Durham - U rozvedených osob hrozí ve srovnání s ostatními lidmi větší pravděpodobnost infarktu. Ohroženy jsou především ženy. Naznačuje to výzkum amerických vědců. Informuje server BBC.
Výzkum týmu z Dukeovy univerzity v Severní Karolíně se zaměřil na 15.827 lidí. Závěry naznačují, že chronický stres doprovázející rozvodové řízení má významný dlouhodobý dopad na lidské tělo a výrazně zvyšuje riziko infarktu. Více ohrožené jsou přitom ženy.
Lékaři již delší dobu vědí, že k infarktu může přispět například úmrtí blízké osoby. Američtí vědci se domnívají, že rozvod má stejný efekt.
Studie sledovala osoby v letech 1992-2010. Zhruba třetina z nich se během této doby rozvedla. U žen, které prodělaly jeden rozvod, se infarkt vyskytoval o 24% častěji. U těch, které rozvázaly manželství vícekrát, se výskyt onemocnění zvýšil o celých 77%.
Muži vykazovali nižší čísla. Infarkt postihl o desetinu více jednou rozvedených jedinců. V případě vícenásobně rozvedených nárůst představoval 30%.
Studie byla otištěna v odborném časopise Circulation. Někteří vědci však výsledky bádání svých kolegů nepovažují za přesvědčivé. Podle kardiologické organizace British Heart Foundation je nezbytné provést širší výzkum, než bude rozvod kategoricky označen za faktor přispívající k infarktu.
Související
Soud opět zasáhl proti Trumpovi. Zrušil poplatek 100 000 dolarů za žádost o víza
Nikdy jsem neslíbil, že nebudou nové války, brání se Trump. Před volbami ale říkal něco jiného
USA (Spojené státy americké) , zdraví , rozvody
Aktuálně se děje
před 59 minutami
Soud opět zasáhl proti Trumpovi. Zrušil poplatek 100 000 dolarů za žádost o víza
před 2 hodinami
Výhled počasí na měsíc. Teploty budou jiné, než bývá zvykem
včera
Do Varů dorazí dvě hollywoodské hvězdy. Oscarové nominace zatím neproměnily
včera
Další tornádo potvrzeno. Meteorologové ho zachytili v Děčíně
včera
Šéfka poslanců ANO Malá skončila v nemocnici. Babiš je s ní v kontaktu
včera
Česko dá v příštím roce více peněz za státní pojištěnce, rozhodla vláda
včera
Konec jedné kapitoly. Exprezidenta Čaputová oznámila rozchod
včera
Taxikář střílel v Poleradech. Pro raněného letěl vrtulník, případ řeší policie
včera
Medardovské počasí dorazí se zpožděním, potvrdili meteorologové
včera
Kuba je na suchu. Ropná blokáda USA nechala zemi v kritickém stavu
včera
Čína devastuje evropský chemický průmysl. Zasáhněte, než bude pozdě, žádají firmy EU
včera
Počet mrtvých po zemětřesení na Filipínách překročil tři desítky
včera
Trump vyzval Írán a Izrael k okamžitému zastavení palby. Ukončili jsme operaci, reagoval Teherán
včera
Obama byl zděšen, Washington měl Londýn za neschopný. Nová kniha odhaluje, jak USA reagovaly na brexit
včera
EU slaví, Rusko zuří. V Arménii zvítězila ve volbách vládnoucí proevropská strana
včera
Pavel z jednání vlády po pár minutách odešel. Povede delegaci na OSN
včera
Si Ťin-pching dorazil na návštěvu Severní Koreje. Experti vysvětlují, proč přiletěl za Kimem
včera
Zelenskyj se sešel s evropskými lídry. Definovali pět základních podmínek pro příměří
včera
Netanjahu Trumpa neposlechl. Izraelská armáda zahájila bombardování Íránu
včera
Filipíny zasáhlo silné zemětřesení. Počet mrtvých roste
Jihofilipínský region Mindanao zasáhlo ničivé zemětřesení o síle 7,8 stupně Richterovy škály. Podle Úřadu pro geologický průzkum Spojených států amerických otřesy vyvolaly obrovskou paniku v různých částech souostroví, kde způsobily zřícení budov a vyžádaly si oběti na životech. K události došlo v pondělí v 7:37 hodin ráno místního času v hloubce přibližně 35 kilometrů, přičemž filipínské úřady uvádějí hloubku epicenter kolem 10 kilometrů.
Zdroj: Libor Novák