Praha - Pokud patříte mezi milovníky japonské značky Subaru, pak zcela jistě znáte téměř průkopnický model Subaru Legacy Outback, které v roce 1996 způsobilo na evropských trzích doslova převrat.
Dnes se píše rok 2014 a nám se povedlo otestovat nejnovější, v pořadí již čtvrtou generaci, tohoto terénního kombíku. Navíc, pro rok 2014 doznal Outback mírného faceliftu a k tomu všemu námi otestovaná verze dostala i speciální paket Cross Line za 65 tisíc Kč, který Subaru v České republice dodává k vozidlu zcela zdarma.
Design
Subaru Outback patřilo vždy k pohledným modelům a nic se nezměnilo ani u současné čtvrté generace. Ta totiž nabízí příjemně vypadající přední masku chladiče, usměvavé zadní světlomety a decentní linie karoserie. Zmíněný paket Cross Line ovšem vozu dodal větší punc odvážnosti. Tento paket Outbacku přidal navíc robustní střešní ližiny s nastavitelnými příčníky, více zvýrazněné boční prahy, do šeda lakovaná litá kola, zatmavené pozadí předních světlometů a v neposlední řadě i černou masku chladiče. V kombinaci s celkovým terénním vzhledem se Subaru podařilo vytvořit velmi slušivý model, který se chlubí prvky odvážnosti a dravosti. Ty zdůrazňuje výkonná pohonná naftová jednota, o které bude řeč až později.
Při celkovém pohledu na vůz je jasně patrné, že nový Outback by vás nenechal nikdy v nouzi, vysoká světlá výška, propracovaný pohon všech kol Symmetrical AWD, bohaté oplastování po celém obvodu vozidla, chránící před drobnými kolizemi jak ve městě tak v terénu, to vše je důkaz toho, že nové Subaru Outback je pravověrným crossoverem, který jen zastaví jen málo co.
Interiér a výbava
Nedávno jsme zde pro vás otestovali většího sourozence s názvem Subaru Forester, který svými některými částmi interiéru připomínal 90. léta. To se u nového Outbacka naštěstí již neopakovalo a při usednutí do vozu na mne dýchla moderní atmosféra. Sami inženýři značky prý vyvíjeli interiér v duchu slov „atraktivní a kvalitní", což se ukázalo jako fakt. Po nastavení ideální pozice řidičova sedadla za tříramenným koženým multifunkčním volantem se cítíte jako doma a samotná velikost vozidla vám v tu chvíli vůbec nedělá starosti, ba právě naopak.
Nový Outback nabízí na všech sedadlech opravdu velké množství prostoru pro posádku. Mě samotného až překvapilo, kolik místa zbude na zadních sedadlech v oblasti kolen, když jsem se chtěl posadit "sám za sebe". Při výšce řidiče 180 cm je vpředu stále dostatečná rezerva nad hlavou, to samé ovšem platí i vzadu. Zvláště u předních sedáků bych ale uvítal výraznější boční vedení, v prudších zatáčkách vás totiž moc nepodrží a to je si myslím velká škoda.
I přes střední výbavový stupeň Comfort, byla výbava vozu poměrně slušná, vyjma navigačního systému zde nechybí prakticky nic z důležitých prvků výbavy. Už zažitou klasikou dnešní doby je například elektronická parkovací brzda, kterou kde kdo zatracuje, ovšem mě osobně se právě u rodinného Outbacka zamlouvá více než klasická ruční páka. O bezpečnost posádky se v této variantě postará osm airbagů, kotoučové brzy na všech kolech doplněné o systém ABS a EBD (elektronické rozdělení brzdné síly) či kolébkový rám. Ten se v případě kolize prohne a pohonná jednotka se optimálním způsobem zatlačí dolu pod vůz, čímž minimalizuje zranění nohou řidiče a spolujezdce.
Delší cestování v modelu Outback mě a další posádce nedělalo sebemenší problém, i přes malou boční podporu předních sedadel mě potěšilo jejich elektrické vyhřívání a na místě řidiče i elektrické nastavení. Kožený volant padne příjemně do ruky a tlačítka na něm, skrze které lze například ovládat autorádio či tempomat, nikterak nepřekáží při řízení. Testovaná verze navíc byla vybavena automatickou převodovkou, takže pod volantem nechyběla pádla pro ruční řazení. Středový panel je ve výbavě Comfort o něco menší než u nejvyšší specifikace Executive a nenabízí GPS navigaci. Na druhou stranu, standardem je zde couvací kamera.
Další předností, proč si zákazníci vybírají Subaru Outback je to, že nabízí velký zavazadlový prostor. V nesklopeném uspořádání nabídne nový Outback objem 526 litrů, po jednoduchém sklopení sedáků pomocí páček na boku zavazadelníku, se vám naskytne plocha o objemu 1677 litrů, a tam už se dá něco naložit. Vhodným doplňkem je i vysouvací roletka a dvojité víku kufru s přihrádkami, kam se dá vložit například drobný nákup, jenž by zde jinak „létal".
Motorizace a Jízda
To zásadní, co je na novém Outbacku tak zajímavé, však přichází teprve teď. Jak název testu napovídá, otestovali jsme naprosto novou verzi, která vůbec poprvé v historii kombinuje naftový motor typu Boxer a automatickou 7-stupňovou převodovku typu Linertronic. Ta má plynule měnitelný převod CVT a její spojení s tímto motorem fungovalo v průběhu testu naprosto dokonale.
Pod kapotou Outbacka pracoval dvoulitrový naftový čtyřválec o výkonu 150 koní a 350 Nm točivého momentu. To se může někomu zdát dosti málo, vždyť nová generace i přes úbytek na váze disponuje stále hmotností přesahující 1,6 tuny, ale zdání klame. Motor typu Boxer nabízí v kombinaci se sedmistupňovým automatem absencí vyvažovací hřídele a nový měnič točivého momentu. Nový je také řetěz s kratší roztečí a speciální kapalina ve variátoru převodovky Lineartronic.
Díky tomu je jízda s tímto motorem velice snadná, řidič si užije skvělé jízdní zážitky a výkon vozu téměř neustává. Spolu s tím také vzrostla citlivost a reakce na plynový pedál, což ocení hlavně řidiči se sportovnějším temperamentem v krvi. Kdo si teď říká, že díky automatu si naftová jednotka vezme příliš mnoho paliva, ten bude příjemně překvapen. Reálná spotřeba se téměř neliší od té tabulkové. Při bežném zatížení a jízdním stylu si vůz řekl o přijatelných 6,7 litrů na 100 km, což je slušná hodnota, vezme-li v potaz robustnost a sílu vozu jako takového. Pokud se řidič hodlá pohybovat co nejúsporněji, naftový Boxer ho i přes přítomnost automatu odmění kombinovanou spotřebou 5,9 litru, to už ale chce opravdu velkou dávku snahy a sebezapření.Celý test čtěte na AutoRoad.cz
Související
TEST: Subaru Forester 2.0i Lineartronic. Jak se jednou svezete, za volant už nikoho nepustíte!
Němci změřili poruchovost aut. Jak je na tom vaše?
Aktuálně se děje
před 6 minutami
Fixace hypotéky: Jaké během ní máte možnosti?
před 14 minutami
Do napjaté situace si přisadil i Kim Čong-un: Svět míří k ničivé termonukleární válce
před 18 minutami
Víte, jaký program dokáže ušetřit práci každému podnikateli? Online fakturace
před 45 minutami
Eskalace války zneklidňuje Evropu. Tusk mluví o nejistotě, Švédsko o zastrašování
před 54 minutami
Tragický konec pátrání po miminku ve Vídni. Policie podezřívá matku
před 1 hodinou
Situace je nejhorší od začátku války. Evropa znepokojená, Moskva hrozí, Číňané vyzývají ke klidu
před 1 hodinou
USA zavádí nové sankce. Destabilizují Rusko, citelně se ale dotknou Evropy
před 2 hodinami
Británie stupňuje rétoriku: Pokud dnes Putin napadne východní Evropu, jsme připraveni na válku
před 2 hodinami
Orbán chce pozvat Netanjahua do Maďarska. Slibuje, že ho nezatkne
před 3 hodinami
Diplomat prozradil, proč Putin eskaluje konflikt na Ukrajině. Kreml sdělil důvod odpálení rakety
před 3 hodinami
Změny počasí mění svět k nepoznání. O domov už přišly desítky milionů lidí
před 3 hodinami
Co má KLDR ze spojenectví s Ruskem? Novináři odhalili, jak se Putin odměnil za vojáky na Ukrajině
před 4 hodinami
Kvůli ruskému útoku balistickou raketou se Kyjev sejde se zástupci NATO
před 4 hodinami
Putin vyhrožuje útokem na země podporující Ukrajinu
před 5 hodinami
BBC: Putin je auto brzd, které se řítí po dálnici. A Putinomobil jen tak nezpomalí
před 5 hodinami
Využití balistické rakety neodpovídá průběhu války. Hrozba jadernou zbraní je přehnaná, říká pro EZ Robinson
před 5 hodinami
Hypersonická zbraň nové generace? Naše raketa dosahuje rychlosti Mach 10, prohlásil Putin
před 6 hodinami
Ruský útok na Ukrajině už se nelíbí ani Číně
před 6 hodinami
Vlak vykolejil v České Třebové. Provoz je omezen, spoje nabírají zpoždění
před 7 hodinami
Rusko informovalo USA o odpalu balistické rakety. Přesto svět vrhlo do nové éry
Rusko překročilo práh doktríny odstrašení použitím balistické rakety schopné nést jaderné zbraně. Ve své analýze to uvedl server CNN.
Zdroj: Libor Novák