Nenechte se odradit od pití piva. Vědci zjistili, jaké blahodárné účinky má na lidský organismus. Snižuje kupříkladu riziko rakoviny i mrtvice. Přečtěte si, co všechno pivo léčí.
Podle nejnovější studie je pivo dokonce zdravější než červené víno, uvedl portál topky.sk. Samozřejmě ale záleží na vypitém množství, protože nic se nemá přehánět. Pokud chcete z léčivých účinků piva vytěžit maximum, ideální jsou jedna až dvě sklenice denně, jinak dosáhnete spíše opačného efektu. A co všechno Čechy milovaný zlatý mok umí?
1. Snižuje riziko rakoviny
Pivo obsahuje velké množství antioxidantů, přičemž kupříkladu jedna portugalská studie zjistila, že pokud se v pivě marinuje maso, ztratí tak až 70 procent karcinogenních látek. V pivu obsažené flavonoidy, zejména hopein, také likvidují volné radikály, které jsou významným faktorem vzniku nádorů.
2. Brání infarktu
Podle nejnovějšího výzkumu italské Fondazion di Riecerca Cura, který přezkoumal 16 různých mezinárodních studií, měli lidé pijící půllitr piva denně o 31 procent nižší riziko srdečního onemocnění. Pivo mimo jiné zvyšuje hladinu "hodného" cholesterolu HDL a obsahuje flavonoidy a vitamíny skupiny B, které chrání před aterosklerózou a působí preventivně proti infarktu.
3. Zdravější ledviny
Chmel obsažený v pivě napomáhá k tomu, aby se v ledvinách neusazoval vápník a až o 40 procent tak snižuje riziko vzniku ledvinových kamenů. Samozřejmě také napomáhá dostatečné hydrataci organismu a celkově podporuje správné fungování ledvin.
4. Silnější kosti
Pivo obsahuje velké množství křemíku a studie zjistila, že starší lidé, kteří pijí dvě sklenice piva denně (ne však víc), mají hustší kosti a méně trpí zlomeninami. Nejvíc křemíku je ve světlém pivu a brání osteoporóze.
5. Podporuje zdraví mozku a je prevencí proti mrtvici
Podle výzkumů lidé konzumující pivo ve stáří až o pětinu méně často trpí duševními chorobami. Pivo také brání vzniku krevních sraženin a působí tak preventivně proti vzniku cévní mozkové příhody. Riziko mrtvice mírné pití piva snižuje až o 20 procent.
6. Snižuje riziko cukrovky
Harvardská studie z roku 2011 zkoumala 38 tisíc lidí středního věku a zjistila, že ti, kteří pili dvě sklenice piva denně, měli o 25 procent nižší riziko vzniku cukrovky 2. typu. Díky chromu a vláknině pivo omezuje takzvanou inzulínovou rezistenci, která nemoc způsobuje.
7. Snižuje krevní tlak
U mírných pivařů výzkumy zjistily, že mají podstatně snížené riziko rozvoje vysokého krevního tlaku, který je příčinou řady chorob včetně srdečního infarktu.
8. Zlepšuje fungování trávicího traktu
Pivo blahodárně působí na činnost zažívacího traktu, zejména díky obsaženému oxidu uhličitému a hořkým látkám chmele, které napomáhají k prokrvení sliznic, stimulují tvorbu slin, žluči a trávicích šťáv. Působí preventivně proti vzniku žlučových kamenů.
9. Zlepšuje pleť
Vitamíny, zejména skupiny B, a také kyseliny obsažené v pivu podporují metabolismus a regeneraci kůže. Pivo tak napomáhá vzniku kožního pigmentu a zkvalitňuje pleť.
10. Prodlužuje život
Americká metaanalýza 50 studií o pití piva zjistila, že mírní konzumenti zlatého moku žijí déle.
5. června 2026 10:57
Vědci neskrývají nadšení. AI vytvořila vakcínu chránící před celou plejádou virů
Související
BBC: Česko učí zbytek světa pít pivo. Zavedlo novou formu pivní diplomacie
Jakou má pivo ve skutečnosti trvanlivost? Experti našli odpověď
Aktuálně se děje
před 22 minutami
Výhled počasí na měsíc. Teploty budou jiné, než bývá zvykem
včera
Do Varů dorazí dvě hollywoodské hvězdy. Oscarové nominace zatím neproměnily
včera
Další tornádo potvrzeno. Meteorologové ho zachytili v Děčíně
včera
Šéfka poslanců ANO Malá skončila v nemocnici. Babiš je s ní v kontaktu
včera
Česko dá v příštím roce více peněz za státní pojištěnce, rozhodla vláda
včera
Konec jedné kapitoly. Exprezidenta Čaputová oznámila rozchod
včera
Taxikář střílel v Poleradech. Pro raněného letěl vrtulník, případ řeší policie
včera
Medardovské počasí dorazí se zpožděním, potvrdili meteorologové
včera
Kuba je na suchu. Ropná blokáda USA nechala zemi v kritickém stavu
včera
Čína devastuje evropský chemický průmysl. Zasáhněte, než bude pozdě, žádají firmy EU
včera
Počet mrtvých po zemětřesení na Filipínách překročil tři desítky
včera
Trump vyzval Írán a Izrael k okamžitému zastavení palby. Ukončili jsme operaci, reagoval Teherán
včera
Obama byl zděšen, Washington měl Londýn za neschopný. Nová kniha odhaluje, jak USA reagovaly na brexit
včera
EU slaví, Rusko zuří. V Arménii zvítězila ve volbách vládnoucí proevropská strana
včera
Pavel z jednání vlády po pár minutách odešel. Povede delegaci na OSN
včera
Si Ťin-pching dorazil na návštěvu Severní Koreje. Experti vysvětlují, proč přiletěl za Kimem
včera
Zelenskyj se sešel s evropskými lídry. Definovali pět základních podmínek pro příměří
včera
Netanjahu Trumpa neposlechl. Izraelská armáda zahájila bombardování Íránu
včera
Filipíny zasáhlo silné zemětřesení. Počet mrtvých roste
včera
Počasí se příští víkend ochladí, mohou se objevit deště i bouřky
Předpověď počasí na příští víkend slibuje vcelku proměnlivý charakter s typicky červnovými projevy. Očekávat můžeme jak oblačné úseky, tak i místní přeháňky a bouřky, které s sebou přinesou mírné ochlazení.
Zdroj: Libor Novák