TEST: Subaru Outback 2.0 D Comfort-Cross Line Lineartronic - Japonský drsňák překvapil

Praha - Pokud patříte mezi milovníky japonské značky Subaru, pak zcela jistě znáte téměř průkopnický model Subaru Legacy Outback, které v roce 1996 způsobilo na evropských trzích doslova převrat.

Dnes se píše rok 2014 a nám se povedlo otestovat nejnovější, v pořadí již čtvrtou generaci, tohoto terénního kombíku. Navíc, pro rok 2014 doznal Outback mírného faceliftu a k tomu všemu námi otestovaná verze dostala i speciální paket Cross Line za 65 tisíc Kč, který Subaru v České republice dodává k vozidlu zcela zdarma.

Design

Subaru Outback patřilo vždy k pohledným modelům a nic se nezměnilo ani u současné čtvrté generace. Ta totiž nabízí příjemně vypadající přední masku chladiče, usměvavé zadní světlomety a decentní linie karoserie. Zmíněný paket Cross Line ovšem vozu dodal větší punc odvážnosti. Tento paket Outbacku přidal navíc robustní střešní ližiny s nastavitelnými příčníky, více zvýrazněné boční prahy, do šeda lakovaná litá kola, zatmavené pozadí předních světlometů a v neposlední řadě i černou masku chladiče. V kombinaci s celkovým terénním vzhledem se Subaru podařilo vytvořit velmi slušivý model, který se chlubí prvky odvážnosti a dravosti. Ty zdůrazňuje výkonná pohonná naftová jednota, o které bude řeč až později.

Při celkovém pohledu na vůz je jasně patrné, že nový Outback by vás nenechal nikdy v nouzi, vysoká světlá výška, propracovaný pohon všech kol Symmetrical AWD, bohaté oplastování po celém obvodu vozidla, chránící před drobnými kolizemi jak ve městě tak v terénu, to vše je důkaz toho, že nové Subaru Outback je pravověrným crossoverem, který jen zastaví jen málo co.

Interiér a výbava

Nedávno jsme zde pro vás otestovali většího sourozence s názvem Subaru Forester, který svými některými částmi interiéru připomínal 90. léta. To se u nového Outbacka naštěstí již neopakovalo a při usednutí do vozu na mne dýchla moderní atmosféra. Sami inženýři značky prý vyvíjeli interiér v duchu slov „atraktivní a kvalitní", což se ukázalo jako fakt. Po nastavení ideální pozice řidičova sedadla za tříramenným koženým multifunkčním volantem se cítíte jako doma a samotná velikost vozidla vám v tu chvíli vůbec nedělá starosti, ba právě naopak.

Nový Outback nabízí na všech sedadlech opravdu velké množství prostoru pro posádku. Mě samotného až překvapilo, kolik místa zbude na zadních sedadlech v oblasti kolen, když jsem se chtěl posadit "sám za sebe". Při výšce řidiče 180 cm je vpředu stále dostatečná rezerva nad hlavou, to samé ovšem platí i vzadu. Zvláště u předních sedáků bych ale uvítal výraznější boční vedení, v prudších zatáčkách vás totiž moc nepodrží a to je si myslím velká škoda.

I přes střední výbavový stupeň Comfort, byla výbava vozu poměrně slušná, vyjma navigačního systému zde nechybí prakticky nic z důležitých prvků výbavy. Už zažitou klasikou dnešní doby je například elektronická parkovací brzda, kterou kde kdo zatracuje, ovšem mě osobně se právě u rodinného Outbacka zamlouvá více než klasická ruční páka. O bezpečnost posádky se v této variantě postará osm airbagů, kotoučové brzy na všech kolech doplněné o systém ABS a EBD (elektronické rozdělení brzdné síly) či kolébkový rám. Ten se v případě kolize prohne a pohonná jednotka se optimálním způsobem zatlačí dolu pod vůz, čímž minimalizuje zranění nohou řidiče a spolujezdce.

Delší cestování v modelu Outback mě a další posádce nedělalo sebemenší problém, i přes malou boční podporu předních sedadel mě potěšilo jejich elektrické vyhřívání a na místě řidiče i elektrické nastavení. Kožený volant padne příjemně do ruky a tlačítka na něm, skrze které lze například ovládat autorádio či tempomat, nikterak nepřekáží při řízení. Testovaná verze navíc byla vybavena automatickou převodovkou, takže pod volantem nechyběla pádla pro ruční řazení. Středový panel je ve výbavě Comfort o něco menší než u nejvyšší specifikace Executive a nenabízí GPS navigaci. Na druhou stranu, standardem je zde couvací kamera.

Další předností, proč si zákazníci vybírají Subaru Outback je to, že nabízí velký zavazadlový prostor. V nesklopeném uspořádání nabídne nový Outback objem 526 litrů, po jednoduchém sklopení sedáků pomocí páček na boku zavazadelníku, se vám naskytne plocha o objemu 1677 litrů, a tam už se dá něco naložit. Vhodným doplňkem je i vysouvací roletka a dvojité víku kufru s přihrádkami, kam se dá vložit například drobný nákup, jenž by zde jinak „létal".

Motorizace a Jízda

To zásadní, co je na novém Outbacku tak zajímavé, však přichází teprve teď. Jak název testu napovídá, otestovali jsme naprosto novou verzi, která vůbec poprvé v historii kombinuje naftový motor typu Boxer a automatickou 7-stupňovou převodovku typu Linertronic. Ta má plynule měnitelný převod CVT a její spojení s tímto motorem fungovalo v průběhu testu naprosto dokonale.

Pod kapotou Outbacka pracoval dvoulitrový naftový čtyřválec o výkonu 150 koní a 350 Nm točivého momentu. To se může někomu zdát dosti málo, vždyť nová generace i přes úbytek na váze disponuje stále hmotností přesahující 1,6 tuny, ale zdání klame. Motor typu Boxer nabízí v kombinaci se sedmistupňovým automatem absencí vyvažovací hřídele a nový měnič točivého momentu. Nový je také řetěz s kratší roztečí a speciální kapalina ve variátoru převodovky Lineartronic.

Díky tomu je jízda s tímto motorem velice snadná, řidič si užije skvělé jízdní zážitky a výkon vozu téměř neustává. Spolu s tím také vzrostla citlivost a reakce na plynový pedál, což ocení hlavně řidiči se sportovnějším temperamentem v krvi. Kdo si teď říká, že díky automatu si naftová jednotka vezme příliš mnoho paliva, ten bude příjemně překvapen. Reálná spotřeba se téměř neliší od té tabulkové. Při bežném zatížení a jízdním stylu si vůz řekl o přijatelných 6,7 litrů na 100 km, což je slušná hodnota, vezme-li v potaz robustnost a sílu vozu jako takového. Pokud se řidič hodlá pohybovat co nejúsporněji, naftový Boxer ho i přes přítomnost automatu odmění kombinovanou spotřebou 5,9 litru, to už ale chce opravdu velkou dávku snahy a sebezapření.Celý test čtěte na AutoRoad.cz

Související

Ilustrační foto

Němci změřili poruchovost aut. Jak je na tom vaše?

Berlín - Nejspolehlivější vozy pocházejí z Německa, vyplývá to z velkého průzkumu německého automotoklubu ADAC. Výjimkou jsou vozy Opel, které společně s italskými Fiaty a auty z Francie patří mezi ty nejporuchovější. ADAC sestavil seznam 125 modelů vozů a ohodnotil je známkami jako ve škole.

Více souvisejících

testy aut Subaru Outback

Aktuálně se děje

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

Aktualizováno včera

včera

Adrian Newey

Génius Newey končí v Red Bullu. Zamíří k Ferrari?

Dlouho se o tom spekulovalo, a nyní je to oficiální. Adrian Newey, technický ředitel Red Bull Racing, ukončí svou práci u rakouské stáje po skončení této sezóny. Potvrzení této zprávy přišlo od samotného týmu v jeho oficiálním prohlášení. Po 19 letech skončí Neweyho dlouholetá éra v týmu.

včera

Zahraniční vojáci se stali válečnými zajatci (POW) poté, co byli zajati Ukrajinou jako bojovníci v rámci ruských ozbrojených sil, účastní se tiskové konference organizované ukrajinskými představiteli v Kyjevě 15. března 2024.

Žoldáci z Nepálu ve velkém dezertují z ruské armády na Ukrajině

Podle informací serveru RBK-Ukrajina, který se odvolává na tiskovou zprávu Hlavního ředitelství zpravodajství, žoldáci z Nepálu, kteří přišli bojovat proti Ukrajině v řadách ruské armády, masově dezertují. Ruští velitelé zároveň hledají chatrné omluvy pro své vedení, vysvětlující tuto situaci.

včera

Andrej Babiš (ANO)

Boj proti Green Dealu i migraci. Hnutí ANO zahájilo předvolební kampaň

Při zahájení hlavní fáze kampaně ANO ve Zlíně uvedl předseda Andrej Babiš, že hlavními prioritami hnutí ve volbách do Evropského parlamentu jsou boj proti nelegální migraci, obrana suverenity a odpor proti Zelené dohodě, nazvané Green Deal. Hlavním heslem kampaně před červnovými volbami je "Česko pro tebe všecko".

včera

1. máj

Svátek práce se slaví již 135 let. Jak se za tuto dobu proměňovala jeho podoba?

Na první květnový den připadá Svátek práce, který není jenom státním svátkem, ale i tím mezinárodním. Jeho historie sahá až do roku 1889, kdy byl jiný, než se prezentoval v dobách komunistického režimu. Povinné prvomájové průvody doprovázené budovatelskými slogany, oslavami pracovních úspěchů a stranickými představiteli na tribunách měly s původní myšlenkou svátku pramálo společného. 

včera

Počasí: Česko zasáhl silný vítr. Meteorologové vydali výstrahu

Meteorologové vydali výstrahu před silným větrem. Ten bude podle ČHMÚ.cz řádit na části území až do zítřejšího večera.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy