Praha - Škoda Yeti není žádnou větší novinkou, už několik jejích verzí prošlo naším důkladným testem, ale teprve dnes vám přinášíme test toho nejlepšího, co model Yeti nabízí. Slovem nejlepší mám na mysli oplastovanou verzi Outdoor, nejvyšší výbavu Laurin & Klement a naftový motor 2.0 TDI s výkonem 177 koní s automatickou převodovkou DSG.
Design
I přes fakt, že design Yetiho jsem tu již několikrát chválil, velmi rád se budu znovu opakovat a zmíním, že facelift vozu přidal svěží nádech, usměvavý vzhled a také lepší výbavu. Mnou testované provedení Outdoor neslo typické černé a stříbrné plasty a celkově je mi tato verze o něco příjemnější, než do města orientovaný Yeti City.
Jelikož jsem testu podrobil nejvyšší výbavový stupeň L&K, vozidlo zdobila speciální litá 17ti palcová kola ve dvoubarevném provedení. Ty lze dostat jen u této verze a ačkoliv nevypadají vůbec zle, osobně bych si na Yetim dovedl představit lepší design disků. Při přebírce vozu mě nadchl tmavě zelený lak karoserie Jungle Green, který se k tomuto provedení hodí dokonale. Okolí navíc dost dobře poznalo, že mají tu čest s nejlépe vybaveným Yetim na trhu, jelikož jeho boky zdobily stříbrné nápisy „Laurin & Klement" a záď dostala specifickou chromovanou dvojitou koncovku výfuku.
Interiér a výbava
Tuhle kapitolu bych běžně moc nerozepisoval, ostatně, co jiného by zde mohlo být oproti dřívěji testovaným verzím, že? Jenže to je omyl, výbavová linie L&K nabízí specifický typ kožených sedadel v čokoládově hnědém odstínu, která mají vtisknuté nápisy Laurin & Klement a ve kterých se sedí hodně pohodlně. Před spolujezdcem je umístěna dekorativní lišta s nápisem Laurin a Klement a jediné co mi po vzoru Octavie chybělo, byl štítek L&K na spodní části koženého volantu. Sedadlo spolujezdce nabízelo příplatkovou funkci sklopení do roviny, což je ideální na převoz dlouhých předmětů či pro pohodlné natažení nohou cestujícího na zadním sedadle.
Po stránce pohodlí si rozhodně nemohu stěžovat, s Yetim bylo absolvováno několik cest, přičemž jsem nikdy nevylezl z kabiny s bolavými zády, pozadím či otlačeným pravým kolenem. Místa je zde zkrátka tolik, že i v plném obsazení pěti osobami nenastala stísněná atmosféra, každý měl svůj kousek prostoru a za dobu cesty nepadlo jediné slovo o nedostatku v jakémkoliv směru. O to větší je to překvapení, vezmu-li v úvahu, že testovaná verze měla příplatkové střešní posuvné dvoudílné okno. To většinou místo nad hlavou ubere, u Yetiho se tak naštěstí nestalo a tak i postava s výškou 190 cm nebude mít problém s tím, že by se její hlava dotýkala stropu.
Trošku překvapením ale bylo, že i nejvyšší výbavová specifikace stále nabízí další příplatky. Řekli by jste, že si budete muset připlatit za parkovací kameru či parkovacího asistenta? Bez příplatkového střešního okna bych se obešel, ale s parkovací kamerou ve standardu bych u verze L&K počítal. Za zmínku taktéž stojí způsob, jak propojit váš mobilní telefon se systémem Bluetooth na palubě vozu. Kdo z vás to bude chtít provést skrze dotykový displej systému Amundsen, neuspěje. Ačkoliv zmínku o aktivaci systému v palubním menu najdete, jeho aktivaci provede řidič výhradně skrze multifunkční displej mezi budíky palubní desky, respektive za pomoci tlačítek na volantu. Teprve pak se povede spárovat mobilní telefon a v kabině můžou z výkonné audiosoustavy, hrát vaše oblíbené hudební songy.
Co se týče komfortu na palubě, naftový brukot se do kabiny dostával jen velmi omezeně a teprve při ostrém jízdním tempu se k mým uším dostal hodně povedený sportovní zvuk dvojité koncovky výfuku. Odhlučnění je proto na dobré úrovni, ale díky krabicovitějšímu tvaru karoserie musíte logicky počítat s tím, že ve vysokých dálničních rychlostech se neubráníte většímu svistu okolního vzduchu. Občasné bouchnutí se ozve i od tlumičů, a to hlavně při přejezdu větší nerovnosti, jinak se k posádce dostane jen minimum rušivých elementů, za což uděluji Škodě kladné body.Celý test čtěte na našem webu AutoRoad.cz
Související

TEST: Subaru Forester 2.0i Lineartronic. Jak se jednou svezete, za volant už nikoho nepustíte!

Němci změřili poruchovost aut. Jak je na tom vaše?
Aktuálně se děje
před 15 minutami

Druhý blackout za dva dny. Francie řeší podivnou sabotáž
před 1 hodinou

Tisíc za tisíc. Ukrajina a Rusko dokončily dosud největší výměnu vězňů
před 2 hodinami

Švédsko poráží Dánsko 6:2 a slaví bronz z mistrovství světa
před 2 hodinami

Dostáváte miliardy, chceme jména a země. Trumpův boj proti Harvardu pokračuje
před 3 hodinami

Torpédoborec se v Severní Koreji převrátil na bok. Úřady pozatýkaly pracovníky loděnice
před 5 hodinami

Evropa si pěstuje čínského hada na prsou. A začíná jí to docházet
před 6 hodinami

Šéfka SOCDEM a bývalý ministryně Maláčová má rakovinu
před 7 hodinami

"Chci domů za dcerou, ale pokud se vzdáme, vrátí se." Jak se žije na ukrajinské frontě?
před 8 hodinami

Největší ruský útok od začátku války: Na Ukrajině umíraly pod palbou raket a dronů i děti
před 9 hodinami

Experti se obávají nejhoršího: Rusko testuje zbraň, která může zvrátit situaci na Ukrajině
před 10 hodinami

"Svět se nestará, jestli všichni zemřeme." V troskách Gazy panuje hlad a zoufalství
před 12 hodinami

Trumpova strategie nevyšla. Kvůli clům zdražíme, ať si náklady zaplatí Američané, vzkazují firmy
před 13 hodinami

Počasí se příští týden citelně oteplí, dorazí ale déšť
včera

"Trochu respektu..." EU zareagovala na Trumpovu hrozbu 50% cel
včera

Švýcarsko rozdrtilo Dánsko 7:0 a postupuje do finále hokejového mistrovství světa
včera

Největší destrukce značky v dějinách? Expert popsal, jak Musk zničil Teslu
včera

Odpojení Ruska od SWIFTu, zákaz plynovodů Nord Stream. EU plánuje velmi tvrdé sankce
včera

Trump zablokoval sankce proti Rusku. Evropa ztrácí trpělivost a propadá se do zoufalství
včera

Američané na hokejovém MS rozdrtili Švédy 6:2. O zlato si zahrají poprvé po 65 letech
včera
Herní systém hokejového mistrovství světa by se změnit měl. A nejen ten
Tahle glosa může někomu připadat jako hořekování nad tím, že Češi vypadli z turnaje ve čtvrtfinále kvůli hernímu systému, jakým se turnaj hraje už od roku 2012, ale jde jen o shodu náhod. Češi ve čtvrtek z turnaje mistrovství světa vypadli zaslouženě, neboť jejich soupeř Švédové prokazovali od začátku turnaje nezpochybnitelnou a neoddiskutovatelnou kvalitu, který v týmu plné hvězd z NHL měli a rozdílná kvalita na obou stranách tak musela být znát. O změně herního systému mistrovství světa jsem však považoval za vhodné napsat, jelikož jsem čím dál víc toho názoru, že je nesmyslný, kromě toho, že už je přežitý. A pak především jsem se o tom rozhodl napsat poté, co tuto myšlenku spočívající ve změně herního systému MS, pozvedl po zápase Česka s Maďarskem český trenér Radim Rulík.
Zdroj: David Holub