Praha – Ministerstvo dopravy předloží vládě plán toho, jak chce připravit technologicky neutrální soutěž na výběr mýtného po roce 2016. S nynějším plánem spojuje Ťok svoje setrvání ve funkci.
Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) předloží vládě informaci o přípravách tendru na výběr mýtného po roce 2016. Zpoždění v tendru, na kterém se podíleli i předchozí ministři dopravy, chce Ťok řešit rozdělením do tří zakázek, z nichž nejbližší se má týkat pouze dalšího provozu nynější mikrovlnné technologie. To kritizují koaliční partneři, materiál je nicméně předkládán jen pro informaci, takže o něm kabinet zřejmě nebude diskutovat.
Zástupci koalice Ťoka v minulosti kritizovali za to, že zúžení výběru na jedinou technologii odporuje původnímu zadání z letošního dubna. V něm vláda ministerstvu nařídila připravit technologicky neutrální soutěž, která by nezvýhodňovala dodavatele konkrétní technologie.
Úřad ale v předkládaném materiálu tvrdí, že rozdělení tenderu na tři zakázky zajistí, že soutěž bude doopravdy neutrální. Předpokládá, že během maximálně sedmiletého provozu stávající technologie bude vyčleněn takzvaný centrální systém, tedy jakési jádro kontrolující platby a tok peněz, jehož správu bude mít na starosti stát. V té době by mohla být také vypsána technologicky neutrální zakázka a výběr mýtného na zbytku silnic první třídy.
Posledním krokem by pak byla konečná soutěž na provozovatele mýta poté, co nynější zařízení technologicky zastará a ve kterém podobně jako u druhého kroku nebude stát diktovat, zdali má být využita mikrovlnná, satelitní, nebo jiná technologie.
Pokud by šlo vše podle plánu, první ze soutěží by měla skončit už za rok v srpnu. Nový provozovatel by tak měl v případě, že se nikdo z neúspěšných uchazečů neodvolá k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, čtyři měsíce na převzetí systému od Kapsche.
Vyčlenění centrálního systému pod stát má podle ministerstva dopravy snížit závislost státu na externích dodavatelích. Do budoucna tak nebude za celý systém ručit jediná firma, jako je to nyní společnost Kapsch, ale každý z dodavatelů bude ručit jen za svůj konkrétní úsek. Podle materiálu by tak do budoucna mělo být možné do systému zapojit jakéhokoli dodavatele mýtné technologie.
Související
Do dozorčí rady ČEZ míří bývalý ministr dopravy Dan Ťok
Exministr Ťok se stal členem správní rady Správy železnic
Dan Ťok (ministr dopravy) , Mýtné , Vláda ČR
Aktuálně se děje
před 1 hodinou
OBRAZEM: Mikuláš se svou partou čertů a andělů si podmanil ulice Prahy
včera
Experti rozebrali chování prince Harryho. Návrat domů není vyloučen
včera
Papír s informací o růstu důchodů už nepřijde každému, upozornil úřad
včera
V USA padl první trest v případu smrti herce Matthewa Perryho
včera
Nedorozumění vedlo k policejnímu zásahu ve škole v Praze
Aktualizováno včera
Zemřel populární moderátor Patrik Hezucký
včera
Německo schválilo dobrovolnou vojenskou službu. Čekají se protesty mladých
včera
Obchod roku: Vzniká obří streamovací gigant, Netflix kupuje Warner Bros., HBO a CNN
včera
Trump varuje Evropu před „civilizačním vymazáním“. V novém dokumentu kritizuje EU i migraci
včera
Občanské demokraty čeká kritické období. Kuba mohl svůj odchod dohodnout s Babišem, tvrdí analytik
včera
Pomoc Ukrajině je i v našem zájmu, prohlásil Rutte před summitem NATO
včera
Nejdůležitější je nezpanikařit. Hasiči pro EZ radí, jak prožít advent v bezpečí a bez požárů
včera
Izrael v Eurovizi zůstane, ohlásila EBU. Čtyři země budou největší soutěž světa bojkotovat
včera
Internet po celém světě opět kolabuje. Cloudflare hlásí problémy, výpadky má LinkedIn, X nebo Zoom
včera
Putin v Indii vyjednává jednu dohodu za druhou. Země obnoví dodávky paliv z Ruska
včera
Putin: Rusko se za každou cenu zmocní celého Donbasu
včera
Počasí způsobí problémy řidičům či chodcům. Platí výstraha
včera
Opozice zpochybňuje Babišovo řešení. Měl Agrofert prodat, zní od Pirátů
včera
Rusko má kapacity napadnout nejen Evropu. Rádo jich využije, když vycítí slabost
včera
S Turkem ve vládě nemá problém pouze prezident, ukázal průzkum
Nejenom prezident má problém s vládním angažmá poslance Filipa Turka (Motoristé), který by se po poslední rošádě měl stát ministrem životního prostředí, nikoliv šéfem diplomacie. Podle průzkumu nechce Turka v příští české vládě více než polovina lidí.
Zdroj: Jan Hrabě