Ministerstvo dopravy povede speditér Prachař. Jaké má plány?

Praha - Šéf hnutí ANO Andrej Babiš na post ministra dopravy nominoval Antonína Prachaře, generálního ředitele společnosti Omega servis holding, která se zabývá mezistátní přepravou chemikálií, kapalin a sypkých hmot.

Podle kandidáta hnutí ANO na ministra dopravy Antonína Prachaře je v resortu potřeba urychleně řešit zejména výběr nového provozovatele registru vozidel, což je problém, který úřad pod vedením současného ministra v demisi Zdeňka Žáka zanedbal.Revidovat by se podle něj měl i návrh na rozšíření kamionového mýtného na celou síť silnic prvních tříd."Budeme se velmi vážně zabývat parametry výběrového řízení, která vypsal ministr Žák v demisi," uvedl Prachař. Až bude nová vláda jmenována, bude se muset tímto problém zabývat jako prioritním, protože může mít negativní dopad na celou řadu lidí a vrátit proces registrace aut o rok zpět, uvedl.Tendry na provozovatele centrálního registru vozidel a správu dopravních agend na ministerstvu vypsal úřad teprve na konci loňského listopadu. Už v březnu přitom končí smlouva se současnými poskytovateli - Telefónikou O2 a společností ICZ. Pokud z tendru do té doby nevzejde nový provozovatel, bude muset úřad prodloužit smlouvu s nynějšími, což zpravidla nebývá pro státní instituce výhodné.Vybrat nového provozovatele by se mohlo během tří měsíců podařit, uvedl dříve Žák s tím, že úřad tak bude mít ještě měsíc k dobru pro případné komplikace. Podobný scénář by ale mohl fungovat pouze tehdy, pokud by se proti výsledkům výběrového řízení neodvolal některý z uchazečů, což je v posledních letech stále častější jev. Řešení takovýchto případů u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže pak trvá zpravidla měsíce.Kromě problematiky registru vozidel se chce Prachař rovněž přednostně věnovat otázkám rozšiřování mýtného systému pro nákladní vozidla a autobusy. Rozšíření poplatků na celou síť silnic prvních tříd schválila vláda v demisi začátkem prosince s tím, že konečné slovo bude mít právě nastupující kabinet.Prioritou by měl být ekonomický efekt, uvedl Prachař s tím, že mýtné výnosy z komunikací, o které se má síť zpoplatněných silnic rozšířit, musí být vyšší než náklady na provoz systému. Pokud by tomu bylo naopak, nemá smysl do takového v žádném případě vstupovat, dodal.Kromě těchto aktuálních otázek je podle Prachaře potřeba řešit i letitý problém s nedokončenou páteřní sítí komunikací a kvalitou dopravní sítě. V nákladní dopravě je podle něj potřeba podporovat intermodální dopravní systémy, kdy jsou celé kamiony nebo jen nákladní kontejnery po části trasy přepravovány po vodě nebo železnici.Prachař, kterého na ministra dopravy navrhlo hnutí ANO, je v současnosti generálním ředitelem dopravní společnosti Omega Servis Holding specializující se na přepravu nebezpečných látek. V minulosti působil ve vrcholných orgánech Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia. V letech 1995 až 1998 byl viceprezidentem sdružení pro dopravu na vlastní účet, v letech 2001 až 2004 členem předsednictva a předsedou komise pro přepravy nebezpečných věcí a v letech 2010 až 2011 viceprezidentem Česmadu pro nákladní dopravu. Působil rovněž jako poradce předsedy sněmovního podvýboru pro dopravu.

Související

Antonín Prachař, exministr dopravy

Do Senátu chce kandidovat exministr Prachař, musí získat tisíc podpisů

Počet kandidátů do Senátu v přerovském obvodu rozšířil bývalý ministr dopravy Antonín Prachař. Své rozhodnutí oznámil dnes, kandidovat bude jako nestraník za občany. Získat kvůli tomu musí potřebných tisíc podpisů oprávněných voličů, na petici jich má zatím 700, řekl dnes ČTK Prachař.

Více souvisejících

Antonín Prachař Ministerstvo dopravy Andrej Babiš

Aktuálně se děje

před 48 minutami

před 1 hodinou

před 2 hodinami

před 3 hodinami

před 4 hodinami

Benjamin Netanjahu, známý pod přezdívkou Bibi

Zatykač na Blízkém východě moc nezmění. Netanjahu ví, že po válce jeho kariéra může skončit, říká Salem

Zatykač na izraelského premiéra Benjamina Netanjahua a bývalého ministra obrany Yoava Gallanta situaci na Blízkém východě moc nezmění. Pro EuroZprávy.cz to vysvětlil Paul Salem, viceprezident pro mezinárodní spolupráci think tanku Middle East Institute. Podle něj je hlavní starostí arabských zemí normalizace vztahů s Izraelem a zatykač příliš neovlivní ani vojenskou pomoc z Evropy. Íránské bezpečnostní obavy nepoleví.

před 5 hodinami

Vladimir Putin na summitu Rusko Afrika 2023.

Riziko chyby je vysoké. Rétorika Kremlu připouští jadernou válku, varuje analýza

Rusko-ukrajinská válka vstoupila do dalšího nebezpečného cyklu eskalací a hrozeb, přičemž obavy z možného použití jaderných zbraní i nadále stoupají. Přestože mnoho analytiků zůstává skeptických k možnosti, že by Vladimir Putin skutečně použil jaderné zbraně na Ukrajině, rétorika Kremlu tuto možnost nevylučuje. Riziko chyby či špatného odhadu je vysoké, což situaci činí mimořádně nebezpečnou. Ve své analýze to uvedl server SkyNews.

před 5 hodinami

před 6 hodinami

před 6 hodinami

Fixace hypotéky: Jaké během ní máte možnosti?

Fixace hypotéky: Jaké během ní máte možnosti?

Pořízení hypotéky je pro většinu z nás jedním z největších rozhodnutí v našem životě. Představuje splnění snu o vlastním bydlení, ale také zodpovědnost a dlouhodobý finanční závazek. A právě fixace hraje u hypotečního úvěru zásadní roli.

před 6 hodinami

před 6 hodinami

před 7 hodinami

Donald Tusk

Eskalace války zneklidňuje Evropu. Tusk mluví o nejistotě, Švédsko o zastrašování

Polský premiér Donald Tusk varoval, že nedávné události naznačují reálné riziko globálního konfliktu. Tato prohlášení přicházejí poté, co Rusko odpálilo hypersonickou balistickou střelu středního doletu na ukrajinské město. Podle Tuska se konflikt na východě dostává do rozhodující fáze, což naznačuje nejistotu a potenciální eskalaci.

před 7 hodinami

před 7 hodinami

před 7 hodinami

před 8 hodinami

před 8 hodinami

před 9 hodinami

před 9 hodinami

před 10 hodinami

Co má KLDR ze spojenectví s Ruskem? Novináři odhalili, jak se Putin odměnil za vojáky na Ukrajině

Rusko údajně dodalo svému spojenci Severní Koreji od letošního března více než milion barelů ropy, ukazuje analýza Open Source Center (OSC) a BBC News

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy