Ford se vrací do Formule 1

Po více než dvou desetiletích se Ford vrací do Formule 1. Ikonická americká automobilka a společnost Red Bull Powertrains uzavírají dlouhodobé strategické technické partnerství pro vývoj nové generace hybridní pohonné jednotky, která se bude ve Formuli 1 používat od sezóny 2026.

Red Bull Ford Powertrains bude dodávat pohonné jednotky pro týmy Oracle Red Bull Racing a Scuderia AlphaTauri od roku 2026 minimálně do roku 2030.

Právě se přehrává: Our Time | #FordReturns | Ford Performance

Our Time | #FordReturns | Ford Performance Video: Ford Performance

„Je to začátek nové vzrušující kapitoly v příběhu motoristického sportu a značky Ford, který se započal v době, kdy můj pradědeček vyhrál závod, který pomohl rozjet naši firmu," řekl Bill Ford, výkonný předseda představenstva. "Ford se spolu s mistry světa, týmem Oracle Red Bull Racing, vrací na vrchol sportovního dění a přináší dlouhou tradici inovací, udržitelnosti a elektrifikace značky Ford na jednu z nejviditelnějších světových scén.“

Od roku 2023 budou společnosti Ford a Red Bull Powertrains pracovat na vývoji pohonné jednotky, která bude součástí nových technických předpisů, včetně 350kW elektromotoru a nového spalovacího motoru schopného využívat plně udržitelná paliva. Nová pohonná jednotka bude připravena pro sezónu 2026.

Návrat Fordu do Formule 1 se závodním týmem Red Bull Racing ukazuje, kam jako společnost směřujeme - ke stále více elektrickým, moderním vozidlům s důrazem na software, které přináší zcela nové zážitky," řekl Jim Farley, prezident a generální ředitel společnosti Ford Motor Company. "F1 bude neuvěřitelně efektivní platformou pro inovace, sdílení nápadů a technologií a zapojení desítek milionů nových zákazníků."

Ford bude poskytovat technické znalosti ve všech oblastech, kde může být přínosem pro přední tým pořadí mistrovství světa. Oblasti, které budou společně zkoumány, se týkají vývoje spalovacího motoru a klíčového vývoje, jako je technologie bateriových článků a elektromotorů, software pro řízení pohonné jednotky a analytika.

„Je fantastické, že díky tomuto partnerství můžeme Ford přivítat zpět ve Formuli 1,“ řekl Christian Horner, šéf a výkonný ředitel týmu Oracle Red Bull Racing. „Jako nezávislý výrobce motorů máme možnost využívat zkušeností výrobce, jako je Ford, což nás staví do dobré pozice vůči konkurenci. Ford je automobilka s bohatou motoristickou historií, která sahá přes celé generace. Od Jima Clarka až po Ayrtona Sennu a Michaela Schumachera, jejich rodokmen mluví sám za sebe. Pro nás jako Red Bull Powertrains je nesmírně vzrušující otevřít další kapitolu této dynastie jako Red Bull Ford. Rok 2026 je ještě daleko, ale pro nás už práce začíná, protože se právě díváme na budoucnost týmu Oracle Red Bull Racing."

Ford investuje 50 miliard dolarů, aby se stal lídrem elektromobilové revoluce po celém světě. Díky úspěchu modelů F-150 Lightning a Mustang Mach-E je v USA dvojkou na trhu s elektromobily a na mnoha trzích po celém světě je lídrem s modelem E-Transit. Ford pracuje na uspokojení zvýšené poptávky zákazníků a v rámci svého plánu Ford+ chce do konce letošního roku celosvětově vyrábět 600 000 elektromobilů ročně a do konce roku 2026 dva miliony elektromobilů ročně.

V roce 2026 bude Ford jediným výrobcem, který bude soutěžit v závodních disciplínách od běžných motoristických sportů až po Formuli 1 zahrnující WEC a IMSA, včetně 24 hodin Le Mans s Fordem Mustang GT3, WRC s M-Sport FordPuma Hybrid Rally1, Baja 1000 s Fordem Ranger Raptor a novým Fordem Bronco a NASCAR, NHRA a Supercars s Mustangem. Ford nadále využívá své závodní aktivity k urychlení inovací, nejnovějších technologií a softwaru pro zákazníky a pro budoucí elektromobily Ford v tom bude pokračovat i prostřednictvím nového partnerství na samém vrcholu motorsportu.

„Vstupujeme do nové vzrušující éry společnosti Ford Performance,“ řekl Farley. "S týmem Red Bull Racing budeme bojovat o vítězství v F1, vrcholové soutěži automobilového sportu. Ford Mustang, nejoblíbenější sportovní kupé na světě, uvidíte závodit od nejnižších tříd přes australské závody Supercars až po NASCAR a Le Mans. Prvenství v off-roadových závodech budeme nadále budovat v mistrovství světa v rallye, King of Hammers, na Baja 1000 a dalších. Po celou dobu budeme nadále světu představovat naše fantastické prototypy, jako jsou SuperVan 4 a Mustang Mach-E 1400.“

Související

Max Verstappen v Bahrajnu, 2023

Formule 1 v Rakousku: Verstappen vyhral sprint a postěžoval si na kolegu Pereze

Max Verstappen v první řadě vedle svého týmového kolegy u Red Bullu představoval očekávaný souboj o vedení v týmu. Situace se však velmi rychle vyhrotila a hrozilo, že to celé skončí negativně. Nicméně, nakonec se situace uklidnila a Verstappen suverénně projel okruhem Red Bull Ringu bez větších potíží.

Více souvisejících

Formule 1 ford motor company

Aktuálně se děje

včera

včera

včera

včera

Z filmu Svědkové Putinovi.

Filmy o Putinově Rusku a jeho agresi u příležitosti prezidentských (ne)voleb

O víkendu v Rusku proběhly prezidentské volby, jejichž průběh by se pro Putinovu opozici dal přirovnat k boji s větrnými mlýny. Vladimir Putin prezidentské křeslo obsadí již popáté. Kdy jindy si tak připomenout sérii filmů, které dohromady tvoří portrét novodobého diktátora, jeho vlivu na Rusko a připomínají, jak lehce je moc zneužitelná. Většinu z titulů snadno naleznete na streamovacích platformách.

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

17. března 2024 21:58

17. března 2024 21:20

První východočeské derby v play-off zvládly po boji Pardubice, Sparta udolala Liberec v nájezdech

Vyrovnané souboje před ohromujícími diváckými atmosférami byly k vidění o prvním hracím dni čtvrtfinálové fáze play-off Tipsport extraligy. Oba první zápasy dvou sérií Pardubice vs. Hradec Králové a Sparta vs. Liberec navštívilo přes 10 000 fanoušků a oba zápasy se nerozhodly v základní hrací době. Zatímco východočeské derby rozhodl po remíze 4:4 po prodloužení symbolicky proti svému oblíbenému soupeři Martin Kaut, v pražské O2 Areně se čekalo na rozhodnutí až do samostatných nájezdů, ve kterých nakonec Pražané odčinili to, že nedotáhli vedení 2:1.

Zdroj: David Holub

Další zprávy