Ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO) se musí vyrovnávat s problémy, které zdědil po svém předchůdci Danu Ťokovi (za ANO), uvedli experti, které ČTK oslovila. Řada z nich mu vyčítá způsob řešení dopravních uzavírek, personální politiku v podřízených orgánech nebo situaci kolem mýta. Podle ministra je však řada problémů způsobena působením některých předchozích vlád. Kremlík je ministrem od 30 dubna.
Kremlík dnes na tiskové konferenci, na které se věnoval svému dosavadnímu působení v čele ministerstva dopravy, vyzdvihl zejména pokračování výstavby dálnic, kterou se podle něj podařilo rozhýbat pod vedením ministrů za hnutí ANO. V současnosti je podle úřadu rozestavěno 191 kilometrů nových dálnic. Letos by jich mělo být otevřeno 26, loni byly zprovozněny čtyři kilometry nových dálnic.
Ministerstvo je kvůli pomalé výstavbě a opravám silnic dlouhodobě terčem kritiky, podle expertů je tempo výstavby pomalé i nyní. Například podle analytika společnosti Cyrrus Petra Pelce je problém především v přípravné fázi, která v Česku trvá zpravidla více než deset let. Kremlík dnes uvedl, že přípravu by měly zrychlit legislativní změny.
Většina z oslovených zatím kvůli krátké době ministra příliš hodnotit nechtěla. Poslanec Pirátů Ondřej Polanský, který se zaměřuje na dopravu, ocenil ministrovu komunikativnost, což je podle něj rozdíl oproti bývalému ministru dopravy Ťokovi. Poslanec zároveň uznal, že dosud Kremlík neměl moc prostoru něco předvést.
Podle předsedy KDU-ČSL Marka Výborného by se ministr měl zaměřit zejména na dálnici D1 a zrychlení výstavby. Kritický byl zejména k personálním změnám na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Podle něj jsou časté změny výsledkem přímého zadání či neznalosti věci.
Změny v čele ŘSD, kde se během Kremlíkova působení vystřídali už tři generální ředitelé, kritizoval i poslanec ODS Stanislav Bláha. "Bohužel konec ministra Ťoka neznamená konec obřích problémů na ministerstvu dopravy. Naopak ministrovi Kremlíkovi se některé z nich ještě podařilo dál eskalovat," uvedl. Bláha zmínil i situaci kolem posunutí prací na úseku dálnice D1 u Chodova. Podle poslance tím Kremlík způsobil státu mnohamilionovou škodu, kterou budou vymáhat stavaři. Kremlík dnes ovšem odmítl tvrzení, že státu vznikla škoda.
Ke kritice se přidala i společnost Kapsch. Podle ní ministr problémy kolem mýtného tendru neřeší a pouze pasivně převzal výsledky po svém předchůdci. "Neudělal si vlastní kritickou analýzu celé situace, a plně převzal politickou i právní odpovědnost za hrozící velké škody," uvedl mluvčí rakouské firmy David Šimoník.
Předseda Dopravní sekce Hospodářské komory Emanuel Šíp nechtěl Kremlíka zatím kvůli krátkému času v čele ministerstva příliš hodnotit. "Má dobré záměry, ale málo času," podotkl s tím, že se Kremlík musel zabývat i řadou věcí, které nedořešil jeho předchůdce.
Kremlík nahradil 30. dubna v čele resortu dopravy Ťoka, který odstoupil po čtyřech a půl letech ve funkci. Do té doby Kremlík zastával funkci náměstka na Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových. V minulosti krátce působil na ministerstvu dopravy jako správní ředitel.
Související
Policie bude muset znovu řešit kauzu tendru na dálniční známky
Prodej dálničních známek přes e-shop nefunguje, Havlíček je terčem kritiky a posměchu
Vladimír Kremlík , Dálnice , řsd , Ministerstvo dopravy
Aktuálně se děje
včera
Brusel vrací úder. Tlaku USA ustoupit nehodlá
včera
RECENZE: Záhada strašidelného zámku se bojí i vlastního stínu. Neurazí, ale upadne v zapomnění
včera
Napětí na Blízkém východě: Izrael stupňuje údery v Libanonu před klíčovým termínem
včera
Referendum o konci války, budoucnost Záporožské jaderné elektrárny. Co obsahuje 20bodový mírový plán?
včera
Jihomoravští záchranáři jsou na pokraji sil: Místo nehod řeší rýmu a teploty
včera
Ruské jednotky v noci vtrhly do ukrajinské vesnice. Odvlekly desítky lidí
včera
Transatlantická roztržka graduje: USA zakázaly vstup do země strůjcům evropské digitální regulace
včera
Spor USA s Venezuelou má nečekaného vítěze. Zatím z něj těží pouze Čína
včera
V Turecku se zřítilo letadlo s libyjským náčelníkem generálního štábu. Nehodu nepřežil
včera
Průlom v mírových jednáních? Ukrajina zvažuje vznik ekonomické zóny na východě
včera
Ukrajinské město dalo světu nejslavnější vánoční koledu. Rusové ho srovnali se zemí
včera
Návrat terorismu, válka ve Venezuelu nebo souboj o AI? Co lze čekávat od roku 2026
včera
Předpověď počasí na svátky: Budou letos bílé Vánoce?
23. prosince 2025 21:22
Zákaz tělesného trestání dětí, změny v rozvodech, konec střídavé péče. Co přináší novela občanského zákoníku?
23. prosince 2025 19:58
Fond je neodvolatelný, reaguje Babiš na problémy se střetem zájmů. Nic tím nevysvětlil
23. prosince 2025 19:41
Vánoční příměří je dnes už nereálný koncept. Lidé sice potřebují klid, válčení se ale radikálně změnilo
23. prosince 2025 19:20
Top 5 jídel na silvestrovskou party: rychle a chutně
23. prosince 2025 18:30
Trump jmenoval nového vyslance pro Grónsko. Má obyvatele přesvědčit, aby se připojili k USA
23. prosince 2025 17:26
Trump také sdílí naši lásku k mladým dívkám, píše se v dopise, který zřejmě poslal Epstein
23. prosince 2025 16:13
Ukrajinští muži riskují smrt v horách, aby se vyhnuli frontové linii. Nikdo podle nich už nechce mír
Uprostřed mrazivého prosince čelí Ukrajina kromě ruských raketových útoků také prohlubující se krizi lidských zdrojů. Zatímco se světoví lídři v čele s Donaldem Trumpem pokoušejí vyjednat konec války, tisíce ukrajinských mužů nadále volí riskantní cestu do ilegality, aby se vyhnuli odvodu na frontu. Reportéři CNN v rumunské pohraniční oblasti Maramureš mluvili s těmi, kteří raději riskovali smrt v zasněžených Karpatech, než aby padli v nekonečném konfliktu.
Zdroj: Libor Novák