TEST: Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 DSG (125 kW) Laurin & Klement

Praha - Škoda Yeti není žádnou větší novinkou, už několik jejích verzí prošlo naším důkladným testem, ale teprve dnes vám přinášíme test toho nejlepšího, co model Yeti nabízí. Slovem nejlepší mám na mysli oplastovanou verzi Outdoor, nejvyšší výbavu Laurin & Klement a naftový motor 2.0 TDI s výkonem 177 koní s automatickou převodovkou DSG.

Design

I přes fakt, že design Yetiho jsem tu již několikrát chválil, velmi rád se budu znovu opakovat a zmíním, že facelift vozu přidal svěží nádech, usměvavý vzhled a také lepší výbavu. Mnou testované provedení Outdoor neslo typické černé a stříbrné plasty a celkově je mi tato verze o něco příjemnější, než do města orientovaný Yeti City.

Jelikož jsem testu podrobil nejvyšší výbavový stupeň L&K, vozidlo zdobila speciální litá 17ti palcová kola ve dvoubarevném provedení. Ty lze dostat jen u této verze a ačkoliv nevypadají vůbec zle, osobně bych si na Yetim dovedl představit lepší design disků. Při přebírce vozu mě nadchl tmavě zelený lak karoserie Jungle Green, který se k tomuto provedení hodí dokonale. Okolí navíc dost dobře poznalo, že mají tu čest s nejlépe vybaveným Yetim na trhu, jelikož jeho boky zdobily stříbrné nápisy „Laurin & Klement" a záď dostala specifickou chromovanou dvojitou koncovku výfuku.

Interiér a výbava

Tuhle kapitolu bych běžně moc nerozepisoval, ostatně, co jiného by zde mohlo být oproti dřívěji testovaným verzím, že? Jenže to je omyl, výbavová linie L&K nabízí specifický typ kožených sedadel v čokoládově hnědém odstínu, která mají vtisknuté nápisy Laurin & Klement a ve kterých se sedí hodně pohodlně. Před spolujezdcem je umístěna dekorativní lišta s nápisem Laurin a Klement a jediné co mi po vzoru Octavie chybělo, byl štítek L&K na spodní části koženého volantu. Sedadlo spolujezdce nabízelo příplatkovou funkci sklopení do roviny, což je ideální na převoz dlouhých předmětů či pro pohodlné natažení nohou cestujícího na zadním sedadle.

Po stránce pohodlí si rozhodně nemohu stěžovat, s Yetim bylo absolvováno několik cest, přičemž jsem nikdy nevylezl z kabiny s bolavými zády, pozadím či otlačeným pravým kolenem. Místa je zde zkrátka tolik, že i v plném obsazení pěti osobami nenastala stísněná atmosféra, každý měl svůj kousek prostoru a za dobu cesty nepadlo jediné slovo o nedostatku v jakémkoliv směru. O to větší je to překvapení, vezmu-li v úvahu, že testovaná verze měla příplatkové střešní posuvné dvoudílné okno. To většinou místo nad hlavou ubere, u Yetiho se tak naštěstí nestalo a tak i postava s výškou 190 cm nebude mít problém s tím, že by se její hlava dotýkala stropu.

Trošku překvapením ale bylo, že i nejvyšší výbavová specifikace stále nabízí další příplatky. Řekli by jste, že si budete muset připlatit za parkovací kameru či parkovacího asistenta? Bez příplatkového střešního okna bych se obešel, ale s parkovací kamerou ve standardu bych u verze L&K počítal. Za zmínku taktéž stojí způsob, jak propojit váš mobilní telefon se systémem Bluetooth na palubě vozu. Kdo z vás to bude chtít provést skrze dotykový displej systému Amundsen, neuspěje. Ačkoliv zmínku o aktivaci systému v palubním menu najdete, jeho aktivaci provede řidič výhradně skrze multifunkční displej mezi budíky palubní desky, respektive za pomoci tlačítek na volantu. Teprve pak se povede spárovat mobilní telefon a v kabině můžou z výkonné audiosoustavy, hrát vaše oblíbené hudební songy.

Co se týče komfortu na palubě, naftový brukot se do kabiny dostával jen velmi omezeně a teprve při ostrém jízdním tempu se k mým uším dostal hodně povedený sportovní zvuk dvojité koncovky výfuku. Odhlučnění je proto na dobré úrovni, ale díky krabicovitějšímu tvaru karoserie musíte logicky počítat s tím, že ve vysokých dálničních rychlostech se neubráníte většímu svistu okolního vzduchu. Občasné bouchnutí se ozve i od tlumičů, a to hlavně při přejezdu větší nerovnosti, jinak se k posádce dostane jen minimum rušivých elementů, za což uděluji Škodě kladné body.Celý test čtěte na našem webu AutoRoad.cz

Související

Ilustrační foto

Němci změřili poruchovost aut. Jak je na tom vaše?

Berlín - Nejspolehlivější vozy pocházejí z Německa, vyplývá to z velkého průzkumu německého automotoklubu ADAC. Výjimkou jsou vozy Opel, které společně s italskými Fiaty a auty z Francie patří mezi ty nejporuchovější. ADAC sestavil seznam 125 modelů vozů a ohodnotil je známkami jako ve škole.

Více souvisejících

testy aut Škoda Yeti

Aktuálně se děje

před 15 minutami

Francouzská policie

Druhý blackout za dva dny. Francie řeší podivnou sabotáž

Francouzské úřady zahájily vyšetřování druhého výpadku elektřiny během pouhých dvou dnů poté, co bylo zjištěno, že požár transformátoru v Nice mohl být výsledkem úmyslného žhářství. Událost ovlivnila dodávky proudu pro nejméně 45 000 obyvatel a přišla den po podobném výpadku v Cannes, který narušil závěr tamního filmového festivalu.

před 1 hodinou

Ukrajinská armáda, ilustrační fotografie

Tisíc za tisíc. Ukrajina a Rusko dokončily dosud největší výměnu vězňů

Ukrajina a Rusko během tří dnů uskutečnily dosud největší výměnu válečných zajatců od začátku války. Prezident Volodymyr Zelenskyj v neděli oznámil, že byl dokončen poslední krok výměny „1000 za 1000“ – na svobodu se vrátili i poslední z 303 ukrajinských zajatců, které mělo Rusko v rámci dohody propustit.

před 2 hodinami

Švédský tým na MS v hokeji

Švédsko poráží Dánsko 6:2 a slaví bronz z mistrovství světa

V napínavém souboji o třetí místo mistrovství světa v ledním hokeji si Švédsko nakonec před zaplněnou Avicii Arenou pojistilo bronzové medaile, když porazilo houževnatý dánský výběr 6:2. Tři korunky dominovaly především ve druhé a třetí třetině, zatímco Dánové ani přes velkou bojovnost nedokázali odvrátit porážku.

před 2 hodinami

před 3 hodinami

před 5 hodinami

Dovoz a vývoz zboží

Evropa si pěstuje čínského hada na prsou. A začíná jí to docházet

Evropská unie čelí stále naléhavější bezpečnostní výzvě, kterou dlouho přehlížela: rozsáhlému podílu čínských firem na správě a vlastnictví více než 30 přístavů po celé Evropě. Zatímco v minulosti byly tyto investice vítány jako vítaný příliv kapitálu a příležitost pro modernizaci infrastruktury, dnes se stále častěji ukazuje, že přítomnost čínských firem v klíčových logistických uzlech představuje strategické riziko pro celou evropskou bezpečnost.

před 6 hodinami

Jana Maláčová

Šéfka SOCDEM a bývalý ministryně Maláčová má rakovinu

Bývalá ministryně práce a sociálních věcí a současná členka SOCDEM Jana Maláčová se rozhodla podělit o velmi osobní informaci. Na sociální síti X (dříve Twitter) otevřeně přiznala, že v posledních měsících čelí onkologickému onemocnění. Ve svém příspěvku uvedla, že nosí paruku – ne však jako módní doplněk, ale kvůli následkům náročné léčby.

před 7 hodinami

Ukrajinská armáda, ilustrační fotografie

"Chci domů za dcerou, ale pokud se vzdáme, vrátí se." Jak se žije na ukrajinské frontě?

Z východní Ukrajiny, kde se v posledních měsících boje soustředí především na město Pokrovsk a jeho okolí, přichází zvláštní ticho. Není to klid před bouří, ale spíše napjaté ticho plné otázek, které si vojáci i obyvatelé pokládají častěji než dříve: může být nadcházející návrh na mírová jednání s Ruskem počátkem konce války, která trvá již třetím rokem?

před 8 hodinami

před 9 hodinami

Ruská armáda, ilustrační foto

Experti se obávají nejhoršího: Rusko testuje zbraň, která může zvrátit situaci na Ukrajině

Ruská armáda podle nejnovějších zpráv zřejmě dokončuje finální testy své nejmodernější hypersonické zbraně RS-26 „Orešnik“. Tento vývoj vyvolává obavy, že Kreml se připravuje na nový masivní úder proti Ukrajině, jenž by mohl zásadně změnit průběh konfliktu. Upozorňuje na to americký vojenský analytik Brandon J. Weichert v článku pro deník The Washington Times, který vychází z informací ukrajinského serveru Militarnyi a portálu Defence-Blog.com.

před 10 hodinami

před 12 hodinami

před 13 hodinami

včera

Dovoz a vývoz zboží

"Trochu respektu..." EU zareagovala na Trumpovu hrozbu 50% cel

Evropská unie vyzvala Spojené státy k vzájemnému respektu v obchodních vztazích poté, co americký prezident Donald Trump pohrozil zavedením 50% cla na veškeré zboží dovážené z EU. Brusel zároveň varoval, že je připraven hájit své zájmy, pokud dojde k eskalaci obchodního napětí.

včera

včera

Elon Musk

Největší destrukce značky v dějinách? Expert popsal, jak Musk zničil Teslu

Americký marketingový expert Scott Galloway označil zapojení Elona Muska do vládních škrtů ve službách administrativy Donalda Trumpa za „jeden z největších případů zničení značky v dějinách“. Na páteční epizodě populárního podcastu Pivot, který Galloway spolumoderuje, uvedl, že Musk odcizil jádro své zákaznické základny tím, že se politicky přiblížil lidem, kteří o elektromobily nemají zájem.

včera

plynovod Nord Stream 2

Odpojení Ruska od SWIFTu, zákaz plynovodů Nord Stream. EU plánuje velmi tvrdé sankce

Evropská unie připravuje další kolo sankcí namířených proti Rusku, jehož cílem je vyvinout větší tlak na Moskvu kvůli pokračující válce proti Ukrajině. Podle informací agentury Bloomberg zvažuje Brusel mimo jiné odpojení více než 20 ruských bank od mezinárodního platebního systému SWIFT, snížení cenového stropu na ruskou ropu a zákaz plynovodů Nord Stream.

včera

Donald Trump

Trump zablokoval sankce proti Rusku. Evropa ztrácí trpělivost a propadá se do zoufalství

Zatímco napětí mezi Ruskem a Ukrajinou přetrvává a evropské státy zoufale hledají způsoby, jak přimět Moskvu k příměří, Spojené státy vedené Donaldem Trumpem odmítají zavést slíbené tvrdé sankce proti Kremlu. Tato situace vyvolává mezi evropskými lídry narůstající frustraci, kterou neutišil ani dvouhodinový telefonát Trumpa s Vladimirem Putinem, jenž k žádnému posunu směrem k míru nevedl.

včera

včera

Herní systém hokejového mistrovství světa by se změnit měl. A nejen ten

Tahle glosa může někomu připadat jako hořekování nad tím, že Češi vypadli z turnaje ve čtvrtfinále kvůli hernímu systému, jakým se turnaj hraje už od roku 2012, ale jde jen o shodu náhod. Češi ve čtvrtek z turnaje mistrovství světa vypadli zaslouženě, neboť jejich soupeř Švédové prokazovali od začátku turnaje nezpochybnitelnou a neoddiskutovatelnou kvalitu, který v týmu plné hvězd z NHL měli a rozdílná kvalita na obou stranách tak musela být znát. O změně herního systému mistrovství světa jsem však považoval za vhodné napsat, jelikož jsem čím dál víc toho názoru, že je nesmyslný, kromě toho, že už je přežitý. A pak především jsem se o tom rozhodl napsat poté, co tuto myšlenku spočívající ve změně herního systému MS, pozvedl po zápase Česka s Maďarskem český trenér Radim Rulík.

Zdroj: David Holub

Další zprávy