Praha - Škoda Yeti není žádnou větší novinkou, už několik jejích verzí prošlo naším důkladným testem, ale teprve dnes vám přinášíme test toho nejlepšího, co model Yeti nabízí. Slovem nejlepší mám na mysli oplastovanou verzi Outdoor, nejvyšší výbavu Laurin & Klement a naftový motor 2.0 TDI s výkonem 177 koní s automatickou převodovkou DSG.
Design
I přes fakt, že design Yetiho jsem tu již několikrát chválil, velmi rád se budu znovu opakovat a zmíním, že facelift vozu přidal svěží nádech, usměvavý vzhled a také lepší výbavu. Mnou testované provedení Outdoor neslo typické černé a stříbrné plasty a celkově je mi tato verze o něco příjemnější, než do města orientovaný Yeti City.
Jelikož jsem testu podrobil nejvyšší výbavový stupeň L&K, vozidlo zdobila speciální litá 17ti palcová kola ve dvoubarevném provedení. Ty lze dostat jen u této verze a ačkoliv nevypadají vůbec zle, osobně bych si na Yetim dovedl představit lepší design disků. Při přebírce vozu mě nadchl tmavě zelený lak karoserie Jungle Green, který se k tomuto provedení hodí dokonale. Okolí navíc dost dobře poznalo, že mají tu čest s nejlépe vybaveným Yetim na trhu, jelikož jeho boky zdobily stříbrné nápisy „Laurin & Klement" a záď dostala specifickou chromovanou dvojitou koncovku výfuku.
Interiér a výbava
Tuhle kapitolu bych běžně moc nerozepisoval, ostatně, co jiného by zde mohlo být oproti dřívěji testovaným verzím, že? Jenže to je omyl, výbavová linie L&K nabízí specifický typ kožených sedadel v čokoládově hnědém odstínu, která mají vtisknuté nápisy Laurin & Klement a ve kterých se sedí hodně pohodlně. Před spolujezdcem je umístěna dekorativní lišta s nápisem Laurin a Klement a jediné co mi po vzoru Octavie chybělo, byl štítek L&K na spodní části koženého volantu. Sedadlo spolujezdce nabízelo příplatkovou funkci sklopení do roviny, což je ideální na převoz dlouhých předmětů či pro pohodlné natažení nohou cestujícího na zadním sedadle.
Po stránce pohodlí si rozhodně nemohu stěžovat, s Yetim bylo absolvováno několik cest, přičemž jsem nikdy nevylezl z kabiny s bolavými zády, pozadím či otlačeným pravým kolenem. Místa je zde zkrátka tolik, že i v plném obsazení pěti osobami nenastala stísněná atmosféra, každý měl svůj kousek prostoru a za dobu cesty nepadlo jediné slovo o nedostatku v jakémkoliv směru. O to větší je to překvapení, vezmu-li v úvahu, že testovaná verze měla příplatkové střešní posuvné dvoudílné okno. To většinou místo nad hlavou ubere, u Yetiho se tak naštěstí nestalo a tak i postava s výškou 190 cm nebude mít problém s tím, že by se její hlava dotýkala stropu.
Trošku překvapením ale bylo, že i nejvyšší výbavová specifikace stále nabízí další příplatky. Řekli by jste, že si budete muset připlatit za parkovací kameru či parkovacího asistenta? Bez příplatkového střešního okna bych se obešel, ale s parkovací kamerou ve standardu bych u verze L&K počítal. Za zmínku taktéž stojí způsob, jak propojit váš mobilní telefon se systémem Bluetooth na palubě vozu. Kdo z vás to bude chtít provést skrze dotykový displej systému Amundsen, neuspěje. Ačkoliv zmínku o aktivaci systému v palubním menu najdete, jeho aktivaci provede řidič výhradně skrze multifunkční displej mezi budíky palubní desky, respektive za pomoci tlačítek na volantu. Teprve pak se povede spárovat mobilní telefon a v kabině můžou z výkonné audiosoustavy, hrát vaše oblíbené hudební songy.
Co se týče komfortu na palubě, naftový brukot se do kabiny dostával jen velmi omezeně a teprve při ostrém jízdním tempu se k mým uším dostal hodně povedený sportovní zvuk dvojité koncovky výfuku. Odhlučnění je proto na dobré úrovni, ale díky krabicovitějšímu tvaru karoserie musíte logicky počítat s tím, že ve vysokých dálničních rychlostech se neubráníte většímu svistu okolního vzduchu. Občasné bouchnutí se ozve i od tlumičů, a to hlavně při přejezdu větší nerovnosti, jinak se k posádce dostane jen minimum rušivých elementů, za což uděluji Škodě kladné body.Celý test čtěte na našem webu AutoRoad.cz
Související

TEST: Subaru Forester 2.0i Lineartronic. Jak se jednou svezete, za volant už nikoho nepustíte!

Němci změřili poruchovost aut. Jak je na tom vaše?
Aktuálně se děje
před 1 hodinou

Zelenskyj se v sobotu možná setká s Trumpem. Kvůli mírovým jednáním čelí masivnímu tlaku i na Ukrajině
před 2 hodinami

Nic v ruce nemáte, přijdete o celou Ukrajinu, vzkázal Zelenskému Trump
před 2 hodinami

Jaké budou čtvrteční bouřky? Jiné než pondělní, tvrdí meteorologové
před 3 hodinami

Dálnice D11 se o víkendu u Prahy uzavře. Bude se bourat
před 4 hodinami

Istanbulem otřáslo zemětřesení. Oběti nejsou, promluvil Erdogan
před 5 hodinami

Ukrajinu porcovat nebudeme. Evropa se postavila proti mírovému plánu USA, Litva se připravuje na válku
před 5 hodinami

Fyzická zdatnost netřeba, ale alergie vadí? Armáda mění pravidla přijetí, většina zájemců ale stále nemá šanci
před 6 hodinami

Svět v tichosti zažívá nejhorší globální událost v dějinách. Sledujeme destrukci Země v přímém přenosu, varují vědci
před 7 hodinami

Hegseth ohrožuje všechny. Amerika kašle na bezpečnost, z Trumpových lidí se stává cíl špionů
před 7 hodinami

Bouřlivé počasí se vrací. Platí nové varování, hrozí přívalové srážky
před 8 hodinami

Papež František byl výjimečný. Věděl, kde leží skutečné problémy současného světa, míní expert
před 8 hodinami

Mírové rozhovory o Ukrajině se sesypaly. Kyjev odmítnul anexi Krymu, Rubio vůbec nedorazil
před 9 hodinami

Putin údajně nabídnul USA zastavení invaze. Kreml to před jednáním s Witkoffem popřel
před 10 hodinami

Živě Věřící se loučí s papežem. Tělo Františka bylo převezeno do baziliky sv. Petra
před 11 hodinami

Medveděv vyhrožuje smrtí Dominiku Haškovi. Rakušan mu nabízí ochranku
před 12 hodinami

Útok na Írán může vypadat jako řešení. Rozhodně to ale není dobrý nápad
před 13 hodinami

Trump ustoupil. Číně výrazně sníží cla
před 15 hodinami

Výhled počasí do května. Meteorologové řekli, zda se bude vymykat normálu
včera

Tři oříšky pro Popelku patřily k jejím posledním filmům. Zemřela Karin Leschová
včera
Extraliga play off 2025: Domácí Brno srovnalo sérii finále s Pardubicemi výsledkem 7:4
Čtvrté finále extraligy mezi Brnem a Pardubicemi nabídlo skvělou podívanou. Pardubický útočník Jan Mandát zaznamenal nejrychlejší hattrick v historii play off a stal se teprve čtvrtým hráčem, který ve finále vstřelil tři branky. Brněnský forvard Arttu Ilomäki pak čtyřmi góly přepsal historické statistiky.
Zdroj: Adam Skála