Praha - Pokud patříte mezi milovníky japonské značky Subaru, pak zcela jistě znáte téměř průkopnický model Subaru Legacy Outback, které v roce 1996 způsobilo na evropských trzích doslova převrat.
Dnes se píše rok 2014 a nám se povedlo otestovat nejnovější, v pořadí již čtvrtou generaci, tohoto terénního kombíku. Navíc, pro rok 2014 doznal Outback mírného faceliftu a k tomu všemu námi otestovaná verze dostala i speciální paket Cross Line za 65 tisíc Kč, který Subaru v České republice dodává k vozidlu zcela zdarma.
Design
Subaru Outback patřilo vždy k pohledným modelům a nic se nezměnilo ani u současné čtvrté generace. Ta totiž nabízí příjemně vypadající přední masku chladiče, usměvavé zadní světlomety a decentní linie karoserie. Zmíněný paket Cross Line ovšem vozu dodal větší punc odvážnosti. Tento paket Outbacku přidal navíc robustní střešní ližiny s nastavitelnými příčníky, více zvýrazněné boční prahy, do šeda lakovaná litá kola, zatmavené pozadí předních světlometů a v neposlední řadě i černou masku chladiče. V kombinaci s celkovým terénním vzhledem se Subaru podařilo vytvořit velmi slušivý model, který se chlubí prvky odvážnosti a dravosti. Ty zdůrazňuje výkonná pohonná naftová jednota, o které bude řeč až později.
Při celkovém pohledu na vůz je jasně patrné, že nový Outback by vás nenechal nikdy v nouzi, vysoká světlá výška, propracovaný pohon všech kol Symmetrical AWD, bohaté oplastování po celém obvodu vozidla, chránící před drobnými kolizemi jak ve městě tak v terénu, to vše je důkaz toho, že nové Subaru Outback je pravověrným crossoverem, který jen zastaví jen málo co.
Interiér a výbava
Nedávno jsme zde pro vás otestovali většího sourozence s názvem Subaru Forester, který svými některými částmi interiéru připomínal 90. léta. To se u nového Outbacka naštěstí již neopakovalo a při usednutí do vozu na mne dýchla moderní atmosféra. Sami inženýři značky prý vyvíjeli interiér v duchu slov „atraktivní a kvalitní", což se ukázalo jako fakt. Po nastavení ideální pozice řidičova sedadla za tříramenným koženým multifunkčním volantem se cítíte jako doma a samotná velikost vozidla vám v tu chvíli vůbec nedělá starosti, ba právě naopak.
Nový Outback nabízí na všech sedadlech opravdu velké množství prostoru pro posádku. Mě samotného až překvapilo, kolik místa zbude na zadních sedadlech v oblasti kolen, když jsem se chtěl posadit "sám za sebe". Při výšce řidiče 180 cm je vpředu stále dostatečná rezerva nad hlavou, to samé ovšem platí i vzadu. Zvláště u předních sedáků bych ale uvítal výraznější boční vedení, v prudších zatáčkách vás totiž moc nepodrží a to je si myslím velká škoda.
I přes střední výbavový stupeň Comfort, byla výbava vozu poměrně slušná, vyjma navigačního systému zde nechybí prakticky nic z důležitých prvků výbavy. Už zažitou klasikou dnešní doby je například elektronická parkovací brzda, kterou kde kdo zatracuje, ovšem mě osobně se právě u rodinného Outbacka zamlouvá více než klasická ruční páka. O bezpečnost posádky se v této variantě postará osm airbagů, kotoučové brzy na všech kolech doplněné o systém ABS a EBD (elektronické rozdělení brzdné síly) či kolébkový rám. Ten se v případě kolize prohne a pohonná jednotka se optimálním způsobem zatlačí dolu pod vůz, čímž minimalizuje zranění nohou řidiče a spolujezdce.
Delší cestování v modelu Outback mě a další posádce nedělalo sebemenší problém, i přes malou boční podporu předních sedadel mě potěšilo jejich elektrické vyhřívání a na místě řidiče i elektrické nastavení. Kožený volant padne příjemně do ruky a tlačítka na něm, skrze které lze například ovládat autorádio či tempomat, nikterak nepřekáží při řízení. Testovaná verze navíc byla vybavena automatickou převodovkou, takže pod volantem nechyběla pádla pro ruční řazení. Středový panel je ve výbavě Comfort o něco menší než u nejvyšší specifikace Executive a nenabízí GPS navigaci. Na druhou stranu, standardem je zde couvací kamera.
Další předností, proč si zákazníci vybírají Subaru Outback je to, že nabízí velký zavazadlový prostor. V nesklopeném uspořádání nabídne nový Outback objem 526 litrů, po jednoduchém sklopení sedáků pomocí páček na boku zavazadelníku, se vám naskytne plocha o objemu 1677 litrů, a tam už se dá něco naložit. Vhodným doplňkem je i vysouvací roletka a dvojité víku kufru s přihrádkami, kam se dá vložit například drobný nákup, jenž by zde jinak „létal".
Motorizace a Jízda
To zásadní, co je na novém Outbacku tak zajímavé, však přichází teprve teď. Jak název testu napovídá, otestovali jsme naprosto novou verzi, která vůbec poprvé v historii kombinuje naftový motor typu Boxer a automatickou 7-stupňovou převodovku typu Linertronic. Ta má plynule měnitelný převod CVT a její spojení s tímto motorem fungovalo v průběhu testu naprosto dokonale.
Pod kapotou Outbacka pracoval dvoulitrový naftový čtyřválec o výkonu 150 koní a 350 Nm točivého momentu. To se může někomu zdát dosti málo, vždyť nová generace i přes úbytek na váze disponuje stále hmotností přesahující 1,6 tuny, ale zdání klame. Motor typu Boxer nabízí v kombinaci se sedmistupňovým automatem absencí vyvažovací hřídele a nový měnič točivého momentu. Nový je také řetěz s kratší roztečí a speciální kapalina ve variátoru převodovky Lineartronic.
Díky tomu je jízda s tímto motorem velice snadná, řidič si užije skvělé jízdní zážitky a výkon vozu téměř neustává. Spolu s tím také vzrostla citlivost a reakce na plynový pedál, což ocení hlavně řidiči se sportovnějším temperamentem v krvi. Kdo si teď říká, že díky automatu si naftová jednotka vezme příliš mnoho paliva, ten bude příjemně překvapen. Reálná spotřeba se téměř neliší od té tabulkové. Při bežném zatížení a jízdním stylu si vůz řekl o přijatelných 6,7 litrů na 100 km, což je slušná hodnota, vezme-li v potaz robustnost a sílu vozu jako takového. Pokud se řidič hodlá pohybovat co nejúsporněji, naftový Boxer ho i přes přítomnost automatu odmění kombinovanou spotřebou 5,9 litru, to už ale chce opravdu velkou dávku snahy a sebezapření.Celý test čtěte na AutoRoad.cz
Související

TEST: Subaru Forester 2.0i Lineartronic. Jak se jednou svezete, za volant už nikoho nepustíte!

Němci změřili poruchovost aut. Jak je na tom vaše?
Aktuálně se děje
včera

Volba, která může změnit svět. Trump čelí zřejmě nejdůležitějšímu rozhodnutí v kariéře
včera

Chameneího zatím nezabijeme, ale dochází nám trpělivost, prohlásil Trump
včera

Experti si posvítili na Trump Mobile: To, co slibuje prezident USA, je podle nich naprosto nereálné
včera

Snaha o pád vlády ministry nezajímá, nepřišla jich ani půlka. Předvolební show, vyčetla opozici Pekarová Aadamová
včera

Proč Izrael zaútočil na Írán? Podle expertů je důvodů více, od jaderného programu až po vnitropolitické tlaky na Netanjahua
včera

Izraelské letectvo opět udeřilo v Íránu. Evropa evakuuje své občany, domů se vrací i Češi
včera

Kvůli Íránu odjel z G7, jaké ale budou další kroky? Trump má aktuálně tři možnosti
včera

Šojgu se vydal do Severní Koreje na "zvláštní misi" za Kim Čong-unem
včera

Nejšpinavější korupční skandál v dějinách Česka, prohlásil Babiš ve Sněmovně. Fiala připustil problémy
včera

Španělskem otřásá korupční skandál. Sánchezova vláda může skončit katastrofou, varují experti
včera

Izrael a Írán jsou ve válce, která může trvat týdny i déle. Podle expertů hrozí širší konflikt, zapojení USA by vše zásadně změnilo
včera

EU: Ukrajina zažila jeden z nejničivějších útoků od začátku války
včera

Trump: O příměří s Izraelem neusilujeme, nedopustím ale, aby Írán získal jadernou zbraň
včera

Sněmovna jedná o nedůvěře vládě kvůli bitcoinové kauze. Schůze se zřejmě protáhne do zítřka
včera

Zelenskyj mluví o jednom z nejhorších útoků. V Kyjevě přišlo 14 lidí o život
včera

Vrahovi zákonodárců z Minnesoty hrozí trest smrti. Na mušce měl i další politiky
včera

Izrael nařídil evakuaci Teheránu, Írán vypálil další salvu raket. Trump nečekaně odešel ze summitu G7
včera

Čína bije na poplach, Rusko kalkuluje. Válka Íránu s Izraelem a rozdílné přístupy autoritářských mocností
včera

Počasí o nadcházejícím víkendu tropické teploty nepřinese
16. června 2025 21:43
Nepatří mu, přesto ho mění k nepoznání: Jak si Rusko upravuje Krym k obrazu svému?
Na okupovaném Krymu plánuje Rusko během příštích pěti let postavit a opravit více než 1000 kilometrů silnic. Přestože oficiálně jde o „civilní infrastrukturu“, odborníci a ukrajinské úřady varují: ve skutečnosti jde o vojenský projekt s cílem zefektivnit přesuny těžké techniky a usnadnit nelegální odvoz přírodních zdrojů z okupovaných území Ukrajiny.
Zdroj: Libor Novák