Dálniční e-známky by měly distribuovat Česká pošta a Čepro

Elektronické dálniční známky nejspíš bude fyzicky distribuovat konsorcium státních podniků České pošty a Čepra. V tendru uspěly s cenově nejnižší nabídkou. Dostávat budou 2,3 procenta z ceny prodaných vinět. Dosud je odměna pro distributory 4,6 procenta. Nyní běží 15denní lhůta pro případné námitky proti výběru.

Česká pošta, ilustrační fotografie
doporučujeme

ČTK o tom informoval podnik Cendis, který má přípravu systému elektronických známek na starosti. Elektronické dálniční známky by měly nahradit současné papírové kupony od příštího roku.

"Ve výběrovém řízení jsme nově u elektronických zastropovali výši odměny na 3,3 procenta, vítěz pak nabídl 2,3 procenta," uvedla za Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) Lucie Bartáková. Celkové náklady na distribuci známek nyní nelze odhadnout, záležet bude na prodejích vinět a zájmu motoristů o nový systém. Loni motoristé nakoupili papírové dálniční známky za 5,5 miliardy korun.

Do veřejné soutěže na fyzickou distribuce se přihlásili čtyři zájemci. Vedle vítězného konsorcia se do tendru společně přihlásili i společnosti CzechToll a SkyToll, které už spolupracují na novém mýtném systému. Dalšími uchazeči byli konsorcium Autoklub Bohemia Assistance a MTX a samostatně podnik GECO.

Jednou z podmínek tendru bylo zajištění kamenných prodejen v obcích nad 10.000 obyvatel, celkem tedy více než 305 obchodních míst s minimální otevírací dobou od 05:00 do 23:00 v pracovní dny. Vítězné konsorcium plánuje prodávat známky na pobočkách pošty a vybraných čerpacích stanicích.

SFDI zakázku vyhlásil už jednou, tehdy s odhadovanou cenou okolo 477 milionů korun. Navazovala na později zrušenou zakázku k informačnímu systému k dálničním známkám, proto byla zrušena i tato soutěž.

Fyzická distribuce známek bude doplňovat prodej přes internetový obchod. Vývoj informačního systému s e-shopem má nyní na starosti státní podnik Cendis. IT systém bude stát 128 milionů korun. Přípravu informačního systému provázely v minulých měsících velké problémy. SFDI totiž původně zakázku na jeho vývoj zadal společnosti Asseco Central Europe za 401 milionů korun. To však vyvolalo vlnu kritiky, kauza následně stála místo i ministra dopravy Vladimíra Kremlíka. Stát původní zakázku zrušil a vývoj IT systému svěřil Cendisu. Spolu se zrušenou zakázkou na informační systém skončil i tendr na fyzickou distribuci známek, která měla původně vyjít na 477 milionů korun.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Index PMI stoupl. Zpracovatelský průmysl v ČR je na tom nejlépe od…

01.10.2020 10:29 Podmínky v českém zpracovatelském sektoru se začali zlepšovat. Index PMI totiž stoupl v září na 50…

Ceny benzinu v Česku stagnují, nafta mírně zlevňuje

01.10.2020 09:54 Aktualizováno Ceny pohonných hmot u čerpacích stanic v Česku se za poslední týden příliš nezměnily. Benzin…

Česká pošta ode dneška mění otevírací dobu 1253 poboček

01.10.2020 09:28 Česká pošta ode dneška mění otevírací dobu na 1253 pobočkách z celkových 3200. Změna se bude týkat…

Nejhorší je nejistota, říká o zavírání hospod šéf Staropramenu. Pivovar…

01.10.2020 09:00 Aktualizováno Koronavirus dopadl na české restaurační provozy, zatím zavřely své podniky desítky odběratelů…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama