Praha - Šéf hnutí ANO Andrej Babiš na post ministra dopravy nominoval Antonína Prachaře, generálního ředitele společnosti Omega servis holding, která se zabývá mezistátní přepravou chemikálií, kapalin a sypkých hmot.
Podle kandidáta hnutí ANO na ministra dopravy Antonína Prachaře je v resortu potřeba urychleně řešit zejména výběr nového provozovatele registru vozidel, což je problém, který úřad pod vedením současného ministra v demisi Zdeňka Žáka zanedbal.Revidovat by se podle něj měl i návrh na rozšíření kamionového mýtného na celou síť silnic prvních tříd."Budeme se velmi vážně zabývat parametry výběrového řízení, která vypsal ministr Žák v demisi," uvedl Prachař. Až bude nová vláda jmenována, bude se muset tímto problém zabývat jako prioritním, protože může mít negativní dopad na celou řadu lidí a vrátit proces registrace aut o rok zpět, uvedl.Tendry na provozovatele centrálního registru vozidel a správu dopravních agend na ministerstvu vypsal úřad teprve na konci loňského listopadu. Už v březnu přitom končí smlouva se současnými poskytovateli - Telefónikou O2 a společností ICZ. Pokud z tendru do té doby nevzejde nový provozovatel, bude muset úřad prodloužit smlouvu s nynějšími, což zpravidla nebývá pro státní instituce výhodné.Vybrat nového provozovatele by se mohlo během tří měsíců podařit, uvedl dříve Žák s tím, že úřad tak bude mít ještě měsíc k dobru pro případné komplikace. Podobný scénář by ale mohl fungovat pouze tehdy, pokud by se proti výsledkům výběrového řízení neodvolal některý z uchazečů, což je v posledních letech stále častější jev. Řešení takovýchto případů u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže pak trvá zpravidla měsíce.Kromě problematiky registru vozidel se chce Prachař rovněž přednostně věnovat otázkám rozšiřování mýtného systému pro nákladní vozidla a autobusy. Rozšíření poplatků na celou síť silnic prvních tříd schválila vláda v demisi začátkem prosince s tím, že konečné slovo bude mít právě nastupující kabinet.Prioritou by měl být ekonomický efekt, uvedl Prachař s tím, že mýtné výnosy z komunikací, o které se má síť zpoplatněných silnic rozšířit, musí být vyšší než náklady na provoz systému. Pokud by tomu bylo naopak, nemá smysl do takového v žádném případě vstupovat, dodal.Kromě těchto aktuálních otázek je podle Prachaře potřeba řešit i letitý problém s nedokončenou páteřní sítí komunikací a kvalitou dopravní sítě. V nákladní dopravě je podle něj potřeba podporovat intermodální dopravní systémy, kdy jsou celé kamiony nebo jen nákladní kontejnery po části trasy přepravovány po vodě nebo železnici.Prachař, kterého na ministra dopravy navrhlo hnutí ANO, je v současnosti generálním ředitelem dopravní společnosti Omega Servis Holding specializující se na přepravu nebezpečných látek. V minulosti působil ve vrcholných orgánech Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia. V letech 1995 až 1998 byl viceprezidentem sdružení pro dopravu na vlastní účet, v letech 2001 až 2004 členem předsednictva a předsedou komise pro přepravy nebezpečných věcí a v letech 2010 až 2011 viceprezidentem Česmadu pro nákladní dopravu. Působil rovněž jako poradce předsedy sněmovního podvýboru pro dopravu.
Související
O post senátora za Přerovsko je nebývalý zájem, kandiduje již devět lidí
Do Senátu chce kandidovat exministr Prachař, musí získat tisíc podpisů
Antonín Prachař , Ministerstvo dopravy , Andrej Babiš
Aktuálně se děje
před 48 minutami
Dramatický týden války na Ukrajině: Eskalace a nové zbraně mění pravidla hry
před 1 hodinou
1000 dní války na Ukrajině: Nastává přelomové období, shodují se experti
před 2 hodinami
Putin: Raketu Orešnik nedokáže zachytit nic na světě. Zahájíme sériovou výrobu
před 3 hodinami
Politico: Svět má nového vítěze v boji s extrémním počasím. Překvapivě jím není západní země
před 4 hodinami
Zatykač na Blízkém východě moc nezmění. Netanjahu ví, že po válce jeho kariéra může skončit, říká Salem
před 5 hodinami
Riziko chyby je vysoké. Rétorika Kremlu připouští jadernou válku, varuje analýza
před 5 hodinami
Nemocnice v Pásmu Gazy jsou před zhroucením. O víkendu hrozí kompletní kolaps zdravotnického systému
před 6 hodinami
Rusko na Ukrajině otestovalo novou raketu Orešnik. Hromadná produkce nehrozí, myslí si expert
před 6 hodinami
Fixace hypotéky: Jaké během ní máte možnosti?
před 6 hodinami
Do napjaté situace si přisadil i Kim Čong-un: Svět míří k ničivé termonukleární válce
před 6 hodinami
Víte, jaký program dokáže ušetřit práci každému podnikateli? Online fakturace
před 7 hodinami
Eskalace války zneklidňuje Evropu. Tusk mluví o nejistotě, Švédsko o zastrašování
před 7 hodinami
Tragický konec pátrání po miminku ve Vídni. Policie podezřívá matku
před 7 hodinami
Situace je nejhorší od začátku války. Evropa znepokojená, Moskva hrozí, Číňané vyzývají ke klidu
před 7 hodinami
USA zavádí nové sankce. Destabilizují Rusko, citelně se ale dotknou Evropy
před 8 hodinami
Británie stupňuje rétoriku: Pokud dnes Putin napadne východní Evropu, jsme připraveni na válku
před 8 hodinami
Orbán chce pozvat Netanjahua do Maďarska. Slibuje, že ho nezatkne
před 9 hodinami
Diplomat prozradil, proč Putin eskaluje konflikt na Ukrajině. Kreml sdělil důvod odpálení rakety
před 9 hodinami
Změny počasí mění svět k nepoznání. O domov už přišly desítky milionů lidí
před 10 hodinami
Co má KLDR ze spojenectví s Ruskem? Novináři odhalili, jak se Putin odměnil za vojáky na Ukrajině
Rusko údajně dodalo svému spojenci Severní Koreji od letošního března více než milion barelů ropy, ukazuje analýza Open Source Center (OSC) a BBC News.
Zdroj: Libor Novák