Chcete kompaktní hatchback z německého konceru, ale Seat i Volkswagen je pro vás málo? Pak je další volbou značka Audi, která nedávno omladila model A3. Současně s tím se pod její kapotu podíval zcela nový motor 1.4 TFSI Ultra s technologií vypínání dvou válců označovanou zkratkou CoD. Otázka pak zní, jak vlastně bude fungovat prémiový vůz s mnohdy jen dvouválcem pod kapotou. Nejen na to jsme hledali odpověď v následujícím testu.
Design
Aktuální generace A3ky letos prošla decentní modernizací, přičemž zvenku to ale poznají jen opravdoví znalci. Napovědět o ní mohou agresivněji tvarované přední světlomety (v naší verzi standardně dodávané xenonové s LED diodami pro denní svícení) nebo lehce změněný design masky chladiče. Kdo by pak nechtěl mít příď s xenony, za příplatek může svou A3 ozdobit skvěle svítícimi světly Matrix LED.
Další změny tady moc nečekejte, pro okořenění byl testovaný kus vybaven paketem S line, který přidával sportovnější nárazníky, prahy a loga S line na karoserii. V kombinaci se šedivým lakem Daytona za příplatek skoro 78 tisíc to autu moc slušelo, o čemž se můžete přesvědčit v galerii.
Interiér
S modernizací přichází i nové technologie a také decentně upravený interiér. Palubní deska je kvalitně zpracovaná, německy strohá avšak velmi pohledná. Trošku nás ale iritovaly výdechy klimatizace výdechy klimatizace, které při nastavení ofuku na posádku nejdou vyklonit tak, aniž by teplý / studený vzduch nebyl směřován přímo na obličej předních pasažérů. Mohou za to drobné otvory po celém obvodu výdechů, skrze něž se vzduch rozptyluje i tam, kam si řidič nežádá.
Posádku naopak potěší krásná příplatková lišta z pravého hliníku, která je v menším provedení umístěna i v předních dveřích a disponuje efektním bílým podsvícením. Tohle se Audi opravdu povedlo. S omlazením auta se drobného vylepšení dočkalo zpracování tlačítek ventilace a na vzhledu středového tunelu. To ale stále není vše, uvnitř testované "novinky" se toho dá najít podstatně více.
Více podrobností o nové Audi A3 hledejte v tomto odkazu.
Související

Úsporné auto bez kompromisů? Audi A3 Sportback g-tron
Aktuálně se děje
Aktualizováno včera

Exploze osvítily oblohu nad Dauhá. Írán provedl odvetu za americký útok
včera

Trump se ptá, zda slyšel dobře. Ostře reagoval na slova Medveděva o jaderných zbraních
včera

Policie překazila možný útok cizince v Praze. Cílem mělo být hlavní nádraží
včera

Prázdninové počasí nenaváže na závěr června. Rozdíl bude několik stupňů
včera

Zelenskyj měl v Polsku zemřít. Ukrajinci tvrdí, že zmařili atentát
včera

Na Mladoboleslavsku narazil autobus do stromu. Několik lidí se zranilo
včera

Tankery plné ropy se obrací zpět. Svět se po útoku USA obává ekonomických dopadů
včera

Napětí na Blízkém východě roste: Írán a Izrael na sebe dál útočí, USA otevřeně hovoří o změně režimu
včera

"Korunní princ Íránu" se chce ujmout vlády. Reza Pahlaví vyzval svět, aby svrhnul Chameneího
včera

Zelenskyj přijel do Británie jednat s králem, premiérem Starmerem i ukrajinskými vojáky
včera

Opravu hrozí Rusku ekonomický kolaps? Nezhroutí se, zažilo i horší časy, varuje ekonom
včera

Jak Írán zareaguje na americký útok? Může to být podobná, ale daleko rozsáhlejší reakce než po zabití Sulejmáního, míní Salem
včera

NATO se dohodlo na cíli 5 % HDP na obranu, Španělsko dostalo výjimku
včera

Soud zrušil osvobození Babiše. Kauzu Čapí hnízdo vrátil na začátek
včera

Pondělní počasí si žádá novou výstrahu. Bouřky hrozí až do noci
včera

Soud dnes rozhodne v kauze Čapí hnízdo. Bez účasti Babiše a Nagyové
včera

Masivní nálety na Írán: Izrael útočí na vládní i vojenské budovy, zasáhl i komplex Fordo
včera

Konec íránských snah o jadernou bombu? Americký útok mohl naopak vše zhoršit, odhalila analýza
včera

V hlubinách Francie tiká časovaná bomba. Může zasáhnout miliony lidí ve střední Evropě
včera
Íránská zbraň proti USA: Co by nastalo, kdyby Teherán uzavřel Hormuzský průliv?
Aktuální eskalace konfliktu mezi Izraelem a Íránem, vyvolaná izraelským úderem na íránská jaderná zařízení a později i na ropnou infrastrukturu, opět vnesla do světové debaty otázku uzavření Hormuzského průlivu. Toto úzké mořské hrdlo, oddělující Perský záliv od Arabského moře, je považováno za nejdůležitější světový bod pro tranzit ropy. Přes tento koridor denně proudí přibližně pětina celosvětové spotřeby ropných produktů, což z něj činí klíčový strategický cíl, jehož ohrožení by mělo okamžité dopady pro globální ekonomiku.
Zdroj: Libor Novák