New York - Strava bohatá na omega-3-mastné kyseliny podporuje dobrou náladu u žen, které během těhotenství trpí depresemi. Spojitost mezi příjmem těchto látek a duševním stavem objevili britští vědci.
Podle studie, kterou provedli odborníci z univerzity v Bristolu pod vedením Dr. Jean Goldingové a která byla zveřejněna v časopise Epidemiology, existuje přímá souvislost mezi množstvím zkonzumovaných omega-3-mastných kyselin obsažených především v rybách a mořských plodech a psychickým rozpoložením žen čekajících potomka.
Vědci vyhodnotili údaje z dotazníků, které předložili téměř deseti tisícům žen ve 32. týdnu těhotenství. Ukázalo se, že pacientky, které konzumovaly 3 a více porcí mořských plodů a ryb týdně, trpí o 50 procent méně častějšími příznaky deprese než ostatní. Ke stejnému závěru došli i v případě, když vzali v úvahu všechny faktory, které mohly výsledky ovlivnit.
"Deprese je nebezpečná pro matku i dítě," říká Goldingová a dodává: "Na Západě je tato nemoc běžná, ale v zemích, kde se konzumují především ryby, se vyskytuje v mnohem menší míře."
Vědci chtějí proto pokračovat ve výzkumu, který by vzájemný vztah mezi příjmem omega-3-mastných kyselin a depresivními stavy v těhotenství objasnil, protože na druhé straně existují teorie, podle kterých jsou plody moře nebezpečné, neboť mohou obsahovat rtuť.
Související
Čína se naplno pustila do boje se stárnutím. Laboratoře pro dlouhověkost slibují, že se dožijeme 150 let
Rh faktor v těhotenství: Co se může stát, když si krev „nesedne“?
Aktuálně se děje
před 35 minutami
Dostupná ložiska mizí. Severní moře se stává rájem robotů a dronů
před 1 hodinou
Čína kvůli mohutnému tajfunu evakuovala milion lidí
před 1 hodinou
Zemřel legendární spisovatel Vladimír Páral
před 1 hodinou
Tragédie v Praze. Při zkoušce prasklo potrubí, jeden člověk zemřel
před 1 hodinou
Ekonomické škody ani nespokojenost Rusů k zastavení bojů nestačí. Putin stál věří, že zvítězí
před 2 hodinami
Počasí aktuálně: Meteorologové varují před vedry a požáry na dalších místech
před 2 hodinami
Počasí láme jeden rekord za druhým. Historicky nejvyšší teploty hlásí oceány i celá Evropa
před 3 hodinami
Patová situace: Írán s USA mluvit nechce, trvá a podmínkách, na které Trump nepřistoupí
před 4 hodinami
Ztratí klíčového spojence? Netanjahu riskuje otevřený konflikt s Trumpem
před 5 hodinami
Teherán předložil seznam podmínek pro otevření Hormuzského průlivu. Ceny ropy rostou
před 5 hodinami
Netanjahu: Izrael odmítl Trumpův mírový plán pro Pásmo Gazy
před 7 hodinami
Předpověď počasí na nový týden. Orámují ho tropy
včera
Problém číst či soustředit se. Princezna Kate zavzpomínala na boj s rakovinou
včera
Vedra a sucho dál sužují zemi. Stát se snaží pomoci se zadržováním vody v krajině
včera
Knihovna bez Havla. Začne nová éra, dohoda s Havlovou nevyšla
včera
Důchody se v lednu zvýší. Juchelka představil první odhady
včera
Ještě letos vyprší platnost téměř 300 tisíc řidičáků. Na úřad kvůli výměně nemusíte
včera
EU prověřuje podezřelé IT dotace na Slovensku. Sousedům hrozí sankce
včera
Maximum možného. Do lékáren míří tisíce balení léku na rakovinu prsu
včera
Česko hodlá investovat stovky milionů korun do vodních nádrží
Obce mohou již od 7. září začít podávat žádosti o dotaci na výstavbu, rekonstrukci a odbahnění vodních nádrží. Žádosti o dotace se budou přijímat do 7. října. Ministr zemědělství Martin Šebestyán podepsal výzvu, podle které si obce mezi sebou rozdělí 300 miliónů korun v rámci programu Podpora opatření na malých vodních nádržích a drobných vodních tocích – 3. etapa. Informovalo o tom ministerstvo zemědělství.
Zdroj: Jan Hrabě