Evropští rybáři se musí vzdát čtvrtiny úlovku v britských vodách

Rybáři členských zemí Evropské unie se budou muset do poloviny roku 2026 vzdát čtvrtiny svých dosavadních úlovků v britských vodách. Vyplývá to z dohody o budoucích vztazích, kterou dnes dojednali zástupci Bruselu a Londýna, informovala agentura AFP. Otázka rybolovných práv byla při rozhovorech jednou z nejvíce sporných.

Mořské ryby, ilustrační fotografie
doporučujeme

Čtvrtiny současného úlovku se budou muset rybáři unijních zemí vzdávat v následujících pěti a půl letech, které jsou označeny v dohodě jako přechodné období. Od konce června 2026 se pak bude o nových podmínkách přístupu unijních rybářů do britských vod vyjednávat každoročně.

Pokud nebude EU spokojená s vyjednaným kompromisem, bude moci podle dohody přijmout opatření proti britskému rybářskému průmyslu.

Otázka rybolovných práv patřila k nejsložitějším při jednání o dohodě o budoucích vztazích EU a Británie. Londýn původně žádal snížení unijního výlovu o 60 až 80 procent. Přechodné období mělo být jen tříleté.

Další podrobnosti o druzích lovených ryb a oblastech britských vod se budou teprve ladit, uvedla AFP.

Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Slovensko přitvrdilo. Do práce, na poštu, do banky či na procházku jen s…

27.01.2021 22:04 Aktualizováno Na Slovensku ode dneška platí v souvislosti s koronavirovou krizí přísnější zákaz vycházení.…

Česko nejspíš čeká zpřísnění opatření, na Slovensku už se bez testu nesmí…

27.01.2021 22:02 Aktualizováno Na Slovensku dnes začnou platit přísnější pravidla omezení pohybu pro osoby, které nemají negativní…

Spor EU a AstraZeneca o vakcíny trvá, unie chce ty z Británie

27.01.2021 21:44 Aktualizováno Spor Evropské unie s farmaceutickou firmou AstraZeneca o dodávky vakcín se oběma stranám ani dnes…

EU i Británie souhlasí s obnovením provozu letadel Boeing 737 MAX

27.01.2021 18:58 Aktualizováno Agentura Evropské unie pro bezpečnost letectví (EASA) dnes povolila obnovit komerční provoz letadel…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama