E-shopy vyhlížejí Vánoce. Tržby budou miliardové

Předvánoční tržby tuzemských internetových obchodů by se letos měly zvýšit zhruba o pět miliard na 50 miliard Kč. Za celý rok se tak objem trhu zvýší přibližně o 15 procent. Oznámila to Asociace pro elektronickou komerci.

Přidejte svůj názor

Ilustrační foto
doporučujeme

Češi nakupují v e-shopech pravidelně a již prakticky veškeré myslitelné zboží, nákupy dárků pod stromeček však stále tvoří nejvýznamnější část celoročních obratů. "Dlouhodobě se rozšiřuje řada kategorií zboží, které Češi na internetu nakupují pravidelně. Vánoční dárky jsou ovšem specifické, a tak bude podle všeho i letos on-line vládnout klasika - hračky, oblečení, knihy či elektronika," uvedl výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.

Během Vánoc se daří jak největším hráčům na trhu, kteří nabízí široký sortiment, tak i specializovaným prodejnám. Pro všechny e-shopy je předvánoční období klíčovou částí roku, proto jsou na něj, stejně jako dopravci, dobře připraveny. Před Vánoci ale nečeká růst jen prodej zboží, které bude mířit pod stromek. Možnost objednávky z domova budou nakupující využívat opět více také u potravin či vánočních doplňků nebo drogistického zboží.

Na závěr roku míří obchodníci i marketingové akce na posílení prodejů. Nejvýznamnější je slevový Black Friday. Ten ale v minulých letech však mnohé e-shopy zneužívaly a během akce tvrdily, že původní ceny produktů byly vyšší, aby uměle navýšily i propagované slevy. Do boje proti klamání zákazníků se pustil startup Apify, který vyvinul bezplatnou službu Hlídač Shopů. Letos monitoruje na základě poptávky ze strany spotřebitelů již 13 e-shopů, kromě Alzy nově třeba Datart, Notino nebo Kasa.cz. Zákazník si navíc může ověřit cenu přímo na webu Hlídače Shopů. Jednoduše tak zjistí, kde je sleva nadhodnocená.

"Předpokládáme, že druhá polovina roku 2019 jako celek bude pro naší e-commerce velmi úspěšná. Věříme, že zákazníci ocení další rozvoj internetových obchodů, které se stále více zaměřují na doplňkové služby a celý komfort pro nakupující," dodal Vetyška.

V minulém roce tržby tuzemských internetových obchodů stouply meziročně o 17 procent na 135 miliard korun.

Loading...
Vstupte do diskuze
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Česká ekonomika v problémech? Růst zpomalil, odhadují analytici

12.11.2019 16:08 Růst české ekonomiky ve třetím čtvrtletí podle odhadů analytiků mírně zpomalil kvůli vývoji v…

Vegetariánské burgery jsou hitem, v Česku ho nabízí další fastfood

12.11.2019 13:45 K burgerům bez masa se přiklání stále více výrobců potravin a gastronomických podniků. Po Nestlé ČR…

Česko čekají horší časy? Ekonomická aktivita klesá, firmy jsou méně…

12.11.2019 13:21 Malé a střední firmy pro nejbližší období zůstávají optimistické, i když méně než v předchozích…

Česko se hemží "spícími firmami". Představují riziko, upozorňují experti

12.11.2019 13:18 Aktualizováno V Česku je pětina takzvaných spících firem. V obchodním rejstříků je podle analýzy poradenské…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama