F1: Neporazitelný Rosberg protahuje svou vítěznou šňůru v Číně, ostatní měli problémy

Letošní třetí závod a celkem šestý bez přerušení dokázal vyhrát Nico Rosberg a soupeřům se v celkovém hodnocení vzdaluje mílovými kroky. Ze špičky byl jedním z mála, který prošel čínskou Grand Prix bez potíží.

Přitom start pro třicetiletého Němce tak optimálně nevypadal, záhy se před něj dostal Daniel Ricciardo. Každopádně ale vedoucí muž průběžného pořadi ušel kolizi, která značně ovlivnila rozložení startovního pole a ovlivnila i závod. Räikkönen ze třetího místa se dostal na levý okraj a jeho zaváhání chtěli využít Vettel a Kvjat. Ruský pilot se odvážně vřitil na vnitřní okraj a přinutil Vettela k úhybnému manévru, po kterém následovala kolize obou Ferrari. Aby toho nebylo málo, dopředu se deroucí Hamilton, který po problémech v tréninku startoval z posledního místa, kolidoval s Felipe Nasrem a po výletu mimo trať za úvodním esíčkem rovněž přišel o přední spoiler. A aby těch karbonových trosek nebylo málo, další Sauber pilotovaný Ericssonem se postaral o přední křídlo Romaina Grosjeana.

Oba piloti Ferrari a obhájce titulu tak museli do boxů k výměně poškozených částí svých vozů, ale problémy pokračovaly. Ve třetím kole na konci dlouhé rovinky se roztrhla levá zadní pneumatika Ricciardovi a bylo jasné, že na trať poputuje safety car. Zda šlo o důsledek nějaké drobnější kolize nebo Australan najel na nějaké úlomky v inkriminované oblasti, to nebylo zcela průkazné.

Také se tak stalo a jeho výjezdu ve 4. kole využila valná část startovního pole k zajetí do boxů. Tím pádem se startovní pole promíchalo a došlo k zajímavému pořadí, ve kterém například figurovaly vozy Manor na 4. (Wehrlein) a 8. (Harjanto) místě - takhle vypadala první desítka v 5. kole: Rosberg, Massa, Alonso, Wehrlein, Gutiérrez, Kvjat, Palmer, Harjanto, Pérez, Bottas. Ale když se Maylander se svým vozem uklidil zpět do boxů, začalo se vše vracet do obvyklých kolejí. Vettel však smůle neušel, další velmi lehká kolize v 10. kole s Bottasem znamenala opětovné poškození už jednou vyměněného křídla, ale i když směrové segmenty z něj nakonec v oblasti nájezdu na cílovou rovinku upadly, Němec a tým se rozhodli, že jej nahrazovat nebudou.

Na trati s ohledem na rozdílné strategie a poměrně značný počet zastávek v boxů panovala lehce nepřehledná situace, například Hamilton v závodě stavěl celkem pětkrát, zatímco vítězný Rosberg potřeboval jen dvě zastávky. Nico také vlastně po defektu Ricciarda a jeho propadu na chvost startovního pole ztratil potenciální soupeře. Neměl absolutně žádné problémy, dokonce si mohl dovolit i drobné chyby, které ho sice stály nějakou tu desetinu z jeho stále rostoucího náskoku, ale nebyly natolik významné, aby co do dramatičnosti zpochybnily jeho spanilou jízdu.

Lewis Hamilton byl ve zcela jiné pozici. Čekalo se, že předvede bleskový průlet startovním polem, ale poškozený spoiler znamenal čáru přes rozpočet. Hned na počátku si také Brit odbyl dvě zastávky v boxech, aby se nemusel ohlížet na povinnost využití dvou směsí. Klíčový se pro něj nakonec stal v závěrečných kolech souboj s Felipe Massou. Přes veškerou snahu, korunovanou několikerým probržděním, se mu zkušeného Brazilce nepodařilo dostat pod takový tlak, aby udělal chybu, což v boxech oslavoval Massův otec vítěznými gesty. Naopak se zezadu dokázali přiblížit postupně Ricciardo a po něm Räikkönen. Co nezvládl Hamilton po několik kol, povedlo se Australanovi resp. Finovi během jediného kola. Byl to scénář jako udělaný na kopírce - nejdřív oba předjeli Lewise a pak jim stačil jediný útok na Massu. Na vině mohlo být nějaké poškození Hamiltonova vozu, ale když ve 47. kole spadl Hamilton za Räikkönena, opticky vzdal svou snahu a zůstal za Felipem až do konce závodu.

Ferrari na rozdíl od většiny týmů vsadily na dojezd na žluté směsi, což se ukázalo být dobrým krokem. Především Vettel se rychle probojoval do závětří Daniila Kvjata, který také ušel nějakému postihu. Společně s Vettelem kopirovali své strategie, zajeli současně k poslední zastávce v boxech a krátce po výjezdu se ukázal rozdíl mezi žlutou směsí na Sebastianově voze a bíle označenými pneumatikami na Red Bullu Kvjata - Vettel ho snadno zdolal, ale na dostižení Rosberga nemohl ani pomyslet.

Williamsy opět ztrácely v závěru závodu, jestliže Massa dokázal odrazit útoky Hamiltona, jak už bylo řečeno, Ricciardo a Räikkönen si s ním poradili velice snadno. Bottas se dlouho držel za zády svého kolegy, ale postupně klesal víc a víc a v samotném závěru musel spolknout hořkou pilulku mající chuť Toro Rosso. V 54. kole v zatáčce za dlouhou rovinkou probrzdil a dostal se před něj Versttapen, v posledním kole dokázal zúročit tlak i Sainz a vylepšil si svou pozici. Sluší se dodat, že Verstappen měl podstatně "mladší" pneumatiky, ale Španěl je zase o tolik lepší než Fin neměl.

Je otázkou, jak by se dařilo McLarenům, které doplatily na přerušenou druhou část kvalifikace. Button se pohyboval poměrně vysoko v první desítce, ale nakonec oba vozy spadly mimo body a v závěru svedli Alonso a Button "bratovražedný" boj o 12. příčku. I díky Jensonově chybě si ji nakonec připsal Fernando Alonso.

Dalším smolařem byl Nico Hülkenberg. Jako by nestačil incident v Q2, za nějž byl značně kritizován, v závodě dostal penalizaci 5 vteřin za opravdu velice kuriózní přestupek - v boxové uličce byl příliš pomalý! Zrovna tak Sergio Pérez ještě čekal, jak dopadne jeho vyšetřování, které si komisaři nechali až po závodě.

Po slibných výsledcích tentokrát zcela propadl Haas. Grosjean se trápil na konci startovního pole a dvě kola před cílem dokonce žádal, aby mohl vůz s blíže nespecifikovanými problémy odstavit, ale do sluchátek zazněla prosba, aby s ním dojel do cíle. Lepší byl tentokrát Gutiérrez, ale ani on žádnou díru do světa neudělal.

Pro závod bylo rovněž specifické, že v závěru závodu zajížděli nejrychlejší kola piloti, od kterých bychom to rozhodně nečekali - Button, Grosjean a nakonec definitivně uspěl Hülkenberg. V cíli jsme byli svědky zvláštní situace, kdy si bodované pozice rozdělilo pět týmů, takže jejich piloti byli v tomto směru stoprocentní. To také platilo pro výsledkovou listinu, opět jsme byli svědky závodu, z něhož neodstoupil ani jeden vůz, ba co víc, ztráta toho posledního na vítěze byla de facto minimální. V zákulisí za stupni vítězů se ještě dohrávala situace z úvodní zatáčky mezi Vettelem a Kvjatem, když Sebastian předtím do vysílačky a poté i osobně označil Kvjatův manévr za riskantní a prohlásil, že do ní vletěl jako torpédo.

Nic to nemění na věci, že Rosbergovi vyšly skvěle první závody sezóny a značně se utrhl "zbytku světa", který od druhé do páté příčky dělí pouhých 11 bodů. Pohoda Rosberga trvá, Hamilton aby pomalu začal přemýšlet nad způsobem, jak se vrátit do hry. Čína však naznačila ještě jednu skutečnost: Ferrari se opravdu Mercedesu blíží, i když ještě na jeho úrovni zcela není. Ale především souboj Räikkönen-Hamilton něco málo naznačil. Počkejme si tedy do Ruska a pak budeme mít jasnější představu, jak se může letošní šampionát rozvíjet.

Výsledky GP Číny zde

Související

Adrian Newey

Génius Newey končí v Red Bullu. Zamíří k Ferrari?

Dlouho se o tom spekulovalo, a nyní je to oficiální. Adrian Newey, technický ředitel Red Bull Racing, ukončí svou práci u rakouské stáje po skončení této sezóny. Potvrzení této zprávy přišlo od samotného týmu v jeho oficiálním prohlášení. Po 19 letech skončí Neweyho dlouholetá éra v týmu.
Charles Leclerc

Stáj Scuderia Ferrari mění název + FOTO

Neuvěřitelné se stává skutečností. Ferrari je jediným týmem, který nepřetržitě závodí v přední motoristické disciplíně od založení formule 1 v roce 1950. Žádný tým nezastává takovou tradici jako Scuderia. Tradice – kterou nyní Italové (částečně) boří.

Více souvisejících

Formule 1 Nico Rosberg (F1)

Aktuálně se děje

před 35 minutami

před 1 hodinou

před 1 hodinou

před 2 hodinami

Turecko, ilustrační foto

Turecko definitivně zastavilo veškerý obchod s Izraelem

Dva anonymní turečtí úředníci informovali agenturu Bloomberg, že Turecko úplně zastavilo veškerý obchod s Izraelem. Tím chce Ankara vyjádřit svůj nesouhlas s Izraelem kvůli jeho jednání v Pásmu Gazy, což ostře kritizuje turecký prezident Recep Tayyip Erdogan.

před 3 hodinami

před 3 hodinami

raketový systém Patriot

„Rusové se učí a upravují taktiku,“ říkají ukrajinští energetici. Firmám dochází peníze, žádají o Patrioty

Ukrajinští energetici se snaží opravit škody způsobené rostoucími ruskými vzdušnými útoky, které mají za cíl zničit ukrajinskou energetickou infrastrukturu, poškodit ekonomiku a podlomit morálku společnosti. Obávají se, že nedokáží zemi připravit na zimu, pokud spojenci Kyjevu neposkytnou systémy protivzdušné obrany, jako jsou americké Patrioty, které by pomohly zastavit další útoky Rusů na již poškozené elektrárny.

před 3 hodinami

před 3 hodinami

Vlak odjel bez strojvedoucího a vykolejil. (2.5.2024) Prohlédněte si galerii

FOTO: Vykolejený vlak skončil na dva kusy mimo trať. Jel přes 100 km/h

Drážní inspekce vyšetřuje čtvrteční nehodu vlaku, který bez strojvedoucího odjel ze stanice a po několika kilometrech jízdy vykolejil. Ze zveřejněných fotografií je zřejmé, že souprava skončila mimo trať a na dva kusy. Škoda činí několik milionů korun. 

před 3 hodinami

před 5 hodinami

včera

včera

Ryan Gosling jako Kaskadér.

RECENZE: Kaskadér v čele s křehkým Goslingem je ideální letní zábavou z idealizovaného filmařského zákulisí

Ryan Gosling a Emily Blunt byli loni vedlejšími tvářemi letního fenoménu Barbenheimer, oba byli za své role nominováni na Oscara. Teď se před kamerou, a ve filmu i za kamerou, potkávají u dalšího projektu s blockbusterovými ambicemi. Kaskadér je v tom nejlepším slova smyslu pohodovou zábavou, jež nepostrádá hravost, důmyslnost a zbytečně se nepáře s logikou.

včera

včera

včera

FC Liverpool hraje své domácí zápasy na stadionu Anfield Road.

Liverpool už má náhradu za Kloppa. Nový kouč si z Feyenoordu může přivést i slovenského fotbalistu

Fanoušci fotbalového Liverpoolu už vědí, kdo bude od sezóny 2024/25 novým kormidelníkem jejich miláčků a tudíž nástupcem Jürgena Kloppa, německého kouče, který už předem avizoval, že tato sezóna bude jeho poslední na pozici trenéra anglického celku. Podle BBC se jím stane nizozemský stratég Arne Slot, jenž v současnosti působí jako kouč Feyenoordu Rotterdam. Právě s tímto klubem se měl Liverpool domluvit na uvolnění Slota za 9 milionů eur (v přepočtu přes 226 milionů korun) s tím, že si nizozemský klub přijde na další dva miliony eur (přes 50 milionů korun) v rámci dodatečných bonusů.

včera

včera

Helena Langšádlová

Pavel přijal demisi ministryně Langšádlové, nahradit ji má Tuleja

Výměna na postu ministra pro vědu a výzkum se ve čtvrtek přiblížila. Prezident Petr Pavel přijal demisi končící ministryně Heleny Langšádlové (TOP 09). Na Pražský hrad zároveň zamířil návrh na jmenování Pavla Tuleji, který by se měl v pondělí chopit vládní funkce.

včera

Vladimir Putin

Rána pro Putina: Ukrajinci ničí rafinerie, Rusům došly zásoby paliva

Kromě bojů na frontě se válka na Ukrajině rozšířila i do strategických oblastí, jako jsou rafinerie, které jsou klíčové pro zásobování Ruska palivy. Ukrajinci k těmto nelehkým akcím využívají dronů, které poškodily některé z těchto rafinerií natolik, že jejich produkce ropy byla omezena. To způsobilo růst cen a nedostatek paliva v celém Rusku.

včera

Petr Fiala

Fiala uvedl do funkce nového ředitele NBÚ. Je jím Čuřín

Premiér Petr Fiala (ODS) uvedl ve čtvrtek do funkce nového ředitele Národního bezpečnostního úřadu Jana Čuřína, který dosud působil jako bezpečnostní ředitel Úřadu vlády. Vláda rozhodla o jeho jmenování na jednom z březnových zasedání. 

včera

Gazprom skončil ve ztrátě 160 miliard korun. Poprvé od roku 1999

Ruský plynárenský gigant Gazprom skončil za loňský rok ve ztrátě ve výši 629 miliard rublů (tj. cca 160,1 miliardy korun). Přitom ještě v roce 2022 vykázal čistý zisk 1,2 bilionu rublů (cca 305,4 miliardy korun). Uvedl to server Kommersant.

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy