena cítí, když si obuje lodičky na vysokém podpatku. Univerzita v italské Veroně zjistila, že chůze v botách na vysokých podpatcích přímo působí na svaly dna pánevního, které jsou spojené s orgasmem. Uvedl to server whimn.com.au.
Cvičte, když jste unavení
Když jste vyčerpaní, pak jít si zaběhat se zdá být poslední věcí, na kterou byste měli chuť. Ale zapotit se při cvičení je ideální způsob, jak setřást únavu - alespoň tedy podle studie zveřejněné v časopise Medicine and Science. Z ní vyplývá, že po 30minutovém cvičení střední intenzity se nálada zlepší. Cvičení pomůže kyslíku účinněji proudit v těle a zahnat únavu.
Káva a spánek? Ano
V Japonsku vědci uskutečnili studii zaměřenou na přínos odpoledního "šlofíka". Zjistili, že lidé, kteří vypili 200 miligramů kofeinu (to odpovídá asi dvěma běžným šálkům kávy), a pak si okamžitě šli na 20 minut odpočinout, se cítili bdělejší a lépe si vedli v následných počítačových testech než lidé, kteří si šli odpočinout bez kávy.
Mozek probere žvýkání
Už jste vypili tři kávy a pořád ještě před sebou máte seznam úkolů dlouhý jako vaše ruka? Zkuste žvýkačku. Vědci z univerzity v Coventry zjistili, že žvýkání mentolové žvýkačky dokáže dramaticky snížit únavu. Další studie pak uvádějí, že žvýkání dokáže zlepšit výsledky v testech a paměť o 35 procent.
Nečistětě si zuby hned po jídle
Ne, to není výzva k zanedbávání ústní hygieny. Jen rada založená na skutečnosti, že kyselá jídla, jako jsou citrusové plody, sportovní nápoje nebo třeba rajčata mohou změkčit zubní sklovinu. Pokud ihned po jejich konzumaci čistíme zuby, můžeme urychlit následky kyselých pokrmů na sklovinu a narušit vrstvu pod ní. Proto je lepší počkat před čištěním 30 až 60 minut.
5. června 2026 10:57
Vědci neskrývají nadšení. AI vytvořila vakcínu chránící před celou plejádou virů
Související
Čína se naplno pustila do boje se stárnutím. Laboratoře pro dlouhověkost slibují, že se dožijeme 150 let
Rh faktor v těhotenství: Co se může stát, když si krev „nesedne“?
zdraví , život , Vědci , spánek , káva , Čokoláda
Aktuálně se děje
před 13 minutami
Írán stále budí nejistotu. Teherán naznačil, jak to má s podpisem dohody
před 1 hodinou
Ebola se nadále šíří v Kongu. Úřady potvrdily nové případy i další úmrtí
před 1 hodinou
Mírovou dohodu s Íránem podepíšeme dnes, oznámil Trump
před 3 hodinami
Počasí bude příští týden tropické, potvrdili meteorologové
včera
Epsteinova oběť ve výpovědi zmínila Andrewa. Dostal ji do královského paláce
včera
Prodejny Penny ve čtvrtek zavřou dříve. Má to zajímavý důvod
včera
Norská princezna se zřejmě nevyhne transplantaci, naznačil to manžel
včera
ODS uspořádala ideovou konferenci. Bouřlivě se řešila otázka přijetí eura
včera
Mírová dohoda mezi USA a Íránem nikdy nebyla tak blízko, tvrdí Šaríf
včera
Stovkám tisíc řidičáků letos vyprší platnost. Výměna je oproti minulosti jednodušší
včera
Moravec trvá na neplatnosti doložky. ČT tvrdí, že uplatňuje sankce
včera
Britové při Trooping the Colour oslavili narozeniny krále. Letos mu bude 78 let
včera
Pavel toho vyjedná více než vy, udeřil Rakušan v diskuzi s Macinkou
včera
Policie obvinila strojvedoucího, který řídil opilý. Nadýchal přes dvě promile
včera
Čech už má výhru v Eurojackpotu na svém kontě. Daň putuje do státní kasy
včera
Trumpa k odvolání útoků na Írán přesvědčili lídři zemí Perského zálivu
včera
Předpověď počasí pro vodáky. Medard pomohl, brzy se však oteplí
včera
Zemřela česká trenérská fotbalová legenda Petr Uličný
včera
Pohřeb Zdeny Mašínové proběhne příští týden v Olomouci
včera
Dohoda by otevřela Hormuzský průliv, přiznal Teherán. Rozhodnutí ale nepadlo
Mírová dohoda, která by ukončila boje v Íránu, je blízko a počítá s opětovným otevřením Hormuzského průlivu, potvrdil jeden z íránských představitelů. Informovala o tom BBC. V Teheránu ale stále nepanuje shoda na tom, zda dohodu přijmout.
Zdroj: Lucie Podzimková